Ik heb een tijdje een dualboot gehad (2x windows XP). Dit was na verloop van tijd niet meer nodig, en daarom heb ik een van de 2 windowssen gedeinstalleerd.
Nadat ik dat gedaan had, kreeg ik nog steeds de keuze tussen de verschillente windowssen (what's in a name) tijdens het opstarten. Dit was behoorlijk irritant, want je moet binnen 30 seconde aangeven welke windows je wilt draaien, of anders pakt ie diegene die het eerste staat. Laat dat nu net diegene zijn die ik gedeinstalleerd had
.
Okay, ik via aanwijzingen van dit topic die bootline eruitgehaald.
Maar nu moet ik tijdens het opstarten nog steeds kiezen tussen mijn Windows XP installatie, en Windows standaard. Automatisch staat het kiesding op Windows standaard, maar als je die start, reboot de pc
.
Boot.ini bevat nu het volgende:
(na de puntjes loopt de line door, ff geënterd tegen lay-out vern*king)
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet wijzigen om mijn pc weer gewoon automatisch op te laten starten via het geinstalleerde besturingssysteem, zonder dat ik altijd binne 30 seconde op enter moet rammen?
Nadat ik dat gedaan had, kreeg ik nog steeds de keuze tussen de verschillente windowssen (what's in a name) tijdens het opstarten. Dit was behoorlijk irritant, want je moet binnen 30 seconde aangeven welke windows je wilt draaien, of anders pakt ie diegene die het eerste staat. Laat dat nu net diegene zijn die ik gedeinstalleerd had
Okay, ik via aanwijzingen van dit topic die bootline eruitgehaald.
Maar nu moet ik tijdens het opstarten nog steeds kiezen tussen mijn Windows XP installatie, en Windows standaard. Automatisch staat het kiesding op Windows standaard, maar als je die start, reboot de pc
Boot.ini bevat nu het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| [Boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows [Operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\... WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect |
(na de puntjes loopt de line door, ff geënterd tegen lay-out vern*king)
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet wijzigen om mijn pc weer gewoon automatisch op te laten starten via het geinstalleerde besturingssysteem, zonder dat ik altijd binne 30 seconde op enter moet rammen?
[ Voor 5% gewijzigd door sealy op 08-07-2003 22:12 ]
nothing special