Kan ik mijn Raid hd's aansluiten op 'n andere raidcontroller of een software matig , zonder dat ik data verlies , want mijn moederbord heeft de geest gegeven.
Als die andere controller dezelfde is, kan het.
Als die andere controller hetzelfde merk is, maar nieuwer, kan het.
Verder zal het wel niet kunnen...
Als die andere controller hetzelfde merk is, maar nieuwer, kan het.
Verder zal het wel niet kunnen...
Ik vrees dat iedere raid controller alle huidige data zal verwijderen om een nieuwe array te maken.
Je kunt de data heel misschien nog terug krijgen door extact het zelfde moederboard.
Je kunt de data heel misschien nog terug krijgen door extact het zelfde moederboard.
Verwijderd
Dat is nu precies het nadeel van een geintegreerde RAID. De enige optie is een losse controller of een ander MOBO met dezelfde RAID chipset als die je gebruikte. En natuurlijk voortaan maar backups maken ....
Huh?Fabian schreef op 08 juli 2003 @ 21:20:
Ik vrees dat iedere raid controller alle huidige data zal verwijderen om een nieuwe array te maken.
Hoe dat zo?
hm, ik heb het eens gedaan, en hij herkent hem gewoon als een bestaande array, en gaat gewoon verder. weet niet of de controller van hetzelfde type was.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Heej,
kijk wat ik nou zie in de FAQ
kijk wat ik nou zie in de FAQ
Staat overigens nog veel meer leuk spul in die dingenKan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?
De stelregel is:
zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
zelfde merk, ene type > andere type = meestal "forward compatible"
ene merk > andere merk = no-go
Nee Terw_Dan, die faq is er alleen voor mensen die ook de moeite willen nemen 'm te lezen. Als je daar geen zin in hebt mag je een topic openen 
Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?
Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()