[2000] Terminal server-sessie onthoudt default printer niet

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Windows 2000 Terminal Server, Service Pack 3 (SP4 upgrade komt nog).
Kantooromgeving met meerdere printers. Alle workstations zijn Windows 2000 Proffesional, en de Terminal Server wordt gebruikt om bepaalde applicaties over 4 kantoren te kunnen aanbieden.

Probleem: Een gebruiker logt aan op de terminal server. De gebruiker zet de default printer die hij het liefste gebruikt. Gebruiker logt op een gegeven moment uit (start, log off etc....) zodat de settings worden weggeschreven.

Volgende dag logt de gebruiker weer aan, en de default printer staat anders, vrijwel altijd dezelfde default printer die wellicht ooit eens door de admin als default is gezet.

Vraag: Hoe stel ik de Terminal Server (rechten?) zo in dat een gebruiker zelf de default printer kan kiezen, en dat deze onthouden wordt als de gebruiker weer aanlogt.

Voor de duidelijkheid:
- Alle gebruikers hebben een uniek login account.
- Zowel de TS Client wordt gebruikt als Internet Explorer met ActiveX toegang.
- Novell Client is geinstalleerd op de Terminal Server omdat de data servers Novell Netware 5.1 zijn.
- Er wordt geen gebruik gemaakt van de Novell Printing engine, printen is puur op TCP/IP gebaseerd.
- Printers zijn HP Laserjets en Xerox Docucentres.

Iemand wat ideeen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem GEHAD! Ook bij een Win2000 terminal server We hebben een zeer klein programma'tje waarbij je een defealt printer kunt kiezen. Misschien heb jij hier ook iets aan. Mensen moeten dit wel op elke pc 1 malig instellen. Kan ik je het programma'tje mailen? Of op een andere manier?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je printermappings? Zo ja - staat in je useraccount "Default to main printer" (oid?) aan? Gebruik je TS specifieke profiles? Mandatory profiles?

[ Voor 27% gewijzigd door elevator op 09-07-2003 11:49 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
Kan je het scriptje mij mailen op xxxxxxxxxxxx? Wij hebben hier weliswaar een ietwat ander probleem, maar heeft wel te maken met default printers e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door paella op 21-11-2003 07:29 ]

No production networks were harmed during this posting

• maartena
JanW23 schreef op 09 juli 2003 @ 09:40:
Wij hebben hier precies hetzelfde probleem GEHAD! Ook bij een Win2000 terminal server We hebben een zeer klein programma'tje waarbij je een defealt printer kunt kiezen. Misschien heb jij hier ook iets aan. Mensen moeten dit wel op elke pc 1 malig instellen. Kan ik je het programma'tje mailen? Of op een andere manier?
mail maar!

Edit: na al die tijd haal ik het mail adres maar es weg ;)

[ Voor 8% gewijzigd door maartena op 21-11-2003 01:39 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Ik was benieuwd of dit nog iets ogeleverd had...

• maartena
We hebben het uiteindelijk opgelost! Ik heb het scriptje nooit gebruikt trouwens, maar met een veel rigoreuzere actie waarbij we gewoon ALLE printdrivers eraf gemikt hebben, en vervolgens nieuwe printdrivers geinstalleerd hebben 1 voor 1 is het ook gelukt.

We hebben (zie topic over proces verhuizen) intussen ook een win2k3 test server draaien waar we al e.a.a aan productie op doen (alleen de financiele admin), en daar gaat het hele printverhaal ook zonder problemen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
MaartenA,

Ik heb je geprobeerd te mailen maar helaas nog niets gehoord.

Ik zit hier met het exact zelfde probleem maar ik krijg het niet opgelost. Kun je misschien specifieker zeggen wat je precies hebt gedaan.

Of heb je nu gewoon inderdaad gewoon alles delete en gewoon een voor een opnieuw aangemaakt. Indien iemand anders hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag.

Many Thanks!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen -nickx- ? Heb wel even geduld voor info over zijn oplossing, hij woont in een andere tijdzone, en is niet altijd even active op GoT :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• iNickx
sanfranjake schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:51:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen -nickx- ? Heb wel even geduld voor info over zijn oplossing, hij woont in een andere tijdzone, en is niet altijd even active op GoT :P
Geduld voor een oplossing heb ik altijd : ) respecteer de andere zones. Ik kan er vrij weinig aan doen :)

Maar ik heb de hele installatie opnieuw gedaan. Printer opnieuw geinstalleerd 1 voor 1 en gekeken of hij niet elke keer de die verdomde defaults vernaggelt. Dat bleek hij dus wel weer te doen. Ik heb gezocht op google, kwam op de KB uit maar ook daar kon ik weinig mee. Ik ben dus niet eigenlijk uitgekomen hier omdat ik even rechtstreeks met een user wil praten hierover, mocht dit ook niet werken zullen we een ticket moeten submitten naar MS. Dat wil ik graag als laatste doen! :)

bedankt voor je reactie.

• iNickx
Ik kick hem nog even in de hoop dat maarten hem leest.

Pagina: 1