Waar dit precies hoort, hell if I know, want ik weet niet waar het aan ligt. ( ik vermoed de P M of G
)
Dit is mijn probleem.
Computer :
MSI K7T Pro2-A Mobo
Athlon 1 ghz proc
356 MB ram van 2 verschillende merken
Harddisk
AGP Geforce 2 video kaart (Asus)
OS is Windows 2000 pro.
Soms start het kreng helemaal op totaan het inloggen + even rondklikken in Win2K toe, maar na een tijdje krijg ik altijd kernel errors ( varieert welke ) .
Maar meestal hangt ie of bij het opstarten al ( BSOD dus ) , maar ook bv in de Bios, bij het memory checken en verder. Eigenlijk op alle punten kan het gebeuren.
- Ik heb de netwerkkaart, de geluidskaart, de Cd Rom etc allemaal al ontkoppeld
- Het geheugen vervangen met geheugen van mijn huidige pc ( Die als een zon werkt ) .
- CPU temps gecheckt en die varieert tussen de 30 / 40 graden C.
- Google gezocht op de kernel errors en problemen met het mobo.
Ik heb hier wel een bios-update liggen, maar die krijg ik niet geflashd omdat een CD-rom opstart van win2k hangt op een gegeven moment en DOS (win95 opstart) mij niet voldoende lijkt ( vindt niet eens de FAT partities) . Lijkt me een beetje risicovol om daarmee te flashen dus. Zeker omdat ik niet weet wanneer het ding hangt en om het dan van een floppy te doen
.
Kortom ik begin een beetje radeloos te worden. Iemand zelfde problemen ooit gehad en wat kan ik het beste als volgende stap doen?
Ik heb zelf de volgende dingen bedacht :
- Nieuw mobo kopen
- Meer koeling proberen
Maar goed nieuw mobo kost geld en ik wil dat niet voor niets uit gaan geven
. En een extra koeler heb ik dus hier even niet liggen
.
Help
Dit is mijn probleem.
Computer :
MSI K7T Pro2-A Mobo
Athlon 1 ghz proc
356 MB ram van 2 verschillende merken
Harddisk
AGP Geforce 2 video kaart (Asus)
OS is Windows 2000 pro.
Soms start het kreng helemaal op totaan het inloggen + even rondklikken in Win2K toe, maar na een tijdje krijg ik altijd kernel errors ( varieert welke ) .
Maar meestal hangt ie of bij het opstarten al ( BSOD dus ) , maar ook bv in de Bios, bij het memory checken en verder. Eigenlijk op alle punten kan het gebeuren.
- Ik heb de netwerkkaart, de geluidskaart, de Cd Rom etc allemaal al ontkoppeld
- Het geheugen vervangen met geheugen van mijn huidige pc ( Die als een zon werkt ) .
- CPU temps gecheckt en die varieert tussen de 30 / 40 graden C.
- Google gezocht op de kernel errors en problemen met het mobo.
Ik heb hier wel een bios-update liggen, maar die krijg ik niet geflashd omdat een CD-rom opstart van win2k hangt op een gegeven moment en DOS (win95 opstart) mij niet voldoende lijkt ( vindt niet eens de FAT partities) . Lijkt me een beetje risicovol om daarmee te flashen dus. Zeker omdat ik niet weet wanneer het ding hangt en om het dan van een floppy te doen
Kortom ik begin een beetje radeloos te worden. Iemand zelfde problemen ooit gehad en wat kan ik het beste als volgende stap doen?
Ik heb zelf de volgende dingen bedacht :
- Nieuw mobo kopen
- Meer koeling proberen
Maar goed nieuw mobo kost geld en ik wil dat niet voor niets uit gaan geven
Help
[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 08-07-2003 21:43 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.