Toon posts:

hd opeens dood....???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, na een boot (tja soms moet dat) wilde win xp niet meer opstarten, hij kon mijn primary master niet meer vinden. wat bleek nou is mijn maxtor hd model: 91536u6 van 16 gieg opeens dood. hij draait niet eens meer rond, maakt geen contact meer. ook niet met andere voedingskabel. heb op de site gekeken en heb: "powermax" en "maxblast3" gedraaid maar zonder effect. ook deze herkent hem niet. (doordat hij niet ronddraait) verder heb ik nog ergens wat gevonden over je hd in de vriezer leggen voor een avond.......(krimpt het metaal en dan zou hij weer kunnen werken) ach ja zo heb ik er ook nix aan dus ik geprobeerd. ding ingepakt in 8 boterhamzakjes (om condensvorming tegen te gaan) en hoppa de vriezer in. vervolgens vanmorgen eruit gehaald, maar geen effect. iemand enig idee of je zelf makkelijk een zekering ofzo kunt vervangen. garantie is nl. al verlopen.

greez Siroj.

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik gok toch op een begrafenis hoor...

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het zou helpen als je wat hoofdletters gebruikt want dit leest niet prettig.

Probeer hem eens open te maken maar ik geef je weinig kans op slagen.
Als ie niet rondraait dan is hij waarschijnlijk op het einde van zijn Latijn.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:06

ultimateharry

Team Slayer:-)

Klinkt alsof ie idd hardstikke dood is. Je zou hem nog kunnen testen in een ander systeem, anders ben je je data (en je schijf) kwijt.
Geen kortsluiting of iets dergelijks gehad in je kast?

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ja volgens mij izzie echt dood... je kunt ff kijken of er nog garantie op zit. Dan hebbie geluk...

Twitter | Linkedin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt proberen de print te vervangen maar dan heb je weer een zelfde hdd nodig als dat je nu hebt.
Beter kun je gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet, gewoon geboot. Er kwam geen rook uit en hoorde ook nix. En als ik hem openmaak komt er toch lucht (dus ook stof) bij....???? dan is die toch zekers dood....????
Is het zo beter te lezen: "The Dolf"?????

Verwijderd

Topicstarter
garantie is al verlopen zoals ik zei: "Evil M@V" Helaas dus denk ik. en tja een nieuwe printplaat voor een hd van 3 jaar oud.....??? Gaat niet echt lukken denk ik.

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 01:08:
Niet dat ik weet, gewoon geboot. Er kwam geen rook uit en hoorde ook nix. En als ik hem openmaak komt er toch lucht (dus ook stof) bij....???? dan is die toch zekers dood....????
Niet direct. Kan je makkelijk een paar uurtjes laten draaien in de open lucht. Maar dit is alleen een optie om je kritische data over te pompen.
De HD is gewoon dood en er zit niks anders op dan een nieuwe te kopen helaas
Is het zo beter te lezen: "The Dolf"?????
Er is voorruitgang te zien ja. ;)

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 01:10:
garantie is al verlopen zoals ik zei: "Evil M@V" Helaas dus denk ik. en tja een nieuwe printplaat voor een hd van 3 jaar oud.....??? Gaat niet echt lukken denk ik.
Moet je ff op marktplaat of in V&A gaan kijken en een adje plaatsen.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Ach, dood...

Mijn HD (GXP60) geeft regelmatig (om de paar maanden) de geest (doet helemaal niks meer). Elke keer denk ik weer dat het nu definitief over is. Dan haal ik hem eruit, rammel hem een beetje heen en weer, geef er met de vlakke hand een paar rammen op en plaats hem voor de zekerheid weer ff terug. En dan doetie het steeds weer een tijdje! Dit gaat nu al 2 jaar zo.

Wat er precies mis mee is weet ik niet, maar ik wil dat RMA-en zo lang mogelijk uitstellen...
Pagina: 1