AMD Thorton op een MSI KT3 Ultra NON ARU??

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Deaddust
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:59
Hallo beste tweakers,

Kan iemand mij misschien vertellen of de nieuwe amd met de Thorton core op een MSI KT3 Ultra NON ARU. Weet dat ik op het moment tot max 2400+ Thoroughbred kan maar kan nergens echt vinden wat de specs zijn van de nieuwe proc. :(

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is of heeft iemand meer informatie over de nieuwe AMD Thorton processor?? _/-\o_

Weet zelf al wel dat hij gewoon op zelfde fsb loopt en evenveel cashe geheugen heeft maar weet verder niet hoe het met voltages of iets zit. |:(

Greetz Mark

Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..

Verwijderd

Een thorton is een barton met defect cache geheugen ;)
Lijkt me dus dat de voltages het zelfde zijn?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 18:09:
Een thorton is een barton met defect cache geheugen ;)
Lijkt me dus dat de voltages het zelfde zijn?
als dat zo is dan is het toch een thoroughbred?

mijn systeem.

• Deaddust
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:59
Moet je ff wat verder kijken wat een Thorton schijnt echt geen Barton met defect cache geheugen te zijn. Maar mijn probleem is dus dat ik niet echt duidelijk kan vinden of ik er een Barton op kan gooie omdat die toch andere fsb hebben dan een Thoroughbred

Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dynax schreef op 08 July 2003 @ 18:14:
[...]

als dat zo is dan is het toch een thoroughbred?
Nee, de core is anders bij een barton, de thortons zijn de cores waarvan 256 kb van de totaale 512 kb niet goed goed werkt.

barton = 512 kb
thorton = 256 kb

• dynax
geforce5_guy schreef op 08 July 2003 @ 18:19:
[...]

Nee, de core is anders bij een barton, de thortons zijn de cores waarvan 256 kb van de totaale 512 kb niet goed goed werkt.

barton = 512 kb
thorton = 256 kb
ja klopt wel,maar het is dan een thoroughbred in een barton jasje....

mijn systeem.

• dynax
Deaddust schreef op 08 July 2003 @ 18:17:
Moet je ff wat verder kijken wat een Thorton schijnt echt geen Barton met defect cache geheugen te zijn. Maar mijn probleem is dus dat ik niet echt duidelijk kan vinden of ik er een Barton op kan gooie omdat die toch andere fsb hebben dan een Thoroughbred
thoroughbred = fsb van 266 (t/m xp 2400)
thoroughbred = fsb van 333 (2600 t/m 2800)
barton = fsb van 333 (muv xp 3200,die is 400)

kijk dan op de supportsite van je mobo fabrikant of ie geschikt is voor een barton.
zo niet hoop dan dat er binnenkort een bios update komt.

mijn systeem.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Helaas, de Thorton word een 166Mhz FSB cpu en de MSI KT3 Ultra ondersteund slechts 133Mhz FSB. Trek zelf je conclusies maar.

Natuurlijk kán je mazzel hebben dat als je 'm op je mobo prikt ie wel iets doet (op een lagere snelheid), maar aangezien de cpu nog niet uit is kan niemand je dat op dit ogenblik vertellen.

Bij gebrek aan glazen bollen en wichelroedes gaat deze dus dicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2003 00:57 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.