Toon posts:

oude Compaq start probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 oude Compaqjes gekregen

Werkstation P75
800mb hd
onboard vid
cd-rom

Server p75
SCSI hd 1gb
SCSI cd-rom
SCSI tapestreamer

Allebij de systemen werkte goed heb ze allebij hier thuis aan gehad en goed werkend.
nou wou ik van 1 een mp3 machine make en dus een grotere hd erin doen eerst server open gemaakt wou er een oude celeron 466 inpleuren met mobo en had enzo maar paste neit in kast dus server in orginele staat terug gebracht. zet em aan geen beeld monitor blijft inactive knipperen.
Velvolgens ga ik met andere aan de gang werkt allemaal goed win95 draait stabiel maakte nog ene backup naar me gewone pc voor bestanden die me pa nog nodig kon hebben.... maak em open verwissel hd met een grotere 8gb en zet er een isa soundkaartje in.. et em aan precies zelfde als bij de server... ik heb verder nergens aan gezeten ik snap er zelf helemaal niks van....

Iemand die een tip heeft ofzo zit beetje door me ideen heen monitor is niet kapot heb heb er ook al andere monitor op aangesloten. heb ook kaal proberen te draaien dus alleen mobo voeding proc en ram (bij bijde pc's zit vid kaart onboard)

edit:

Computer piept ook niet meer normaal gaf hij een kort piepje bij starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 01:07 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ga eens wat onderdelen wisselen tussen de systemen (vooral mobo/cpu/vidkaart/ram). Dan kom je er snel genoeg achter welk onderdeel niet meewerkt :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
heb ze allebij al helemaal kaal aangezet aleen mobo en voeding (vid kaart zin onboard.

geen beel en ik vind het beetje toevallig dat ze allebij kapot gaan als ik ze een keer heb open gemaakt en ik heb neit van dat soord oude mobo's liggen

Verwijderd

Die compaqs kunnen soms heel lastig doen. Heb er ook mee te maken gehad. Wat je kan probere is een bios-bootdisk er in te stoppen. Misschien dat dat helpt, want dan laad ie de default gegevens. Misschien helpt het, maar het is het proberen waard.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zo te zien ben je je Compaq Diagnostic Partitie 8)7, de Compaq Bios, kwijt. Deze CDP staat op het eerste partitie (een FAT8 partitie) van de Harddisk. Wanneer je de CDP mist, draait de ene Compaq wel, maar meestal gebrekkig, en de andere helemaal niet meer.

Compaq heeft een aparte Compaq Diagnostic Partitie 8)7, dit is een soort BIOS voor de Compaq's wanneer je deze verwijderd kom je de BIOS/Diagnostic Partitie niet meer in. :(
Wanneer deze partitie is verwijderd kun je deze herstellen door de RomPaq van de desbetreffende Compaq te downloaden en te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kan heel goed kloppen heb namelijk bijde pc's geformateerd

kijken of ze die nog hebben die ROmPaq van zo'n oude bak
tnx

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrr denk echt dat dit het is ik heb hbe die file gevonden en disk gemaakt. aleen nu wil die oude bak om een of andere reden disk niet lezen zet em aan voding geeft stroom maar verder gebeurt er niks... any ideas?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:56
Heb je de kast wel dicht? Sommige Compaqs checken dat namelijk, en als de kast open staat doen ze dacht ik niets. Soms zit er een jumper/dipswitch op het moederbord, en soms kun je het in de bios instellen.

btw: Hoofdletters, leestekens en minder typo's kunnen geen kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Mafioso op 09-07-2003 03:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kast was dicht ja, maar deze bakken zijn zo oud die hebben niet zo'n beveiliging denk ik.

:x

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

harde schijf flat cable wel goed geplaatst?

als die omgedraait is, heb je hetzelfde effect

[ Voor 3% gewijzigd door orca op 09-07-2003 16:54 . Reden: spelcheck ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Pagina: 1