Momenteel heb ik een Thunderbird 800 op mijn asus a7v zitten en dat gaat prima maar we willen natuurlijk altijd meer.
Mijn mobomanual geeft aan dat er thunderbirds tot 1 GHz op het bord kunnen, na de biosflash kan er volgens asus een 1.4 GHz op (ook leuk) maar het verwarrende is dat SisoftSandra zegt dat er ondersteuning is tot 1.8 GHz. Dus even in Sandra's termen:
Upgradeability
Socket/Slot Socket A
Upgrade interface Other
Supported speeds 1.8 GHz+
Op een 100 MHz fsb mobo heeft het natuurlijk weinig meerwaarde om nog een 1.8 neer te zetten, (gezien ik mijn fsb zonder voltmod niet hoger krijg dan 110) maar ik ben toch benieuwd of Sandra het echt verkeerd heeft.
Dan nog iets. Om beter te kunnen clocken heb ik op het mobo de corevolt jumpers op 1.825/1.85 Volts gezet.
Sandra echter vermeld:
Core Voltage Rating 1.750 V
CPU Voltage 1.92 V
(Ik heb geen voltmod gedaan op mijn a7v) Welke waarden moet ik nu vertrouwen?
Mijn mobomanual geeft aan dat er thunderbirds tot 1 GHz op het bord kunnen, na de biosflash kan er volgens asus een 1.4 GHz op (ook leuk) maar het verwarrende is dat SisoftSandra zegt dat er ondersteuning is tot 1.8 GHz. Dus even in Sandra's termen:
Upgradeability
Socket/Slot Socket A
Upgrade interface Other
Supported speeds 1.8 GHz+
Op een 100 MHz fsb mobo heeft het natuurlijk weinig meerwaarde om nog een 1.8 neer te zetten, (gezien ik mijn fsb zonder voltmod niet hoger krijg dan 110) maar ik ben toch benieuwd of Sandra het echt verkeerd heeft.
Dan nog iets. Om beter te kunnen clocken heb ik op het mobo de corevolt jumpers op 1.825/1.85 Volts gezet.
Sandra echter vermeld:
Core Voltage Rating 1.750 V
CPU Voltage 1.92 V
(Ik heb geen voltmod gedaan op mijn a7v) Welke waarden moet ik nu vertrouwen?