PC speaker gebruiken voor audio...

Pagina: 1
Acties:

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Ey...

Ik heb er sinds kort een servertje bij en daar zit geen geluidskaart in. Er draait Windows XP op. Toch wil ik audio draaien. Ik kan me herinneren dat Micro$oft een of andere driver heeft gebrouwen die dit mogelijk maakt, maar ik heb tot nu toe alleen een Win 9x-versie kunnen vinden die *niet* werkt onder XP :(

(http://support.microsoft....8/8/57.asp&NoWebContent=1)

Heeft iemand een idee?.......... :?

latur,
race-eend O-)

www.networkingday.com

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik kan je vertellen dat uit een PC speaker een ongelofelijk bagger geluid komt, dat wil je niet als muziek gebruiken. Het is bedoelt voor statusmeldingen, simpele piepjes.

Heb je wel eens een spel op een 286 gehoord, toen had niemand een geluidskaart, alleen PC-speaker, en zo bagger klinkt je muziek dan ook.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 23:35
Het lijkt me toch niet dat je mooi geluid gaat krijgen uit je pc speaker. Als ik jou was zou ik eerder een geluidskaart met boxen kopen.

En aangezien je alleen een 9x versie kunt vinden, zit dit dan misschien niet al standaard in XP ingebouwd?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

een nieuwe geluidskaart heb je al voor een paar euro, kabletje naar je stereo en je hebt 100x beter geluid dan uit een pc speaker als het al zou kunnen ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:34
ach, je bent al verder dan ik... ik had ooit een driver om het geluid uit windows op een pc-speaker te gebruiken, maar dat was voor Win 3.11.

Geen idee of zoiets dus nog steeds bestaat. Je kunt natuurlijk wel een heel simpel geluidskaartje er in duwen (of het moet zijn dat je dat niet wilt) en de uitgang daarvan aan je pc speaker hangen.

HiFi zal het nooit worden, maar als je het alleen gebruikt voor wat statusmeldingen is het wel te doen.

edit:
er van uit gaande dat het er vooral om gaat geen extra speakers neer te zetten

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 08-07-2003 20:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
hmm misschien inderdaad een idee om toch maar ergens een geluidskaartje vandaan te vissen :D

ik d8... misschien wel geinig als dat rare normaal gesproken alleen pieptonen genererende luidsprekertje ook eens nuttig gebruikt zou kunnen worden ;)

thx iig :P

www.networkingday.com

Pagina: 1