Toon posts:

promise controller zo verrot ?? help ff .. thanx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus die peromise ATA100 controller gekocht. eerst installen , dan HDD aansluiten. Na paar keer hangen na boot win2k install naar de gort.. heel fijn . nu eindelijk reinstall .. weer hangen na boot, op oude ide controller no prob. .. nieuwe drivers/build : oke werkt eindelijk.

nu het grote probleem : de tweede HDD wordt niet gezien in win2k, maar wel in de bios van de controller .. iemand een idee hoe dit kan ? en opgelost kan worden ?
ik wordt zo langzamerhand een keer super-chago van die kutkaart .. :( dacht ook weer us een keer netjes uit te breiden.

aan die controller hangt aan IDE1 : ata100 maxtor. IDE2 : quantum ata66
op mobo (hangt er nog niet aan , maar komt eraan :) IDE1 Quantum ATA33 en cd-rom
IDE2 cd-writer....

help me out pleaze.. THANX !

Verwijderd

aan die controller hangt aan IDE1 : ata100 maxtor. IDE2 : quantum ata66
Weet je zeker dat die U66 op die U100 controler kan? Lijkt mij nl. niet...

[edit] Na nader inzien eigenlijk toch wel...nm.

Verwijderd

Topicstarter
tja.. uh.. dacht het wel.. is toch backwards compatible ?? wordt wel gewoon herkent in bios van controller (bij booten..)

Verwijderd

Ja, ik zat aan andere dingen te denken (zie te veel geheugen voor DirectX). Maar je hebt gelijk. Ik heb een UDM33 en een PIOmode 3 op m'n u66 controller (mobo) hangen, dus dat moet gewoon werken.

Probeer het toch eens zonder...misschien is het wel niet zo op ATA100. Of probeer die u66 op je IDE van je mobo. Ik weet niet wat dat voor type is...

Je hebt wel master/slave etc goed? Lijkt me wel, omdat je bios hem vind...loop gewoon eens rustig alles na, staat ide2 wel aan etc? Je BIOS kan hem wel herkennen, maar als die het niet doorlooped...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet (nog) niet hoe ik in bios van die controller moet komen .. en ik heb dus een p2b-F en daarom heb ik die controller gekocht omdat die P2B maar tot ATA33 gaat ....

oke.. ik ga weer ff wat kloten .. ideeen blijven welkom ..

EDIT:
ik ben nu zover: bij device manager zie ik alle drie de drives , en de twee cd-rom/writer drives. maar in my computer zie ik er maar 1 en soms 2.. op alle drie staat data er zijn dus partities.

wel geinig: die HDD die aan de promise controller hangen worden gezien als scsi drives. Ook in bios moet je booten van scsi device, anders zoekt íe zich rot op z'n primary master. :)

maar dit probje heb ik dus nog... wazig.. wazig .. toch ?

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik iets aansluit op IDE2 gaat íe dus zo hangen zoals eerder beschreven. 2 HDD aan een controller werkt wel, nu heb ik die ene eraf gelegd. Nu enkele missing files. o.a. active desktop html file, en nog wat zooi.
Dit is echt kut, ik geloof dat ik die controller nu al zat ben ... iemand die mij kan overtuigen dat dit ding wel 100% werkend is te krijgen of die echt kan zeggen of dit ding werkt ??
Pagina: 1