Ik heb het volgende stukje code gebruikt, om vanuit Delphi binnen een Exchange omgeving een mail te versturen. Ik moet het van adres mee kunnen geven:
M2 := OutlookApplication1.CreateItem(olMailItem) as MailItem;
M2.AlternateRecipientAllowed := True;
M2.SentOnBehalfOfName := Mailbox_Afzender;
M2.Recipients.Add(StringGrid1.Cells[3,Count]);
M2.CC := (Mailbox_CC);
M2.ReadReceiptRequested := TRUE;
M2.Subject := Mailbox_Subject;
For X := 0 to Memo1.Lines.Count-1 do
M2.Body := M2.Body + Memo1.Lines[x] + #$0D + #$0A;
M2.Attachments.Add(StartupDir+'\'+Mailbox_Attachment,EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam);
M2.Send;
Dit werkt prima, echter als de receipent display naam niet klopt(niet geresolved kan worden zegmaar, bv als er een typo instaat) dan komt men delphi prog met een popup: kan een of meerdere namen niet herkennen.
Ik wil graag dat men openstaande Outlook met het popupje komt waar je een bijhorende naam uit de adreslijst kan selecteren. Is dit mogenlijk ?
M2 := OutlookApplication1.CreateItem(olMailItem) as MailItem;
M2.AlternateRecipientAllowed := True;
M2.SentOnBehalfOfName := Mailbox_Afzender;
M2.Recipients.Add(StringGrid1.Cells[3,Count]);
M2.CC := (Mailbox_CC);
M2.ReadReceiptRequested := TRUE;
M2.Subject := Mailbox_Subject;
For X := 0 to Memo1.Lines.Count-1 do
M2.Body := M2.Body + Memo1.Lines[x] + #$0D + #$0A;
M2.Attachments.Add(StartupDir+'\'+Mailbox_Attachment,EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam);
M2.Send;
Dit werkt prima, echter als de receipent display naam niet klopt(niet geresolved kan worden zegmaar, bv als er een typo instaat) dan komt men delphi prog met een popup: kan een of meerdere namen niet herkennen.
Ik wil graag dat men openstaande Outlook met het popupje komt waar je een bijhorende naam uit de adreslijst kan selecteren. Is dit mogenlijk ?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light