Toon posts:

Router en internet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex breedband router met vier poorten. Mijn kabelmodem gaat naar de router.

Mijn laptop hangt in de eerste poort van de router. Ik heb ervoor gekozen dat de router autom. mijn ipadres toegwezen krijgt van mijn ISP.

Volgens de setup van mijn router heb ik nu een connectie. Ip adres is toegewezen, default gateway, subnetmask en DNS.

Als het goed is moet alles het doen; echter kan ik niet op het web surfen! email, msn en kazaa doet het wel maar geen webpagina's...

In mijn IE heb ik proxy UIT staan en automatisch instellingen detecteren AAN staan.

Wat is nu het probleem?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Met vriendelijke groet,

maarten

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

geef je laptop eens een vast ip adres/gateway/dns/subnet

en zet dhcp eens uit

[ Voor 37% gewijzigd door Dreamer op 08-07-2003 19:28 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:21
heb je je laptop wel ingesteld? (handmatig of via DHCP)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
Als de rest het wel doet, maar HTTP connecties niet, moet je je DNS en/of gateway maar eens onderzoeken. De rest wat 'dreamer' aangeeft zal het hem niet doen omdat je anders helemaal niks kan.
Weet je btw zeker dat je browser ok is? Welke IE versie is het? En doet hij het op andere computers wel? Zo ja, sluit die eens aan op de poort waar nu de laptop zit en kijk of het probleem er dan nog is.

Verwijderd

Zet dat automatisch detecteren ook even uit.. daarna zal hij wel werken..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe eerst maar eens ff meer info geven, want ondanks die lap text kom je niet verder dan "Hij doet het niet".

Waarschijnlijk werken al die andere proggels op basis van IP , en normaal inet natuurlijk niet :z
VGa eert maar eens naar de settings kijken enzo.
Dit is redelijk basic stuff allemaal

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.