Toon posts:

[ASP/Access] Detailpagina genereren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met access een tabel gemaakt met een aantal records erin.
De tabel/database kan ik probleemloos koppelen met Frontpage.
Pagin/records worden keurig weergegeven en daar onder een navigatiebalkje.

Is het mogelijk dat er voor iedere record een aparte html/asp pagina wordt gegenereerd?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Frontpage/Database

Wat heb je met je vorige tips gedaan?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Kun je tevens even adh P&W FAQ - De "quickstart" je openingspost wat opfraaien zodat ie wel acceptabel wordt? Dan fix ik je titel vast zodat die wel daaraan voldoet...

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 08-07-2003 19:18 ]

Professionele website nodig?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 19:13:
Is het mogelijk dat er voor iedere record een aparte html/asp pagina wordt gegenereerd?
Erhm.. nog een andere vraag.. Volgens mij heb je ook absoluut geen enkel idee waar je nu mee bezig bent en is dit veel en veel te hoog nog voor je gegrepen.

Je hoeft in principe maar 1 asp pagina te maken.

Andre heeft trouwens in je andere topic je al een enorme schop in de goede richting gegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 08-07-2003 19:21 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je wilt voor elk record een aparte pagina? Je zou met querystringvariabele kunnen werken of door in de loop van je recordset voor elk record een .html-bestand aan te maken.
Maar waarom zou je dit willen :?
edit:

En daarnaast geef je aan dat paging al werkt en snap ik dus eigenlijk niet wat het probleem is...

[ Voor 18% gewijzigd door DeverauX op 08-07-2003 19:23 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19

gorgi_19

DeverauX schreef op 08 juli 2003 @ 19:21:
[...]

Je wilt voor elk record een aparte pagina? Je zou met querystringvariabele kunnen werken of door in de loop van je recordset voor elk record een .html-bestand aan te maken.
Maar waarom zou je dit willen :?
In dat geval vraag ik me helemaal het nut van een asp-pagina af; en ik ben ik ook wel heel benieuwd wat frontpage in het verhaal doet.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt makkelijk pagina's maken... het is bedoeld voor een orderstatus te maken voor de klanten. De pagina's worden beveiligd d.m.v een paswoord. Er staan nl. persoonlijke gegevens in.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 19:28:
Je kunt makkelijk pagina's maken... het is bedoeld voor een orderstatus te maken voor de klanten. De pagina's worden beveiligd d.m.v een paswoord. Er staan nl. persoonlijke gegevens in.
En nu ben ik echt de volledige draad kwijt...

Tik eens, vooral uitgebreid, want ik ben een ontzettende simpele ziel, neer wat ik moet zien en wat er moet gebeuren als ik ergens op klik.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Omschrijf nu eens wat je wil, wat de input is, wat de gewenste output is, wat je al hebt gemaakt, wat daar niet aan werkt etc. etc.. Geef ons informatie als je hulp wil.... :?

Professionele website nodig?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Sorry hoor maar hier is echt geen draad aan vast te knopen. Misschien dat je iets hebt aan de volgende links:
ASP Tutorial
SQL Tutorial
ADO Tutorial

Enjoy :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19

gorgi_19

Na overleg met curry684 zijn we er waarschijnlijk uit wat je bedoeld. Je moet, op basis van een InlogID (Gebruik hiervoor het Session Object) een Selectquery uitvoeren tegen de database. De database retourneert vervolgens alle orders die bij het InlogID horen.

Het InlogID (de session) wordt gevuld door in te loggen. De inlognaam / wachtwoord worden gecontroleerd tegen de database; bij een correcte combinatie wordt een InlogId teruggegeven.

Dit is de methodiek; met de links van Deveraux moet je het vervolgens wel kunnen maken.
Hierbij zal de rol van Frontpage minimaal zijn

Verwijderd

Topicstarter
Voor de pagina: http://www.spammerdespam.nl/orderstatus.asp
Onderaan het scherm kun je navigeren met de pijlen om naar de volgende recod te gaan.
Dus alles wordt juist weergegeven. En werkt perfect.

Wat ik heb gedaan:
Een database koppeling gemaakt met Frontpage naar accesdatabase.
Een pagina gemaakt die de waarde ophaald uit de database en neerplaatst op een pagina. (zie link bovenaan)

Wat ik eigenlijk wil is:
Dat voor iedere record in de database een aparte pagina wordt gegenereerd. (evt. met Frontpage

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 08-07-2003 19:44 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 19:37:
Wat ik eigenlijk wil is:
Dat voor iedere record in de database een aparte pagina wordt gegenereerd. (evt. met Frontpage
Klopt perfect met de methodiek die boven je post beschreven is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen... Alvast bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1