Toon posts:

Newbie krijgt printer niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn vorige post heb ik antwoord gekregen op de vraag hoe ik mijn Edimax BR6104 router moest instellen om een ADSL verbinding te delen. Dat is me uiteindelijk allemaal gelukt.
Voor zover ik het begrijp moet ik nu een netwerkje hebben met daarin mijn computer (Pentium III 450 met Win2K) en de computer van mijn vriendin (HP Omnibook 500).
En inderdaad, als ik bij Netwerkomgeving kijk, zie ik een groep die Werkgroep heet, en een groep die Global heet. In de Werkgroep staat mijn PC vermeld, in Global staat de Omnibook vermeld. Nu is het zo dat de Omnibook een "pc-van-de-zaak" is, waar ik liever niet te veel aan rommel, maar ik zou graag mijn vriendin de mogelijkheid geven om de printer te gebruiken die aan de USB poort van de Pentium III zit. Daartoe heb ik de printer op "delen" gezet, en ook mijn harde schijf staat op "delen" zodat er eventueel ook bestanden naartoe overgeheveld kunnen worden.
Nu verwacht ik dus dat ik alles gedaan heb om het printen vanaf de Omnibook mogelijk te maken, maar als ik daar een printer wil toevoegen ziet de wizard wel mijn pc, maar niet de printer die daar aan vast zit.
Wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net, terwijl ik naar de router kijk, dat het LAN-lampje voor de Omnibook wel brand, maar voor de Pentium III niet. Misschien ligt daar de oplossing, maar geen idee hoe ik dat moet fixen......

Verwijderd

Ligt aan welke protocallen je draaid, je kan het beste TCP/Ip draaien. Of gaan draaien wat die omnibook heeft! dat je je netwerk daarop baseert. Wat je ook kan kijken of je wel of niet vast ip adres heeft.. Btw gaarne meer info over welke OS'sen we praten

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17

Giblet

Dingen

klik!
Dit moet je echt ff lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Giblet op 08-07-2003 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beide computers draaien op Win2K, en beide hebben TCP/IP protocol ingesteld staan, met dynamische IP-adressen.
Nog een specifiek gedeelte dat ik moet lezen van de FAQ? Heb het meeste al gelezen, maar daar geen antwoord op mijn vraag gevonden....

Verwijderd

Je moet in dezelfde werkgroep zitten om te communiceren. Of je zet jouw computer in de werkroep 'Global' of je zet de hare in 'Werkgroep'.

En inderdaad, Giblet heeft gelijk: lezen helpt! :)
edit:
Jij heb ook een klein beetje gelijk: er staan wel erg veel lettertjes

En vergeet niet dat je je printerstuurprogramma ook op haar Omnibook moet installeren, anders schiet het nog niet op. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 22:52 ]

• Giblet

Giblet

Dingen

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:45:

edit:
Jij heb ook een klein beetje gelijk: er staan wel erg veel lettertjes
lol :)

Maar wat het misschien ook nog kan zijn, zijn je kabels (2x zijn achter elkaar :? )
dat deze een beetje (of een beetje boel :P ) brak zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....... werkt ook niet. Het blijkt dat netwerkgroep op de Omnibook een domein is. Ik kan mijn werkgroep niet naar een domein wijzigen, en wil niet met de instellingen van de omnibook klooien (da's in het verleden al eens fout gegaan....)
Het printerstuurprogramma is in het verleden al op haar omnibook geinstalleerd, maar tot op heden was het een kwestie van usb-stekkertje wisselen....

En echt...... ik lees me het apelazerus op zoek naar antwoorden..... maar wordt bijna gek van die erg veel lettertjes *)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

en als je beide pc's nou eens in de zelfde werkgroep zet??

zelfde gateway, subnet natuurlijk.
maar dat is logisch, want anders werkt het internet ook niet goed.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 08-07-2003 23:10 ]

• Giblet

Giblet

Dingen

je zou dus eigenlijk een server met domeincontroller die Global als domein heeft...

Verwijderd

Bij de search >domein/Network Troubleshooting staan diverse topics over hoe je een laptop, die in een domein zit, kan laten communiceren met ...

Sterkte!
Pagina: 1