Toon posts:

flash mislukt op Compaq mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq.

Het is een p733/10c/64

Hier zit een intel borje in.
Nu had ik een BIOS flash gedaan, maar ik denk dat ik de verkeerde ROMpaq had ofzo. De pc gaat wel aan, schijven gaan draaien, cdrom doet het, maar ik krijg geen beeld. Zou het kunnen dat alleen de onboard videokaart het niet doet? Of moet ik opnieuw flashen. Dit gaat natuurlijk moeilijk als het borje niet meer opstart. Ik heb alle stroom er al af gehad (incl batterij). Ook het knopje op het moederbord met CMOS erop heb ik al ingedrukt.

Ik heb ook wel eens van hot swab gehoord met de BIOS chip, maar volgens mij zit mijn BIOS chip helemaal niet los :(

Het bordje draaide voor de flash prima.
Iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet?

Normaal zouden de keyboard ledjes gaan knipperen als er iets mis was, maar deze doen ook niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 13:27 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Het lijkt me erg stug dat je bioschip niet los kan, maar een hotswap is sowieso af te raden. Je kan beter op http://www.flashbios.org kijken. Of even proberen met een bootflop met awdflash erop. Als je het batchbestandje goed veranderd is er enige hoop dat ie em daar opnieuw mee flasht.

Ik zal eens zoeken hoe dat ook alweer ging.
edit:

hoezo ben je eigenlijk gaan flashen alstie het prima deed vóór de flash :?

[ Voor 12% gewijzigd door cryforhelp op 08-07-2003 20:42 ]

Verwijderd

Wat is precies het merk moederbord en wat voor merk bios zit erop? Als er een isa slot inzit, zou je eventueel een isa kaart erin kunnen drukken en dan opnieuw proberen te flashen.

Bij andere borden kun je ook gewoon de floppy erin stoppen tijdens het starten en een bepaalde toestsencombinatie indrukken.

Ik neem aan dat je ook gesearched hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al wel gesearched ja.. En ik heb geen isa slot. Het merk/type MB probeer ik ook nog seeds achter te komen. Ik zoek nog ff verder daarnaar.

in ieder geval intel 815 chipset, socket 370, maar ik kan echt nog ff geen merk vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 21:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:47:
Wat is precies het merk moederbord en wat voor merk bios zit erop?
Compaq. Maar idd- topicstarter- Compaq heeft honderden modellen mobo- geef ff aan exact welk Compaq mobo het is (makkelijk zat op www.hp.com te vinden), anders kunnen we er weinig mee :o
Als er een isa slot inzit, zou je eventueel een isa kaart erin kunnen drukken en dan opnieuw proberen te flashen.
Reken daar niet op bij een OEM mobo in de latere P3 era :'(

Maar goed, ITsMatthijs, lees dit eens:

Dit graag lezen eer je post :)

Die vereisten van volledigheid des te meer op voor een Compaq. Geef ff alle info op- modelnr van je sys, partnr van je mobo en niet in de laatste plaats exact welke ROMpaq je gebruikt hebt. Dan kunnen we je verder helpen...

Edit: topictitel ook wat aangepast- wees voortaan wat beschrijvender :o

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 08-07-2003 21:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
rompaq: http://www29.compaq.com/f...el=1180&Os=8#ROMPaqs/BIOS and Firmware

compaq assy nr: 213885-101
CPQ spare nr 203966-101
en kan het dat het merk van de BIOS SMsC is?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:01:
rompaq: http://www29.compaq.com/f...el=1180&Os=8#ROMPaqs/BIOS and Firmware

compaq assy nr: 213885-101
CPQ spare nr 213966-101
en kan het dat het merk van de BIOS SMsC is?
SMC lijkt me eerder een I/O controller (al zou ik die niet verwachten op een P3 plank).

Verder vind ik niets op die nummers die je geeft. Wat is het model van de PC (Presario xxxx? Deskpro xxxx?)- met die info is via de HP (Compaq) site de Service & Maintainance manual te vinden, waar iig duidelijk moet worden waar we het over hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
deskpro EXD/P733/10c/9/64 is het enige wat er op staat..

rom type 686po

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 22:23 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:21:
deskpro EXD/P733/10c/9/64 is het enige wat er op staat..

rom type 686po
Dan heb je een Compaq DeskPro EX Desktop P733 :z

Volgens de partmap moet jouw mobo het P/N: 203966-001 hebben en moet je idd de ROMpaq 686PO hebben, Versie 2.04

Kijk ook eens ff hier in de manual bij Hoofdstuk 8.2 over de BIOS ROM. De bootblock geeft bij problemen statusmeldingen via de LEDs op het toetsenbord :)

Sowieso kun je op de volgende links vrij veel vinden:

Software/downloads:
http://h18007.www1.hp.com...ro/us/locate/24_1180.html

Hardware reference:
http://h71025.www7.hp.com...odid=579|Deskpro+EX+Serie

Edit:
Ik kan op de aanwezige info niet zien of de BIOS vastgesoldeerd is of dat het een uitneembare chip is. Doe een Google Image Search op 'BIOS chip' als je niet weet hoe een BIOS EEPROM eruit ziet. Het is ofwel een erg ouderwets aandoende 'rups', danwel een kleine maar opvallend hoge vierkante chip.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 08-07-2003 23:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De chip zit duidelijk vast op het moederbord :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 09:35:
De chip zit duidelijk vast op het moederbord :(
Wat zeggen de keyboard LEDjes?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De keyboard ledjes zeggen niets. Die blijven uit.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Bij een Award BIOS wil een opstartdisk die automatisch de goede BIOS flasht wel eens helpen als de bootblock van je BIOS het enige nog werkende gedeelte is. Bij een BIOS van een ander merk moet je soms met toetscombinaties werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Pc123 op 09-07-2003 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de computer aanzet gaat het lampje van de floppy drive helaas niet branden.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:57

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

't is maar een ideetje. Je zegt dat ie tot op een bepaald niveau wel opstart, maar geen beeld geeft op de onboard videokaart. Wat doet ie als je zelf een beelschermkaart erin pleurt?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 13:27:
De keyboard ledjes zeggen niets. Die blijven uit.
Ben bang dat dit niet goed klinkt :/ Misschien zou een telefoontje naar Compaq op dit moment geen slecht idee zijn...
Pc123 schreef op 09 July 2003 @ 13:33:
Bij een Award BIOS wil een opstartdisk die automatisch de goede BIOS flasht wel eens helpen als de bootblock van je BIOS het enige nog werkende gedeelte is. Bij een BIOS van een ander merk moet je soms met toetscombinaties werken.
Het is een Compaq BIOS. Instructies voor de bootblock procedure staan in de TS manual (zie de link die ik hierboven gaf, hs 8.2). Helaas klinkt het alsof de bootblock ook dood is :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1