Toon posts:

lite-on 12101b brander doet vaag in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, mijn systeem:
asus a7v8x moederplank, amd athlon 2400+, 512mb, asus v8440 geforce 4, philips cd-rom, lite-on 12101b (12x10x32x), wd 80gieg, sb 128pci. draai win xp incl. sp1.

sinds ik mijn systeem heb ge-upgrade. (mobo+cpu+ddr) ziet xp mijn brander als cd-rom speler. verder zit er volgens hem altijd een audio cd in, met daarop het bestand: "track00" (herkent als winamp) maar van 0 kb.
op mijn vorige systeem had ik 4 ide gaten. had ik mijn hd en 2 spelers apart aangesloten. nu heb ik er 2, dus spelers op 1 ata33. master en slave jumpers staan goed. heb ookal cs geprobeerd. maar blijf hetzelfde probleem houden.
als ik echter mijn philips cd-rom eraf haal dan ziet hij mijn lite-on wel als brander en zonder audio cd erin!!!!
het branden onder nero 5.5.10.7 gaat vaak in 2 x goed. maar branden: "on a fly" kan ik wel vergeten.

p.s heb via chipset en heb 4 in1 drivers ookal geinstalleerd.

iemand enig idee.......

tnx. greez Siroj.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 22:50 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:08
Naar mijn ervaring gaan branders vaak het liefst op master.

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 08-07-2003 23:39 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

zetje01 schreef op 08 juli 2003 @ 23:30:
Naar mijn ervaring gaan branders vaak het liefst op master.
Vreemd, mijn brander (een Lite-On 24x10x40) heeft altijd al op slave gewerkt zonder problemen. Mijn DVD speler is de master. Werkt perfect.

Voor de TS:
Heb je al een firmware update geprobeerd?

Profile

Verwijderd

Topicstarter
firmware update lukt niet als ze er beide aanhangen zegt die, remove cd (denkt die weer dat er een cd inzit) als hij er alleen aanhangt begint hij wel met flashen van firmware: LS3G naar: LS3J, maar na een tijdje zegt hij: "Verify buffer fail!!"
verder heb ik de jumpers van master/slave al eens omgedraaid, geeft hetzelfde effect........

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
ik denk dat de IDE kanaal nog op PIO mode staat, dan krijg je heel veel gezeik met buffer en al. in apparaatbeheer > eigenschappen van IDE kanaal waar de brander aan hangt kan je het op UDMA zetten (Ultra DMA indien mogelijk)...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de cd-rom en brander gedeinstalleerd en vervolgens de jumpers omgewisseld. Na een boot zag hij hem wel ok. En gelukkig nu zonder "cd" erin. Verder wil hij nog steeds niet de firmware update doen. Maar ja is nu ook niet echt meer nodig denk ik.
Anyway tnx voor jullie advies.
Greez Siroj
Pagina: 1