Toon posts:

[XP] Tekst wordt niet automatisch vervangen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken als je in een tekstverwerker oid werkt kun je een stuk tekst selecteren en als je dan verder typt wordt wat je geselecteerd hebt vervangen. Bij mij werkte dit van de een op de andere dag niet meer.

Ik kan het geselecteerde wel verwijderen door op delete te drukken, maar als je eenmaal aan iets gewend bent is het moeilijk af te leren.
.
Is dit in te stellen? Heeft het misschien met toetsenbord en/of landinstellingen te maken?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En wat is je huidige toetsenbordtaal? Hier werkt het gewoon prima met Nederlands/Verenigde Staten (Internationaal).
En als je de tekst selecteert, en daarna op backspace en/of delete drukt, wordt de tekst dan wel weggehaald?

Verwijderd

Wat gebeurt er dan met de geselecteerde tekst?? En in welk programma? :?

Verwijderd

Topicstarter
Taal/toetsenbordinstelling is Nederlands/Verenigde Staten (Internationaal). Als ik op delete druk wordt de geselecteerde tekst gewoon verwijderd.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer het eens met als taal Engels.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de taal op Engels zet maakt dat geen verschil.

Als ik een stuk tekst selecteer in een willekeurig programma (invoerveld, word, notepad) en ik druk op delete dan wordt de tekst WEL verwijderd. Druk ik op backspace dan wordt de tekst NIET verwijdert ?!?

Verwijderd

Zou het geen hardware fout zijn? Ooit appeltaart met koffie willen delen met je toetsenbord? :9

Misschien kan je even een ander toetsenbord lenen, of het jouwe in een andere PC prikken als test.

Verwijderd

Topicstarter
Ander toetsenbord eraan gehangen. Nog steeds hetzelfde probleem helaas.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Het is niet zo dat je Insert toets blijft hangen en dat je "over de text heen typt" in plaats van extra text toevoegt.?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Als ik iets selecteer en ik begin te typen, wordt de selecti ongedaan gemaakt en wat ik typ wordt er aan de voorkant tegenaan geplakt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klinkt toch alsof je ínsert' functie niet werkt.
In de balk helemaal onderaan zou je evn kunnen kijken of "INS" (engels) of "OVR" (nederlands) grijs of zwart staat. Indien zwart zou er 'gewoon' overschreven moeten worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Als het dus geen hardware fout is, dan graag wat meer info.
Wat voor toetsenbord heb je? Wat voor aansluiting? Welk OS? :?

In div. Windows versies kan je bij Apparaatbeheer je stuurprogramma voor je toetsenbord vernieuwen. Misschien is dat brak. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard toetsenbord zonder rare knopjes etc. met een PS2 aansluiting. Ik draai WinXP zoals de titel van het bericht al aangeeft. Het is dus niet alleen met Word, maar ook met notepad of als je bij een programma in een invoerveld iets invult.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik (her)ken het probleem, maar dan enkel onder Word. Maar jij hebt dit door heel Windows heen, dus ook in kladblok? (Even voor de duidelijkheid).
:X dat stond er dus al. Meer koffie voor mij aub :+

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 10-07-2003 10:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

In het register zie ik zo snel geen sleutel waarmee je Insert in/uitschakelt.
Dus het enige wat ik nog kan verzinnen, is dat je het toetsenbord (Computerbeheer/Appaaraatbeheer) verwijdert.
WinXP wil dan hertstarten en zal dan nieuwe hardware vinden en installeren.

Of 't helpt? :?

• Letzlo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 16:42
Een vriendin had dit probleem ook (alleen in Word) en ik had hier gezocht maar vond dit topic dat uitmondde in helaas geen oplossing, dus ben ik zelf maar op zoek gegaan en heb de oplossing voor Word gelukkig gevonden :) En ik dacht, laat ik dat is delen voor mensen als ik die wanhopig op zoek zijn naar een oplossing...

In Word, ga je bovenin het scherm naar Extra, dan klik je op Opties, dan Bewerken, en dan vink je helemaal linksboven het selectievakje voor "Selectie overschrijven" aan, als het goed is helpt dit, het hielp bij mij in ieder geval wel.

Het is wel een topic van anderhalf jaar geleden, maar ach, het is voor de goede zaak :)
Pagina: 1