[VB] Zoeken in Excel bestanden

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probleem:
Enkele tientallen Excel bestanden met gegevens. Deze moeten doorzocht worden. Echter Windows XP ondersteund het niet je van het en mbv een eigen gemaakt VB progsel kan je zelf functies toevoegen. Echter ik kom er niet uit hoe je Excel bestanden gemakelijk kan doorzoeken. Ik heb een aantal oplossingen gezien waarbij er een Excel object wordt aangemaakt. Lijkt me niet de meeste snelle oplossing.

Verder vindt ik veel VBA zooi op mijn zoektocht via Google. Ik zou het op prijs stellen als jullie mij even de juiste kant op kunnen sturen ...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OPEN statement

en dan hopen dat je het gewoon in binary mode kunt vinden. Maar dan kun je dus alleen op wat stringetjes zoeken, en niet echt in bepaalde cellen ofzo. Dan moet je toch ECHT een Excel object gaan gebruiken.

Je kunt je excel sheets ook exporteren als CSV, HTML (en zelfs XML?? :? ) en misschien daar beter in zoeken? Is plain ascii ;)

Zoiets denk ik *uit blote bolleke ;) *
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Private Sub FindInFile(strMyFile As String, strSearch as String)
    Dim FF As Integer
    Dim s As String

FF = FreeFile
    Open strMyFile For Binary As #FF
    s = String(LOF(FF), vbNullChar)
    Get #FF,,s
    If InStr(1,s, strSearch,vbTextCompare)>0 Then MsgBox "Gevonden in bestand : " & strMyFile
    Close #FF
End Sub

En dan:

Visual Basic:
1
Call FindInFile("C:\bla.xls","dit zoek ik")

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 08-07-2003 21:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• PolarBear
  • Niet online
RobIII schreef op 08 July 2003 @ 21:38:
OPEN statement

en dan hopen dat je het gewoon in binary mode kunt vinden. Maar dan kun je dus alleen op wat stringetjes zoeken, en niet echt in bepaalde cellen ofzo. Dan moet je toch ECHT een Excel object gaan gebruiken.

Je kunt je excel sheets ook exporteren als CSV, HTML (en zelfs XML?? :? ) en misschien daar beter in zoeken? Is plain ascii ;)
Hmmmz daar was ik dus al enigzins bang voor ... heeft iemand ervaring met de snelheid van een Excel object ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PolarBear schreef op 08 juli 2003 @ 21:39:
[...]

Hmmmz daar was ik dus al enigzins bang voor ... heeft iemand ervaring met de snelheid van een Excel object ?
Mwo.. Geen snelheidsmonster, ook niet echt geheugenvriendelijk, maar ach... Niet onaardig. Ik zou zelf eerder gaan voor een exportje eerst en dan pas daar in zoeken (liefst XML ofzo).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• PolarBear
  • Niet online
RobIII schreef op 08 juli 2003 @ 21:42:
[...]

Mwo.. Geen snelheidsmonster, ook niet echt geheugenvriendelijk, maar ach... Niet onaardig. Ik zou zelf eerder gaan voor een exportje eerst en dan pas daar in zoeken (liefst XML ofzo).
Dan zou het beter zijn alle Excel bestanden eerst in een Acces DB te pompen. Dan heb je sowieso geen snelheids probleem...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PolarBear schreef op 08 July 2003 @ 22:17:
[...]

Dan zou het beter zijn alle Excel bestanden eerst in een Acces DB te pompen. Dan heb je sowieso geen snelheids probleem...
Daar heb je helemaal gelijk in, hoewel ik dan ook voor MSSQL of MSDE zou gaan ;), maar dan moet het wel een redelijk gestructureerde excel file zijn.

...en ik weet hoe de gemiddelde gebruiker Excel "misbruikt", dus dan is een DB (tenzij je het gewoon helemaal in een memo/text veld flikkert) ook niet echt een goede oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 08-07-2003 22:20 ]

Over mij

Pagina: 1