Toon posts:

[HDD] [Maxtor] waar staat S57 voor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage hebben we een pc staan waar de beveiligingscamera's op zitten, hier zitten 4 HDD's op raid in.
Er is 1 van de 4 gecrashed en kon niet meer door de raid controler benaarderd worden. Ik heb die HDD eruit gehaalt en in een andere pc gestopt. hier heb ik Powermax van Maxtor overheen gehaald en hij komt met de foutmelding S57.
Op website van maxtor heb ik een lijst gehaald waar de foutmeldingen beschreven staan en daar staat op replace harddisk, maar wat is er nu precies met dat ding aan de had.

Het gaat hier om een Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB ATA 133

Hij gaat zo ie zo op RMA maar ben erg benieuwd wat er nu precies met dat ding aan de hand is. :*)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
'Replace Harddisk' is idd maar een erg vage en korte benaming. Weet je zeker dat er geen uitgebreidere uitleg bij staat? (Of ergens anders op de Maxtor site).

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 09 July 2003 @ 10:28:
'Replace Harddisk' is idd maar een erg vage en korte benaming. Weet je zeker dat er geen uitgebreidere uitleg bij staat? (Of ergens anders op de Maxtor site).
Jah dat vond ik ook al. Ik heb het lijstje hier voor me liggen met die beschijvingenen daar staan aangeven bij foutmeldingen S51 Thru S58 Replace Drive :(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:33:
Jah dat vond ik ook al. Ik heb het lijstje hier voor me liggen met die beschijvingenen daar staan aangeven bij foutmeldingen S51 Thru S58 Replace Drive :(
Net zo vaag als sommige foutcodes op mobo's (Reserved ed) :{ Al geprobeerd om Maxtor een mailtje te sturen wat die specifieke code mag betekenen?

Kan best zijn dat ze niet een heel technisch verhaal op site hebben gezet omdat de meeste dat niet echt snappen of wat dan ook.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 09 juli 2003 @ 10:37:
[...]

Net zo vaag als sommige foutcodes op mobo's (Reserved ed) :{ Al geprobeerd om Maxtor een mailtje te sturen wat die specifieke code mag betekenen?

Kan best zijn dat ze niet een heel technisch verhaal op site hebben gezet omdat de meeste dat niet echt snappen of wat dan ook.
Ik kan ze wel ff een mail sturen. Ik heb al zitten zoeken op Got en op Google maar kan er echt niks van info over vinden.
:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er alleen een beetje mee wat voor reden moet je opgeven om hem RMA te sturen in eigelijk geen van de gevallen hoort hij bij.

Hieruit kan ik kiezen

Operating system errors
Bad sectors or clusters
Partitioning errors
Drive not spinning
Drive is noisy
Drive is not recognized by system

Hij wordt dus wel herkent
Partities kan ik erop maken als hij in die andere pc zit
hij draaid ook
maakt normaal geluid
hij wordt wel herkent maar kan niet benaarder meer worden door de raid controler

:( iemand een idee

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Drive is not recognized by system. De raid controller herkent hem toch niet?
Vermeld ook ff je S57..

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op 09 July 2003 @ 13:09:
Drive is not recognized by system. De raid controller herkent hem toch niet?
Vermeld ook ff je S57..
Hij herkent hem wel maar hij kan hem niet benaderen

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:25
Error S57 is volgens mij een probleem met de S.M.A.R.T. feature, zet deze is uit in de BIOS.
ERROR S57 > DESCPRIPTION:SMART PROCESS CHECK FAILURE GENERAL ERROR

Edit:
Met de PowerMax util die bij Maxtor is te downloaden kan je volgens mij dit probleem verhelpen door een "Low level format" uit te voeren. De optie "Write disk Pack" aanvinken.

[ Voor 43% gewijzigd door El_Frigo op 09-07-2003 13:17 ]

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Topicstarter
El_Frigo schreef op 09 juli 2003 @ 13:14:
Error S57 is volgens mij een probleem met de S.M.A.R.T. feature, zet deze is uit in de BIOS.
ERROR S57 > DESCPRIPTION:SMART PROCESS CHECK FAILURE GENERAL ERROR

Edit:
Met de PowerMax util die bij Maxtor is te downloaden kan je volgens mij dit probleem verhelpen door een "Low level format" uit te voeren. De optie "Write disk Pack" aanvinken.
Ik heb die low level format gedraaid in PowerMax alleen daar liep hij op vast.
De schijf schijf zat zoals ik zei op een raid controler en zover ik weet kan ik daar niks van smart vinden. Hij heeft het altijd gedaan zonder dat er wat aan de pc verandert is. en ik vind het een beetje gek dat hij er dan zomaar spontaan uitklapt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit dat nou met dat smart in de foutmelding? Is dan het smart gedeelte in de HDD kapot?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

gewoon melden drive not reconised in system.doe ik ook vaak als ik hdd claim op me werk en ik weet niet wat ermee aan de hand is.tot nu toe altijd goed gegaan

Verwijderd

Topicstarter
star-saber schreef op 10 July 2003 @ 17:08:
gewoon melden drive not reconised in system.doe ik ook vaak als ik hdd claim op me werk en ik weet niet wat ermee aan de hand is.tot nu toe altijd goed gegaan
das moet dan zal ik dat ff invullen :*) :*)
Pagina: 1