Toon posts:

Javascript: copy, cut, paste functions

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de copy en paste functions met betrekking tot een selectie in een textarea, dus niet de gehele textarea.

Eerder op dit forum heb ik wel handige code gevonden maar deze gaat het complete veld en niet over de selectie alleen. Hier heb ik niets over kunnen vinden.

De code die ik nu gebruik is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function copyToClipboard(sText)
{
    window.clipboardData.setData('Text', sText.value);
}

function pasteFromClipboard(sText)
{
    sText.value += window.clipboardData.getData('Text');
}

function cutToClipboard(sText)
{
        window.clipboardData.setData('Text', sText.value);
        sText.value = "";
}

Dit script zal ik wel moeten aanpassen ergens en ik heb ook al wat geprobeerd maar allemaal zonder resultaat.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:15
Maarreh. Wat is nu het probleem? Je code werkt niet?

http://hawvie.deviantart.com/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Dit zou je mooi kunnen combineren met dit

als je het crossbrowser wilt hebben kijk dan ook eens hier en ik heb thuis nog wel een stukje crossbrowser code om code naar het clipboard te kopieeren

Intentionally left blank

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

De functions die je hier hebt staan (die eigenlijk net zo goed procedures zouden kunnen zijn, omdat ze niks retourneren read: javascript) moet je aanroepen met als variabele de tekst die je wil copyen, cutten of pasten.

Hoe je text moet selecteren is heel goed te vinden op internet.

Zoek eens goed op MSDN of groups.google.com als je niet snapt wat hier boven staat...

[ Voor 14% gewijzigd door OZ-Gump op 09-07-2003 10:30 ]

My personal website

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

OZ-Gump schreef op 09 July 2003 @ 10:27:
De functions die je hier hebt staan (die eigenlijk net zo goed procedures zouden kunnen zijn, omdat ze niks retourneren read: javascript) moet je aanroepen met als variabele de tekst die je wil copyen, cutten of pasten.

Zoek eens goed op MSDN of groups.google.com als je niet snapt wat hier boven staat...
Ik geloof dat TS best weet wat die functies doen, hij vraagt alleen hoe hij het voor elkaar krijgt om hetzelfde met een selectie in een textarea te doen in plaats van de gehele inhoud van de textarea.
Maar goed, met de linkjes die ik eerder gaf zou hij er m.i. wel uit moeten komen met wat freubelen :)

Timbo.nl: deze gaat nu dus dicht omdat dit eigenlijk een beetje een scriptrequest is. Als je wat verder bent en je komt er toch niet uit mag je het opnieuw proberen :)

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 09-07-2003 10:33 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.