[Delphi] Outlook aansturen via COM *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het volgende stukje code gebruikt, om vanuit Delphi binnen een Exchange omgeving een mail te versturen. Ik moet het van adres mee kunnen geven:

M2 := OutlookApplication1.CreateItem(olMailItem) as MailItem;
M2.AlternateRecipientAllowed := True;
M2.SentOnBehalfOfName := Mailbox_Afzender;
M2.Recipients.Add(StringGrid1.Cells[3,Count]);
M2.CC := (Mailbox_CC);
M2.ReadReceiptRequested := TRUE;
M2.Subject := Mailbox_Subject;
For X := 0 to Memo1.Lines.Count-1 do
M2.Body := M2.Body + Memo1.Lines[x] + #$0D + #$0A;
M2.Attachments.Add(StartupDir+'\'+Mailbox_Attachment,EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam);
M2.Send;

Dit werkt prima, echter als de receipent display naam niet klopt(niet geresolved kan worden zegmaar, bv als er een typo instaat) dan komt men delphi prog met een popup: kan een of meerdere namen niet herkennen.

Ik wil graag dat men openstaande Outlook met het popupje komt waar je een bijhorende naam uit de adreslijst kan selecteren. Is dit mogenlijk ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dit is geen MAPI, maar OLE Automation van Outlook. Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar als er een mogelijkheid bestaat om te doen wat jij wilt kan je het vinden in de VBA help van Outlook of op msdn.microsoft.com.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

offtopic:
Even titel bijgefixt zodat ie wat toepasselijker is.

Professionele website nodig?

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Je kunt ook je Delphi-programma alle relaties laten uitlezen en de gebruiker daaruit laten kiezen. Dan kan hij/zij zich niet vergissen en krijg je deze melding niet.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leuk idee, je hebt toch zo'n standaard Outlook popupje die je uit het adres boek laat kiezen ? Of is dit alleen aan te spreken dmv mapi ?

Any ideas are welcome :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik betwijfel het, aangezien MAPI een vrij simpel interface is om mailtjes te versturen. Maar nogmaals: Wat jij doet is geen MAPI! En je vraag herhalen brengt je echt niet verder :) Zoek ondertussen even in de bronnen die ik je gaf of kijk naar de oplossing van Logos.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Je kan één voor één je adressen laten resolven. Check deze link, hier staat een voorbeeld hoe het vanuit VBA kan, moet vast ook vanuit Delphi kunnen.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1