Server=FloppyFW, Client=Win2k en dan Game-server ?

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
ik draai al een tijdje met floppyfw als router
maar nu wil ik eindelijk eens een halflife server draaien..die moet draaien op een van de clients.
op zich moet dit niet zo'n probleem zijn.
Alleen, zoals zo velen snap ook ik niet hoe ik de poort inbound en outbound openzet voor de "dedicated server"
tenmniste ik neem aan dat ie het daarom niet doet (kunnen wel spelen op LAN maar niet te vinden op internet..daarvan afgezien dat ik nooit weet wat mn internet adres is...dynamisch ip..)
heb geprobeert wat wijs te woorden uit de howto's enzo ... maar linux is gewoon niet voor mij besteed.

bijkomend feit is, dat de router geen monitor muis of tobo heeft..dus liefst wil ik de poorten in een ini zetten en klaar

mocht het zo zijn dat ik echt eerst linux moet draaien dan moet dat maar :(
als het dan maar eenmalig iets is

ps. enige poort die zowel inbound als outbound open moet is 27015

[edit] uren gelezen..heb nu vierkante ogen, dit moet het dus zijn ?

/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L [ExtFirewallIP] 27015 -R [hlServerIP] 27015

vraag alleen nu nog is: de internet en externe adressen zijn dynamisch, hoe geef je dat aan? en blijven deze settings daarna opgeslagen, of moet ik dit na elke start weer doen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Losha op 09-07-2003 01:27 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Usage:

ipchains and ipmasqadm is the tools you use to set up the firewall/masq/router stuff. Check ipchains webpage for how sto set up the ipchains tool.
Dan even zoeken op Google naar 'ipchains' naar Nederlandse sites, en we hebben wat Nederlandse info over hoe we IPchains instellen, misschien heb je er wat aan :)

Over dat dynamische IP gebeuren: volgens http://www.netfilter.org/...O//NAT-HOWTO-6.html#ss6.1 moet je masquerading gebruiken.

Ik laat deze nog even open voor het geval iemand anders nog tips heeft, aangezien ik zelf ook vrij weinig weet van Linux.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat je beter een setup neer kan zetten waarin je iptables gebruikt. Hierover is echter zeer veel te vinden, dus ik ga er geen uitgebreide post van maken op dit uur :)

• Losha

Losha

Topicstarter
erg noob vriendelijk weer ..not
elke keer dat gezeik met linux, voor mij is dat net grieks (nou, grieks kan ik toevallig een beetje..dus eerder chinees)
ik weet niet waar ik wat moet doen met welk prog. dus met iptables en weet ik het beginnen schiet niet veel op, of moet ik soms eerst alles van linux netwerken leren om 1 poort open te zetten ?

[offtopic] kan iemand mij mischien een kant-en-klare router kado doen ? zo'n e-tech ofzo ...

[ Voor 3% gewijzigd door Losha op 09-07-2003 03:35 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat had je dan verwacht? Dat ik jou mijn iptables script ging geven en een complete uitleg erbij wat waarvoor was en hoe het werkt etc? Kom op zeg, denk je dat ik in het begin mijn server niet 10 keer opnieuw geïnstalleerd heb? Dat ik niet uren heb gelezen, zonder internet heb gezeten omdat het niet werkte, veel gezocht heb en ook veel heb moeten vragen?

Dat is wel erg makkelijk gedacht van je. Ik weet bijna zeker dat jij niet goed gezocht heb, als ik zoek op iptables krijg ik enorm veel resultaten terug op dit forum. Wanneer ik met Google zoek, krijg ik zelfs veel compelte scripts met uitleg terug.

• Losha

Losha

Topicstarter
jij bent ook lekker snel aangebrandt zeg..er was nog iemand die met zo'n zoekantwoord kwam..niet alleen jij.
en ja, eigenlijk hoop ik dat iemand mij die ene regel even voorkouwd.
ik heb namelijk totaal geen zin in weet ik hoeveel lezen en verkloten, de router draait voor de rest prima..alleen kan ik geen Dedicated-HL-Server draaien.
en trust me, gezocht heb ik wel degelijk....ik vindt ook zat...ik snap er alleen geen bal van.
met hardware heb ik geen problemen, daar kom ik uiteindelijk altijd wel uit...maar scripts en stuff..no way...alsof ik daar dyslecties in ben ofzo...die code's beginnen voor mij te dansen en te hollen ... :(
Pagina: 1