Toon posts:

Netwerk PC<>Notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuissituatie is als volgt:

Xs4all Adsl met Modem zorgt voor internet. Dit modem staat direct in verbinding met PC1. Aan PC1 heb ik PC2 hangen door middel van 2 netwerkkaartjes en een cross-kabel. Waar vervolgens PC1 dus het internet deelt.

Op PC1 staat gewoon Windows 98 SE en op PC2 staat Windows XP prof.

Nu ben ik sinds een week de trotse bezitter van een siervolle toch strakke laptop (notebook).

Mijn uiteindelijke thuissituatie zou moeten zijn met wireless verbindingen maar dit even buiten beschouwing.

Allereest was dus mijn bedoeling om mijn laptop aan PC1 te hangen door de netwerkkabel te gebruiken die oorspronkelijk in PC2 zit. (zie boven).
Ok alles goed en wel, maar ik krijg de netwerkverbinding gewoon niet voor elkaar :? :?

Ik zal wel iets heeeeeeeel simpels over het hoofd zien, maar hoop dat jullie me even kunnen wijzen. Op de laptop staat Windows XP Home geïnstalleerd.

Ook met een onboard netwerkkaartje.

Wanneer ik PC1 probeer te pingen vanaf mijn laptop krijg ik of timeout of doelhost niet beschikbaar. Vice versa geldt hetzelfde..... Van PC1 kan ik niet mijn laptop pingen.
De netwerkkaart in de laptop lijkt echter in orde omdat ik deze dus "Wel" kan pingen :?

Hoe kan ik de verbinding nou tot stand brengen?

p.s. Mensen ervaring met de Sitecom Wireless Internet Router? Ik hoorde namelijk dat er in de huidige versie een aantal bugs en fouten zit.

Verwijderd

gewoon een smc baricade nemen +wireless
werkt perfect heb ik ook.