[Televisie] Rood beeld op Nokia-tv

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn vriendin heeft sinds kort de tv van haar broer. Nu is het zo dat wanneer je deze aanzet, hij meestal rood beeld geeft met strepen. Het is een hele rode gloed over alles heen, een soort filter. :? Als je een beetje zapt, gaat het meestal weg, soms na 10 sec soms na een paar minuten. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? En als iemand dit weet, of je dit en hoe je dit kunt oplossen _/-\o_

Verwijderd

Los contact.......... in het raster/beeld-aansturing of in het ergste geval je kleurenkanon van je beeldbuis.

• Libertarian
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 23:09:
Los contact.......... in het raster/beeld-aansturing of in het ergste geval je kleurenkanon van je beeldbuis.
En valt daar iets aan te doen ? Beetje met een schroevendraaier in de weer 8)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Geef er eens een ouderwetse klap boven op het toestel? Die laat vaak losse/stoffige contactjes even schrikken (bewegen) waardoor je weer contact maakt.

Of haal de achterkant los (na een dag zonder stekker in de muur zodat de tv spanningloos kan worden) en haal (voorzichtig!) de contactstekker van de beeldbuiskanon los en zet hum er weer op. Herhaal dit enkele malen. Hierdoor wordt stof/corrosie van de stekkerpinnen gehaald en zal je weer beeld hebben.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
La_Pazz schreef op 09 July 2003 @ 10:52:
Geef er eens een ouderwetse klap boven op het toestel? Die laat vaak losse/stoffige contactjes even schrikken (bewegen) waardoor je weer contact maakt.

Of haal de achterkant los (na een dag zonder stekker in de muur zodat de tv spanningloos kan worden) en haal (voorzichtig!) de contactstekker van de beeldbuiskanon los en zet hum er weer op. Herhaal dit enkele malen. Hierdoor wordt stof/corrosie van de stekkerpinnen gehaald en zal je weer beeld hebben.
EEN DAG?!?! Die dingen kunnen wel een jaar onder spanning blijven staan!
Pas hier echt mee op, die klappen die je daar mee kan krijgen zijn dodelijk!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Heb gisteren nog een schok van een dikke 400V 330uF condensator uit een tv gehad, doet best pijn. Maar ik leef gelukkig nog. Daarna had ik een schroevendraaier er tegenaan gehouden om hem te ontladen, er kwam een heftige vonk vanaf en er zijn twee putjes in mijn schroevendraaier gebrand. Goed uitkijken dus.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

waarschijnelijk een defecte condensator in je kleuren decoder
had dit namelijk ook met een philips tv

Verwijderd

Een beeldbuis die opraakt of afregeling van G2 op hoogspanningtransformator.
Los contact op beeldbuisprint zou ook kunnen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 17:38 ]

Verwijderd

Is i nu goed dan ?

• Libertarian
  • Niet online
Ik ga hem openschroeven en dan horen jullie het nog:)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

BRAiN schreef op 09 July 2003 @ 18:24:
Ik ga hem openschroeven en dan horen jullie het nog:)
Of niet :|

Ik hoop van wel natuurlijk :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1