Toon posts:

Word doc mergen met adressen > faxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

heb het volgende probleem. Moet een word doc mergen met adressen uit een access database. Dat lukt allemaal vrij makkelijk. In die db zit een veld fax nummer... Nu zou ik graag de gemergde documenten automatisch faxen naar de nummers uit de database. Hoe doe ik dit, ik gebruik Office XP Pro en Win XP.

Thanx in advance,
b00st

Verwijderd

Topicstarter
:( Had gedacht dat er hier zeker antwoord op ging komen...

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

zijn er geen fax servers die dit kunnen? Hoe fax je nu? Via modem? Fax server? Handmatige fax :P

Verder is er via vb vast wel wat leuks te knutselen. Maar ik raad je aan om google etc eens goed te gebruiken om te zoeken naar fax software. Er is vast een stukje software die dit kan.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu gewoon het fax prog van win xp zelf... doet zen werk zeer goed, alleen het automatiseren lukt niet echt.

Heb me er al zot over gegoogled, er is veel, heel veel, maar nergens staat er bij of dit wel of niet kan en heb geen tijd om elk programma te gaan testen... Daarom dat ik dacht: misschien heeft iemand er wel ervaring mee :)

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het met de standaard fax programma van XP lukt. Je zal of moeten vb-scripten of een fax-server o.i.d. moeten aanschaffen. Deze zijn meestal vrij eenvoudig op bestaande primaire systemen aan te sluiten.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mensen mensen: HET IS VBA (programmeren binnen Office)...!!!

TS: Probeer eens een macro te recorden en vervolgens je handelingen uitvoeren (inclusief het daadwerkelijk faxen). Wellicht dat je die macro alleen hoeft te gebruiken. Mocht je de macro moeten aanpassen en je komt er niet uit, dan kan je wellicht weer om hulp vragen. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1