Gekke gimp wil alleen XCF openen en opslaan

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Probeer ik een plaatje te openen met The Gimp, zegt ie "unknown file format".
Maak ik - om te testen - een plaatje, wil ik opslaan, kan dat alleen in XCF formaat.

Maar libjpeg (om maar wat te noemen) is gewoon geinstalleerd... (En GD, en libungif, en libpng, en libtiff etc.) Dan zou The Gimp toch ook bestanden in die formaten moeten kunnen openen en opslaan?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

zelf gecompiled?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:01

Blaasvis

Cidora \o/

dit is toch wel erg weinig info..... kun je er bij vertelllen wel distro waar je de rpm,deb,tar.gz vandaan....
welke versies van the gimp je al geprobeert hebt.
Probeer het eens vanaf source te compilen en houdt ./configure in de gaten als je dat al niet hebt gedaan.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
M.i. is deze info voldoende, maar goed, als je denk dat dit helpt:
- standaard RH9 packages van alles
- Gimp 1.2.3 dus
- XD2 over RH9 heengezet

En ik ga dat ding niet zelf compileren. Daar heb ik op deze tergend trage bak geen zin in. Dit zou gewoon moeten werken. Opnieuw compileren is een doekje tegen het bloeden. Geen echte oplossing. Zoals het nu geinstalleerd staat. zou dit gewoon moeten werken.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb je wel een RGB image gemaakt ? Volgens mij doe je iets fout in Gimp zelf & ligt het niet aan de installtie :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Gimp is idd een te gek programma (;)), maar als je de installatie/config procedure ervan hebt gevolgd, kan er toch weinig mis gaan :? Heb je eerst Gimp geinstalleerd, en toen de libs? Ik neem aan eerst de libs en toen pas Gimp :). Als je dan Gimp voor het eerst opstart, hoor je het configscherm voor tilegrootte, schermreso in dpi (72, 84, etc) enz enz te krijgen. Heb je dat ook gezien, of startte Gimp in 1 keer op?

Anders haal je gewoon heel Gimp eraf, check je je libpng/jpg/tiff etc. nog een keer goed, en daarna Gimp herinstalleren, kijken wat er dan gebeurt :)

LinkedIn
Instagram

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Wat zegt je Plugin Details schermpje? (Xtns -> Plugin Details... -> Search: PNG -> Search by Name -> Details >>) Vind hij ueberhaupt iets voor PNG?
Staat png wel in je plugins directory? (in Debian: /usr/lib/gimp/1.2/plug-ins/) Staat de zooi wel goed in je pluginrc? (~/.gimp-1.2/pluginrc)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
wzzrd schreef op 09 July 2003 @ 08:47:
M.i. is deze info voldoende, maar goed, als je denk dat dit helpt:
- standaard RH9 packages van alles
- Gimp 1.2.3 dus
- XD2 over RH9 heengezet

En ik ga dat ding niet zelf compileren. Daar heb ik op deze tergend trage bak geen zin in. Dit zou gewoon moeten werken. Opnieuw compileren is een doekje tegen het bloeden. Geen echte oplossing. Zoals het nu geinstalleerd staat. zou dit gewoon moeten werken.
Nouja, als je een keer configure draait zie je misschen wel wat interessante info met betrekking tot missende libs.

Als je gimp in een console opstart, kom je dan nog errors tegen (tijdens het opstarten / tijdens het saven)? Zijn er bij redhat bugs bekend, zijn de packages misschien simpelweg niet goed?
Hoe ontstond het probleem? Is het een clean install of wat was het laatste wat je deed voordat ie het niet meer goed deed?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1