Philips 107B deffect? waar kan het aan liggen

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Owkay dit is mijn punt:
ik heb een philips 107B staan en nouw viel hij spontaan uit, na 3 jaar trouwe dienst, de powerled staat nu al s een gek te knipperen en er komt helemaal geen beeld, weet iemand waar dit (hardwardematig) aan kan liggen, het ligt em niet aan de software o.i.d. want het beel slaat niet aan en ook als ik em niet aansluit doetie gekke dingen.

plz. dit is een serieus request en ik zit niet te wachten op opmerkingen als "goh jah dan zallie wel stuk zijn", dat weet ik al maar ik wil weten waar het aan kan liggen.

Kan iemand mij helpen plzplzplz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat wil je nu? Denk je nou dat we met deze info kunnen zeggen welk onderdeel er kapot is? Kan wel zoveel zijn, bijna alles eigenlijk. Dus.. wat wil je met dit topic bereiken?

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
jah ongeveer wel er zijn ook mensen die daar WEL verstand van hebben, je hoeft niet meteen zo fucking lullig te gaan doen, er zitten ook mensen achter tweakers die meer weten dan alleen software, het kan best zijn dat iemand zoiets heeft van: owjah heb ik ook gehad ligt em aan de voeding, of dat et aan de schakelaar of whatever ligt

• CrazyJoe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Mijn ervaring met Philips monitoren (en OEM monitoren gebaseerd op Philips buizen en electronica) leren me dat het waarschijnlijk aan de voeding ligt. Ik heb in het verleden twee keer last gehad van een plotseling uitvallende monitor en in beide gevallen had het ermee te maken dat bij een onderdeel van de voeding een van de pinnen losgekomen was van zijn soldeereiland. Met wat creatief solderen waren de problemen over.

Je zou dus een keer kunnen kijken op het PCB in de buurt van de voeding of dit ook hier het geval is.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is (is moeilijk te diagnostizeren als je het ding niet kunt onderzoeken), maar kijk er maar eens naar.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
er werk zelf bij een electronica bedrijf maar ben geen tv/beeldbuizen monteur maar dan weet ik in ieder geval wat het probleem ongeveer zou kunnen zijn, erg bedankt

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 07:43
Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem met mijn Philips 107B. Zou je zo vriendelijk willen zijn (indien je het probleem hebt kunnen oplossen) even te posten wat nu uiteindelijk het probleem was en hoe je het verholpen hebt? Alvast bedankt! Ook als iemand anders een idee heeft wat er mis kan zijn, alle reacties zijn welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door Powder Toastman op 26-08-2003 11:15 ]

Pagina: 1