Toon posts:

Router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S met een ZyXel Prestige 650R-33 modem.

Ik heb alles aangesloten en de lampjes die horen te branden staan aan:
The Power LED should be ON.
The Status LED should flash, then turn Off. If it stays on, there is a hardware error.
For each LAN (PC) connection, the LAN Link/Act LED should be ON (provided the PC is also ON.)
The WAN LED should be ON.
Dan ga ik via Internet Explorer naar 192.168.0.1 dan krijg ik dus een menu te zien, eerst wachtwoord enz instellen, dan druk ik op setup en zet alle instellingen volgens het bijgeleverde boekje in. Dan druk ik op Finish en dan gaat hij testen. Dan krijg ik de fout te zien dat hij de PPPoE server niet kan vinden en dan moet ik contact opnemen met mijn ISP (Tiscali) of ze wel PPPoE ondersteunen, maar dat doen ze. En als ik bezig bent met die test dan komt er zo'n "Balloon tip" met "Netwerkkabels niet aangesloten"

Ik heb alles met straight cat5 kabels aangesloten.

Weet weet een oplossing of oorzaak?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

werkt het wel als je direct op internet gaat via je modem, dus niet via de router?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan werk alles goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de letterlijke foutmelding:
Starting test.
Contacting remote server......
PPPoE server not found, please check that your ISP is using PPPoE.
.Test failed.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 14:38
Update de router eens met de nieuwste firmware?

Verwijderd

Heb je PPTP al is geprobeerd? Ik heb namelijk (bijna) dezelfde router en net ff gekeken en hier staat het gewoon PPTP in combinatie met ADSL van Mxstream.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste firmware gedownload en geinstaleerd maar het werkt nog steeds niet.

Ik ga nog ff proberen via PPTP

Verwijderd

Het is hartstikke makkelijk, je hoeft alleen dus het paswoord van je provider in je router te zetten en het IP adres van je remote (modem dus). Het lokal IP adres van je router zelf staat er volgens mij al gewoon in met de bijbehorende subnetmask.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de volgende dingen niet:
PPTP Server IP Address en DNS IP address

Bij PPTP Server IP Address stond al wat, dus dat heb ik maar laten staan, maar toen werkte het niet, dus ik weet niet of dat goed is.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

bel de sitecom helpdesk eens, die zijn perfect!
Pirox heet dat geloof ik :)

hmm, nummer zo niet te vinden met google, ik zal morgen ff van me werk opschrijven ( die gast helpt je er binnen 10 minuten op :D )

[ Voor 48% gewijzigd door Rebels op 08-07-2003 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 08 July 2003 @ 22:07:
bel de sitecom helpdesk eens, die zijn perfect!
Pirox heet dat geloof ik :)
Zo laat nog? Ik wil eigenlijk hem vanavond al draaiende krijgemn, en morgen ben ik de heledag weg dus dan kom ik er ook niet aan toe, dus dan word het donderdag pas. :'(

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:09:
[...]

Zo laat nog? Ik wil eigenlijk hem vanavond al draaiende krijgemn, en morgen ben ik de heledag weg dus dan kom ik er ook niet aan toe, dus dan word het donderdag pas. :'(
je kan die shit binnen 14 dagen zo retouren hoor, zo je geld terug

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 08 July 2003 @ 22:11:
[...]

je kan die shit binnen 14 dagen zo retouren hoor, zo je geld terug
Ik wil hem niet retouren, maar ik wil dat hij het gewoon doet. Het apparaat is ver wel in orde.

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:14:
[...]

Ik wil hem niet retouren, maar ik wil dat hij het gewoon doet. Het apparaat is ver wel in orde.
retouneren btw ;)

jah, snap ik, maar je kan het rustig aan doen dus, niet voor donderdag persee ofzow :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog wat PPTP Server IP Address en DNS IP address zijn?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38

Robtimus

me Robtimus no like you

DNS kan elke DNS server, zelf beveel ik 131.155.2.3 (TU/e) aan, werkt hier perfect. PPTP geen idee.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Volgens mij moet je heel de router niet als pppoe instellen, je zegt dat je met alleen het modem rechtstreeks op je computer internet hebt?

Als je je ip via dhcp van het modem krijgt, moet je zorgen dat je router via dhcp dat ip van het modem krijgt, heb je het ip statisch ingevult dan moet je hem statisch in de router invullen.

Zodra de router het juist ip-adres heeft dan ga je pas kijken of je router kunt pingen.... extern ip adres kunt pingen... dns goed binnen komt.

Verwijderd

Als je ADSL hebt via BabyXL, dan zou PPPoE moeten werken. Heb je het via de KPN, dan werkt PPPoE niet, die gebruiken PPPoA.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL via BabyXL en dat wat wasa zegt moet iemand het ff makkerlijker uitleggen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
MxStream gebruikt idd geen PPoE. Hier gebruikt hij gewoon PPTP.
Ik heb ff geen screenshotje gemaakt van mijn configuratie:

Note: niet deze gegevens overnemen he, dan gaat het niet werken

edit:

De Generaal:

Ja, dat had hij van te voren niet aangegeven en heeft hij net toevallig boven mijn bericht gepost :(

[ Voor 34% gewijzigd door internetinfo op 09-07-2003 01:53 ]

Verwijderd

internetinfo: hij heeft het via BabyXL, en die gebruiken wel degelijk PPPoE...

Ik zie nu pas dat je er een modem tussen hebt zitten, hoe staat die ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die instellen dan?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Die 650'er is geen gewoon modem maar een router met ingebouwd ADSL modem....

zie www.zyxel.nl

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

Topicstarter
Stormtrooper schreef op 09 juli 2003 @ 16:35:
Die 650'er is geen gewoon modem maar een router met ingebouwd ADSL modem....

zie www.zyxel.nl
HAHA wat een blunder.
Staat trouwens nergens op de doos of in de handleiding.

Aangeboden Sitecom Router O-)

Verwijderd

Ik zou maar eens beginnen met alleen dat modem (dus zonder router).. hier staat uitgelegd hoe hij ingesteld moet worden:

http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:37:
[...]

HAHA wat een blunder.

Maakt niet uit hoor. Ik verkoop aardig wat van die Zyxels en je wilt niet weten hoeveel klanten (en dat zijn resellers en dus geen eindgebruikers) het verschil niet weten....

Zitten ze met een VPN doos aan een router en het dan gek vinden dat de VPN's niet willen..... "maar meneer, zorg dan in ieder geval dat de DHCP en de firewalling van die router uitstaat, laat dat maar aan de firewall/VPN box over"......

Ik zou het bijna op een bandje zetten, kan ik het drie keer per dag afdraaien.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:37:
HAHA wat een blunder.

In de 650 zit geen switch (slechts 1 10/100mbit poort). Aangezien een nieuwe switch bijna evenveel kost als de sitecom router kun je beter die router houden.
Pagina: 1