bazs2000 schreef op 09 July 2003 @ 10:24:
Één van de redenen was dat er dubbele meldingen werden gedaan en voor een mod kost het gewoon veel tijd om het uit te zoeken en als er dan ook nog eens een dubbele melding komt.

Even naar aanleiding van deze quote
Maar wat dan als je een fout topic vindt. Je plaatst een SM-post volgens de policy. Bijvoorbeeld:
Titel: [SM] basic + search
Bericht: [url]; User heeft de search niet gebruikt
Als je daar aan toevoegt dat de desbetreffende user wel enorm veel slotjes op z'n naam heeft staan...... Op dat moment staat er dus géén topic over de user maar wordt het probleem wel gemeld.
Is dat dan WEL toegestaan?
Er wordt ook geen bezwaar aangetekend op het moment dat ik een 'fout' topic meld in [SM] en daarbij ook aangeef dat het om een nieuwe user gaat. Wat is het verschil?
Iets waar ik al langer niet helemaal in kan komen maar wel voor lief heb genomen is het punt 'goede vragen zijn zinvol voor de DB'
Uiteraard is een goede vraag zinvol voor de DB.... maar dat is hij pas als er ook goede antwoorden gegeven worden.
Een user die goede vragen kan stellen zal denk ik in redelijk wat gevallen ook goede antwoorden kunnen geven. Ik vind het nog altijd zonde van een stukje 'talent' en kennis wat niet gedeel wordt met de rest van GoT. Zo'n user is hier dus ondanks z'n goede vragen WEL als helpdesker.
* WFvN
Wat zou er met GoT gebeuren als er alleen maar van die figuren zouden komen met hun goede vragen? Dan heb je aan heel GoT niets meer ook al wordt de DB gevuld met al die goede vragen...... vragen zonder antwoord stellen geen donder voor... misschien voor filosofen wel maar hier op GoT heb je d'r gewoon geen bal aan.
Nu het onderwerp toch enigszins weer wordt aangesneden wil ik dit toch nog een keer duidelijk vragen/ter sprake stellen.
'Voor wat hoort wat' is iets wat hier op GoT niet wordt gehanteerd maar op andere plekken wel: Sitechecks.nl bijvoorbeeld; wil je zelf een sitecheck plaatsen, plaats dan zelf eerst maar 3 goede beoordelingen bij verschillende sitechecks. Zou dat daar niet gebeuren, dan zou er betrekkelijk weinig overblijven van Sitechecks. Nu is het wel zo dat dat meer energie van moderators vergt; je zal moeten bijhouden wat iemand plaatst wil je het geheel zinnig houden. 3 beoordelingen plaatsen is geen punt; ram gewoon willekeurig wat toetsen in op je toetsenbord en je hebt digitaal gezien een beoordeling geplaatst. Het scriptje wat je het recht moet geven om een beoordeling te plaatsen, ziet het verschil toch niet tussen deze hele lap tekst die hier staat en: isghadsadjfsali a;dfa;dsfj ;lifha dhfaldjifa;ldhf adl
En iets vergelijkbaars zagen 'we' hier ook op GoT als het ging om de toegang tot de huiskamer. Ook daarvoor moest aardig actief gemodereerd worden. Aardig wat van die users die maar even flink wat techposts gingen plaatsen om maar zo snel mogelijk in de huiskamer te kunnen komen.
Mgoed, samengevat:
Wat gebeurt er met GoT als er alleen nog maar goede users over zouden blijven die met hun (denk ik) goede kennis alleen nog maar vragen zouden stellen?
* WFvN Hierbij maak ik wel verschil tussen 'helpdesker en helpdesker'. Er zijn personen die om de lulligste dingen al een topic posten zonder zelf ook maar een minieme inspanning te hebben geleverd; de (denk ik) algemene betekenis van helpdesker hier op GoT.
Maar ik denk dat er ook een ander slag is: de mensen die serieuze vragen stellen en ook wel degelijk
zinnige vragen maar hun kennis verder niet delen met anderen. Die personen met deze instelling die zelf (vrijwel) alleen maar topics openen voor zichzelf, zijn in zekere zin ook helpdeskers. Goed, wel helpdeskers van een hoger niveau en hopelijk ook met meer eigen inzet maar alsnog helpdeskers.
[edit]
klein dingetje vergeten:
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 12:24:
sorry hoor, maar ik vind dit ook weer een verkapte manier om een user toch aan te geven, laat dat toch aan de mod's over, ik snap dat echt niet dat users andere users helemaal napluizen of hij ook teveel iets verkeerd doet.
Helemaal napluizen?
1) Klik op de nickname van de desbetreffende user
2) Zie z'n posthistory. Kijk hoeveel topics van hem/haar zijn en hoeveel daarvan een slotje zijn.
Valt enorm snel te zien zonder intensief te hoeven napluizen. Het vergt welgeteld 1 klik en misschien 'wel' 2 seconden om daar inzicht in te krijgen.
[
Voor 10% gewijzigd door
WFvN op 09-07-2003 21:55
]