Toon posts:

Ensim mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een emailadres bij een provider met een site administrator van Ensim. Nu heb ik gelezen dat administrators de mogelijkheid hebben de pwd-file te downloaden. Nu is het toch zo dat ze ook nog de shadow file moeten hebben of kunnen ze die dan ook zomaar downloaden? Als dat zo is kunnen ze dus mijn email lezen.

Zelf ben ik niet de administrator
Klopt dit en is dit eenvoudig te doen of is er veel kennis voor nodig?

:'(

Thx!

Verwijderd

Hoi, degene die de server beheert kan eigenlijk altijd al je e-mail lezen, daar is geen wachtwoord voor nodig. Wel is het volgens mij zo dat er tegenwoordig briefgeheim rust op e-mail, dus de beheerder zou dan wel zwaar in overtreding zijn.

Als je je e-mail gewoon bij een bedrijf hebt draaien zou ik me er geen zorgen over maken eerlijk gezegd.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Die e-mails kunnen ze dus lezen, maar meestal is je wachtwoord geencodeerd, en vereist het een hele boel 'kracht' om dat bijvoorbeeld te bruteforcen.. En zo je pass te achterhalen :)

[ Voor 14% gewijzigd door simon op 08-07-2003 21:30 ]

|>

Verwijderd

Simon schreef op 08 July 2003 @ 21:30:
Die e-mails kunnen ze dus lezen, maar meestal is je wachtwoord geencodeerd, en vereist het een hele boel 'kracht' om dat bijvoorbeeld te bruteforcen.. En zo je pass te achterhalen :)
Dat is wel waar inderdaad, maar in bijna alle gevallen is het als server-beheerder niet nodig om dit wachtwoord te achterhalen. En bovendien, mocht men dat echt willen dan kan er zelfs nog een sniffer geplaatst worden, maar voor het lezen van de e-mail is dat niet eens nodig.

• simon
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:31:
[...]

Dat is wel waar inderdaad, maar in bijna alle gevallen is het als server-beheerder niet nodig om dit wachtwoord te achterhalen. En bovendien, mocht men dat echt willen dan kan er zelfs nog een sniffer geplaatst worden, maar voor het lezen van de e-mail is dat niet eens nodig.
Stel dat je het wachtwoord vaker gebruikt, daar doel ik dus op :)

|>

Verwijderd

Simon schreef op 08 July 2003 @ 21:33:
[...]

Stel dat je het wachtwoord vaker gebruikt, daar doel ik dus op :)
Ohja, sorry, ik lees altijd te snel ;) Maar het stukje over een sniffer geldt ook daarvoor natuurlijk.

• simon
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:34:
[...]

Ohja, sorry, ik lees altijd te snel ;) Maar het stukje over een sniffer geldt ook daarvoor natuurlijk.
Dan heeft die eigenaar van die server slechte bedoelingen, en ik neem aan dat dat niet zo is..

|>

Verwijderd

Simon schreef op 08 July 2003 @ 21:35:
[...]

Dan heeft die eigenaar van die server slechte bedoelingen, en ik neem aan dat dat niet zo is..
Jep, maar dat is met het lezen van de e-mail in feite ook al het geval :) Maar zoals ik zei is het denk ik niet iets waar je bang voor hoeft te zijn als je officieel bij een bedrijf je e-mail hebt geregeld.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb toevallig ervaring met Ensim, en de Administrator kan via zijn inlogscherm automatisch inloggen op accounts van clienten, zonder passwords, maar ik dacht dat die met mail niet kon, tenzij je je mail in Ensim kan lezen, maar dat kan dacht ik niet.

Verwijderd

Jaded schreef op 08 July 2003 @ 22:20:
Ik heb toevallig ervaring met Ensim, en de Administrator kan via zijn inlogscherm automatisch inloggen op accounts van clienten, zonder passwords, maar ik dacht dat die met mail niet kon, tenzij je je mail in Ensim kan lezen, maar dat kan dacht ik niet.
Maar ik neem aan dat die ensim administrator meteen ook beheerder van de server zelf is. In dat geval kan hij met 'n beetje basiskennis alsnog makkelijk bij de e-mail.
Pagina: 1