[HLDS]

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:06
Hey mensen , ik en een m8 van me willen graag zelf een cs/hl-mod server bedrijfje beginnen , we kunnen goedkoop aan een mooie verbinding komen ( eerst huren we 10 mbit , als we meer servers neerzetten huren we 100 /1000 mbit ) , nu zitten we met een klein vraagstukje , we kunnen de volgende bak even in elkaar frommelen , maar hoeveel servers zou hij kunnen draaien? , Specs :
AMD 2600+ ( maybe 2500+ barton als meer L2 cache veel zin heeft )
1024 mb DDR 333
OS weten we nog niet precies , win2k debian of redhat
We hebben nog een klein marge voor eventuele veranderingen ( nog niks gekocht ) , hierbij vraag ik om advies :D

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Netwerkgebruik Counter strike:
A decent 10/100 MBit network card from Alliedtelesyn/Intel will help lower processor utilization and increase throughput. The network that you connect into needs to have enough bandwidth to give good performance for your clients. A server with 20 players uses about 50-60K per second without voice. With voice it can use up to 100K per sec. Unless you have this kind of bandwidth available then set your maxplayer rate lower or disable the voice team chat.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• ufear
100 k seconde en dus 10 servers , kan op 10 mbit hoor :) Het gaat mij meer over de hardeware die HLDS nodig heeft

[ Voor 34% gewijzigd door ufear op 08-07-2003 21:25 ]

• DUX

DUX

KoenFaro schreef op 08 juli 2003 @ 21:24:
100 k seconde en dus 10 servers , kan op 10 mbit hoor :) Het gaat mij meer over de hardeware die HLDS nodig heeft
offtopic:
Jaja, maar die is wat moeilijker te vinden met Google :p . Ondertussen post ik gewoon wat ik vind...

[edit]
Het is misschien wel interessant om deze thread in de gaten te houden:
Server op 10mbit, met welke computer en hoeveel?

[ Voor 18% gewijzigd door DUX op 08-07-2003 22:10 ]

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou zeker niet gaan voor de windows optie. Mijn ervaring is dat een linux server mbt HLDS gewoon sneller is, iets betere ping en soepelere mapchanges.

...

Verwijderd

Goh dat soort 'bedrijfjes' bestaan nog helemaal niet. Je bent werkelijk de eerste :X

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 01:36:
Goh dat soort 'bedrijfjes' bestaan nog helemaal niet. Je bent werkelijk de eerste :X
offtopic:
Dat doet er niet aan toe. Er wordt gevraagd om technisch advies, niet om commercieel advies :Y)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
ik denk dat als je goede server wil hosten dat je toch redelijk wat bandbreedte nodig hebt. Zeker 6kb/sec pp. Maar vraag ff aan CU2MORO (dwaalt hier ook rond op GoT) hoe het zit, hij host goede servers ATM.

Verwijderd

DUX schreef op 09 July 2003 @ 01:53:
[...]

offtopic:
Dat doet er niet aan toe. Er wordt gevraagd om technisch advies, niet om commercieel advies :Y)
Hij vraagt om advies, ik geef hem het beste advies wat er bestaat: niet aan beginnen. Tenzij het hem compleet uit hobbieïsme bestaat, en hij niet naar winst streeft.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
hier is de almachtige CU2morO dan (ik ben bekend :? :P)
wij van Games-On.nl gebruiken ongeveer soortgelijke machines, maar dan in een Dual CPU setup en die kunnen wel een stuk of 10 tot 15 CS servers aan zonder overbelasting. dus ik goed 7 tot 8 servers voor jou.
iig zeker geen windows gebruiken, wij werken al tijden met slackware en dat bevalt erg goed. als je nog niet bekend bent met linux kan ik je Mandrake aanraden, die is ook erg duidelijk.
je hebt iig altijd te maken met hardware limiet. de machine die 100mbit aan CS gameservers vol krijgt moet nog uitgevonden worden ;)

BTW: thx voor compliment Catch

[ Voor 16% gewijzigd door CU2morO op 09-07-2003 02:18 ]

• DUX

DUX

CU2morO schreef op 09 July 2003 @ 02:16:
hier is de almachtige CU2morO dan (ik ben bekend :? :P)
wij van Games-On.nl gebruiken ongeveer soortgelijke machines, maar dan in een Dual CPU setup en die kunnen wel een stuk of 10 tot 15 CS servers aan zonder overbelasting. dus ik goed 7 tot 8 servers voor jou.
iig zeker geen windows gebruiken, wij werken al tijden met slackware en dat bevalt erg goed. als je nog niet bekend bent met linux kan ik je Mandrake aanraden, die is ook erg duidelijk.
@CU2moO: is er er nog een markt(je) voor TS om in te werken voordat hij z'n geld vergooit?

Verwijderd

DUX schreef op 09 July 2003 @ 02:18:
[...]

@CU2moO: is er er nog een markt(je) voor TS om in te werken voordat hij z'n geld vergooit?
wat denk je, wil CU2 er een concurrent bij?

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 02:29:
wat denk je, wil CU2 er een concurrent bij?
offtopic:
Dat zou ik in ieder geval dan aan hem vragen en niet aan jou ;)

Verwijderd

sja als je t antwoord via een logische redenatie ook al kan achterhalen heeft het vragen nog vrij weinig zin lijkt me..

CU2morO is atm ergens anders mee bezig, maar hij zal zo wel klaar zijn en je vraag beantwoorden

• ufear
Bwoah , als je weet hoe goedkoop die verbinding is kan ik alleen maar winst maken ( ook al verhuur ik maar 3 servers ) , zelf had ik ook uitgerekent dat er iets van 6-8 servers konden draaien , en over linux , zit ik nu op btw :)

• CU2morO
naja ik en rq kunnen nog zo hard zeggen dat de markt verzadigd is, maar ik denk niet dat dat iets uithaald. ik wens de topic starter veel suc6, maar wees voorbereid op tegenvallers

[ Voor 26% gewijzigd door CU2morO op 09-07-2003 14:46 ]

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zal een suc6 worden als je zoiets al niet zelf kan vinden :)

• CU2morO
achja peertje, iedereen moet die dingen in het begin vragen. gamehosters zijn, itt wat sommige denken, NIET alwetend ;)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 09:15
CU2morO schreef op 10 July 2003 @ 01:17:
achja peertje, iedereen moet die dingen in het begin vragen. gamehosters zijn, itt wat sommige denken, NIET alwetend ;)
Nee maar als jij een product gaat verkopen moet je wel weten wat voor product je gaat verkopen. Met zo'n vraag geeft de topicstarter aan dat niet te weten :) dus stelt hij terecht dat topicstarter misschien zou moeten heroverwegen. Daarbij had de search hem al een eind verder geholpen met even creatief zoeken, meen dat er paar maand geleden al topic over was.

[ Voor 4% gewijzigd door buzz op 10-07-2003 01:46 ]

Verwijderd

naast het feit of er winst te halen valt, en of er uberhaupt nog wel vraag naar is,
zal de topicstarter ook moeten beseffen dat er behoorlijk veel tijd in gaat zitten.

btw mooi icon buzz

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 09:15
Pagina: 1