Toon posts:

[W2KSBS] Terminal service -> Server to busy...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals sommige wel weten, werk ik als systeembeheerder op een school, deze school heeft 2 lokaties die ik bijde onder mijn beheer heb staan kwa netwerk.
Ik heb op mijn werk een Windows 2000 SBS Server staan, deze heeft licenties voor 50 users.
Ik heb mooi de Terminal service draaien, alleen heel vaak knalt deze er uit.
Krijg ik fouten als Server to busy enzo, dus dat is vervelend.

Wat heb ik gedaan om het te voorkomen?
• Ik restart de server(wat alleen savonds kan), dan doet hij het 1 dag en daarna krijg ik weer het zelfde probleem.

• Verschillende instellingen geprobeertd.

Ik blijf hoe dan ook de fout hebben.

Hier een plaatje, bovenaan is de connectie fout vanaf de client, onderaan zie je de service en dat ik hem niet kan stoppen/restarten/etc, dit vind ik ook al vaag.
Het is een .bmp file omdat ik nu op een laptop zit te werken, geen andere progs dan windows+terminal-service slient+winamp staan er op, is de netwerkbeheer laptop voor problemen op te sporen.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/nwprob06.bmp
wat zijn die kleuren vaag? ja dat krijg je er van als je opslaat in 256 kleuren ipv 32bitt ;)

Waarom kan ik nogsteeds niet op die server? Ik begin er na 2 maanden iedere keer 800 meter te lopen(heen en weer) vanaf mijn werkplek naar de server toch wel gek te worden ;)

W2K SBS SP1 of 2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 09:52:
Ik heb mooi de Terminal service draaien, alleen heel vaak knalt deze er uit.
Knalt eruit? Bedoel je hiermee onderstaande beschrijving, of stopt de service daadwerkelijk?
Krijg ik fouten als Server to busy enzo, dus dat is vervelend.
Als je telnet naar poort 3389 van die server, krijg je dan wel connectie? Staat er iets in je systen danwel application log?
Wat heb ik gedaan om het te voorkomen?
• Ik restart de server(wat alleen savonds kan), dan doet hij het 1 dag en daarna krijg ik weer het zelfde probleem.
Als deze TS voor applicatie serving diensten gebruikt wordt, zou ik aanraden om hem elke nacht te herstarten. Automatisch.
Hier een plaatje, bovenaan is de connectie fout vanaf de client, onderaan zie je de service en dat ik hem niet kan stoppen/restarten/etc, dit vind ik ook al vaag.
Dat is vrij normaal - het is een systeem service die die control actions niet ondersteunt (een service kan dat opgeven als hij start welke diensten hij graag ondersteunt).

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 22:42
Als je klaar bent met de terminal service, verlaat je dan wel de terminal service door Log Off te kiezen? Als je namelijk met het kruisje de connection verlaat blijft de connection bestaan en op een gegeven moment kan (mag) er geen connectie meer geopend worden en kun je ook de mededeling "server to busy" krijgen.

edit:
Je kunt zien hoeveel connecties er nog open staan via
Administrative Tools --> Terminal Services Manager.

Als die aan haar maximum zit met het aantal connecties, krijg je die foutmelding. Door een reboot worden alle connecties weer gesloten, waar je al achter was. Je kunt ze hier ook met de hand dichtdoen.

Door gewoon
Start --> Shut Down... --> Log Off te kiezen wordt een sessie netjes afgesloten, met het kruisje blijft ie open.

[ Voor 43% gewijzigd door Romeo op 09-07-2003 11:57 ]

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

zet er als backup vnc op o.i.d. www.realvnc.com/download.html

Doe ik ook, heb SBS2000 draaien met TS, TS Webclient en VNC.
Als de TS service vol raakt (door STOMME GEBRUIKERS DIE HET KRUISJE GEBRUIKEN) kan ik de verbindingen weer vrij geven met VNC.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Coolhva schreef op 09 July 2003 @ 13:15:
(door STOMME GEBRUIKERS DIE HET KRUISJE GEBRUIKEN)
.... of je stelt in dat disconnected sessies na x uur automagisch reset worden.
Moeten ze maar netjes leren werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 July 2003 @ 11:44:
Knalt eruit? Bedoel je hiermee onderstaande beschrijving, of stopt de service daadwerkelijk?
Onderstaande beschrijving.
Als je telnet naar poort 3389 van die server, krijg je dan wel connectie? Staat er iets in je systen danwel application log?
code:
1
2
telnet
open 192.168.2.2:3327

met of zonder de :poort doet hij het niet, can't connect ;)
Als deze TS voor applicatie serving diensten gebruikt wordt, zou ik aanraden om hem elke nacht te herstarten. Automatisch.
TS gebruik IK alleen, en een mede systeembeheerder, vedder niemand. Dus het inloggen wordt alleen gedaan via administrator account.

Ik sluit hem natuurlijk niet af via het kruisje ;)
Soms blijft de telnet niet werken ook NA een restart, dus er is iets vaags aan de hand. Ik heb de server vandaag al 3x reboot, geen effect(niemand in gebouw aan de pc's vandaag, mag niet van mij :P)

Even over VNC, als er iets NIET en ook NOOIT op die server komt is het wel VNC. Lekker veilig :/
Het is een server(dhcp, mail, inet, files) op een school, geen gewone school maar een school in het speciaal onderwijs(zmok). daar staan documenten op die absolut NIET vrij mogen komen(psygische rapporten, etc).

Eigenlijk moet ik even een remote active directory management tool maken/zoeken, makkelijker maar geen tijd voor goeie tool te zoeken, dus TS gebruik ik er even voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zecht zodra ik de server opstart 2 dingen...

1. Event log full(terwijl ik deze verwijderd had VOOR de reboot).
2. Dat hij een service niet kan laden.

http://zooi.kingofdos.com/got/nwprob-log.evt
Dat is een event viewer logfile.
Ik kan er niets zinnigs uit halen(geen pro netwerkbeheerder, amateurtje ;) )

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
w2k sp1 of sp2 heb je draaien, is dat sp1 voor SBS (incluus sp3 dus) of echt sp1/2 voor w2k server?

ik had bij een klant soorgelijke problemen en na een upgrade naar sp3 was dit opgelost (klant draaide ook sbs2000 overigens)

maar goed sp4 is onderhand ook uit nu (nl/uk)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:29:

Eigenlijk moet ik even een remote active directory management tool maken/zoeken,
Installeer adminpak.msi op je win2k admin workstation en je kan (evt met support tools van je win2k CD) de management consoles remote gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1