Linksys router slechte link quality

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 22:16

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik heb vandaag een linksys router gekocht en hij werkt enzo leuk
Maar als ik al 2 meter van de router af zit (met flaptop) dan is de link connection al slecht...
Zelfs als ik 10 cm er dichtbij zit, is het "maar" 80% dat is natuurlijk niet goed.
Ik bedoel als je er naast zit verwacht je 100%
Maar ookal is de connection 13 % (en dat is vaak zo op 2 meter afstand) dat is de snelheid perfect niks aan de hand.
Maar soms word de link quality nog slechter dan 13 soms wel 0 en dan verliest ie 10 seconden de connectie , en dan loopt ie weer op naar een whopping 26 % woopie :P

Iemand een idee wat er aan de hand is? ik denk niet dat er iets stoort, telefoon zal wel niet, maar de router staat ook dicht bij allerlei andere shit, zoals tv, videorecorder, tuner, cd speler, platenspeler (don't ask) en meer.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Giblet
  • Laatst online: 10:17

Giblet

Dingen

slechte kabels misschien ?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Giblet schreef op 08 July 2003 @ 22:40:
slechte kabels misschien ?
geen kabels :+
dit gaat toch over wireless :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

probeer eerst eens de firmware te updaten ofzo.

Verwijderd

Heb ook zulke problemen gehad met een e-tech wlan router. Deze stond in een zijkamer van een machine fabriek. Later bleek dat al die electromotoren zulke magnetische verstoringen veroorzaakten dat het signaal van de router ook binnen 30 cm heel slecht werd.

Dus:

Is er misschien iets in je directe omgeving wat storing zou kunnen veroorzaken?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 09:09:
Heb ook zulke problemen gehad met een e-tech wlan router. Deze stond in een zijkamer van een machine fabriek. Later bleek dat al die electromotoren zulke magnetische verstoringen veroorzaakten dat het signaal van de router ook binnen 30 cm heel slecht werd.

Dus:

Is er misschien iets in je directe omgeving wat storing zou kunnen veroorzaken?
Zei ik al in de opening post: De pc zelf (vlak bij) cd speler en video en andere dingen. Maar ook als de pc uit staat is het zo.

En hoezo FirmWare upgraden, hij moet het toch zowiezo normaal doen, en niet als ik er 2 meter vanaf zit dat de verbinding soms <40%

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

ehm ok... just tried to be helpful :|

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Probeer eens alle apparaten in de buurt van de spanning af te halen en meet dan nog eens. Als je dan een betere connectie hebt, een voor een de andera apparaten weer inschakelen. Op het moment dat het bereik terugloopt heb je de boosdoener te pakken. Blijft het signaal zwak, dan is er iets anders aan de hand.

Edho

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

draadloze dect telefoons kunnen storen omdat veel op de zelfde golflengte kunnen zitten.

Verwijderd

Zit je laptop op de batterij te draaien?
Heb je de stroomtoevoer naar je wireless kaart in je laptop al nagekeken?(apparaatbeheer)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:58:
Zit je laptop op de batterij te draaien?
Heb je de stroomtoevoer naar je wireless kaart in je laptop al nagekeken?(apparaatbeheer)
Hoe check je dat precies?
Dus als ie niet goed genoeg stroom zou krijgen heb je ook een langzamere verbinding?
M.I.G. schreef op 09 juli 2003 @ 14:22:
draadloze dect telefoons kunnen storen omdat veel op de zelfde golflengte kunnen zitten.
Wat is een draadloze dect telefoon?
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 13:07:
ehm ok... just tried to be helpful :|
Weet ik :) Thanks
Maar ik weet bijna zeker dat er niks stoort, want alle apparaten die er omheen staan, staan uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Crowmeister op 09-07-2003 21:41 ]

Verwijderd

Als de stroom niet voldoende is, dan zuigt dus je verbinding. Kijk bij :
>Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer > Eigenschappen van je draadloze NIC > Advanced > Power Settings (of zoiets) Die van zijn default af halen en op maximaal zetten.
Kan misschien helpen

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
1. check of de power save mode van je wireless netwerkkaartje uit staat
2. richt je antennes eens anders
3. Als je een linksys WRT54G hebt, dan is daar net een nieuwe firmware voor uit. (pak niet de US firmware, maar de EUR; scheelt een hoop ellende,.... heb ik ondervonden)
4. Misschien wel de belangrijkste instelling om mee te spelen is het channel. Zowel de wireless kaart als de router op een ander channel proberen. Je hebt er 13 tot je beschikking. 1,6, en 11 zijn de meest gebruikte. 7 en 10 bieden ook vaak soelaas (volgens linksys). Ikzelf krijg alleen een stabiele connectie op channel 13.

In dezelfde ruimte haal ik altijd 54Mbps. Met de router/ap in de meterkast haal ik met mijn pc op zolder, door twee dikke betonnen vloeren heen nog altijd 48 of 36Mbps. Maar dan maakt de stand van de antenne wel héél veel uit. Als die verkeerd staat loopt het terug naar 2Mbps of naar nul.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:58:
Als de stroom niet voldoende is, dan zuigt dus je verbinding. Kijk bij :
>Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer > Eigenschappen van je draadloze NIC > Advanced > Power Settings (of zoiets) Die van zijn default af halen en op maximaal zetten.
Kan misschien helpen
Power settings kan ik niet vinden
Er staat inderdaad een rijtje met Eigenschappen, (een daarvan Power Save Mode)
Maar ik zie geen Power Settings (of iets wat daar op lijkt)
Joch_um_all schreef op 11 July 2003 @ 00:15:
1. check of de power save mode van je wireless netwerkkaartje uit staat
2. richt je antennes eens anders
3. Als je een linksys WRT54G hebt, dan is daar net een nieuwe firmware voor uit. (pak niet de US firmware, maar de EUR; scheelt een hoop ellende,.... heb ik ondervonden)
4. Misschien wel de belangrijkste instelling om mee te spelen is het channel. Zowel de wireless kaart als de router op een ander channel proberen. Je hebt er 13 tot je beschikking. 1,6, en 11 zijn de meest gebruikte. 7 en 10 bieden ook vaak soelaas (volgens linksys). Ikzelf krijg alleen een stabiele connectie op channel 13.

In dezelfde ruimte haal ik altijd 54Mbps. Met de router/ap in de meterkast haal ik met mijn pc op zolder, door twee dikke betonnen vloeren heen nog altijd 48 of 36Mbps. Maar dan maakt de stand van de antenne wel héél veel uit. Als die verkeerd staat loopt het terug naar 2Mbps of naar nul.
Wow hoop tips Thanks

1. Staat uit iid
2. Al geprobeerd ze staan rechtop. En als ze anders staan worden ze slechter
3. Ik heb de Linksys BEFW11S4. Is het dan ook verstanding om nieuwe firmware te gebruiken?
4. Ja dat heb ik eerder gehoort, wil ik zeker eens proberen. Maar hoe moet dat?

Btw, nu weet ik 95% zeker dat er niks stoort, draadloze telefoon helemaal zonder stroom gezet en bijna alle andere dingen ook.
Ook ben ik bij een vriend geweest die zelf ook een linksys router heeft met mijn laptop en daar deed de verbinding het vele keren beter. Router stond op zolder, en als ik 10 meter (buiten) van het huis afstond was de verbinding 30% (dus goed genoeg om normaal van een internet verbinding te genieten)
Dat wil dus zeggen dat het iid niet aan de laptop ligt......

Verwijderd

misschien hebben de buren een stoorzender :?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
heh, mogenlijk.. denk het niet..(lees: hoop)

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Als ik de channel op 13 zet in het routermenu doet de verbinding het niet meer op de pc (niet wireless) en niet meer op de flaptop...

edit 1. Okay channel 13 werkte niet maar hij staat nu op 3
En dat werkt wel maar de verbinding word niet beter
Argg..
Hij deed het dus wel op die andere AP maar bij mij thuis niet....

edit 2.

Ik heb nu de AP op ELKE MOGENLIJKE plek in het huis gezet (zodat er dus geen inet verbinding was, maar wel een verbinding met de AP)
Dus heb ik de AP op zolder gezet en de laptop beneden en geprobeerd in het routermenu te komen, maar het zelfde als normaal (6% connectie ofzo)
En zo heb ik dat op elke punt zo ongeveer gedaan.
Steeds niks DUS dat moet haast wel aangeven dat er niks stoort, toch?

[ Voor 77% gewijzigd door Crowmeister op 11-07-2003 20:05 . Reden: progress ]

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Iemand nog ideeen?
AP stuk? moet wel toch?

• Joch_um_all
linksys bellen. Zijn snel en vrij goed in hun support.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:35
ik zou idd Linksys even bellen.
De meeste Europese DECT telefoons storen overigens NIET, want die werken over het algeeen op 1.9GHz, de Amerikaanse werkt wel op 2.4GHz

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

De support is inderdaad snel, maar ik heb nogal wat WEP problemen gehad bij niet XP-machines, maar dit offtopic.

De snelheid van de verbinding ging bij mij ineens stukken vooruit toen ik de netwerkmode van zowel het AP(WAP54G in mijn geval) en kaartje(WMP54G) van 'Mixed Mode' naar 'G-Only' zette ('B-Only' kan natuurlijk ook, maar da's zonde als je toch geen trage adapters in je netwerk heb zitten). Ik had alleen een AP met twee 54G kaartjes, dus het zou eigenlijk al keurig in G-modus moeten werken, maar daar had de apparatuur dus wat hulp bij nodig.

/edit: lees ineens dat je een 802.11B router gebruikt. Heb je ook B-Mode only NIC's? Anders zou je daarop bovenstaande alsnog eens kunnen testen...
Overigens zou je ook eens met de positie van de antenne(s) kunnen experimenteren (exact horizontaal, of verticaal, zoals op de plaatjes altijd wordt getoond, is niet optimaal), je kunt ze beter een beetje schuin zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 15:17 ]

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Bellen?
Is dat een Nederlands nummer?
Zit hun Europees kantoor niet in de UK ofzo?

• Joch_um_all
zit ineens te denken..........toen je het channel op je router veranderde....heb je toen ook het channel op de laptop veranderd? Dit even voor de volledigheid.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
hoezo channel op de laptop?
De wireless kaart scanned vanzelf alle channels af dus hij vind het netwerk hoe dan ook.

• Joch_um_all
ok....ik kan op mijn wireless kaart een channel instellen....vandaar.

• Joch_um_all
uit de handleiding: "Make sure that your Wireless-G PCI Adapter is configured on the same channel and with the same security options as with the other computers in the Infrastructure configuration. Figure 7-17"

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
aha, ik heb een ge-avanceerde wireless kaart, yay :D

Maar is dat nummer in Nederland?

• Joch_um_all
yup:
0900 - LINKSYS (5465797)
Pagina: 1