Toon posts:

doorverhuren van subdomeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Note: ik weet niet of ik dit in het goede forum heb gepost, mocht niet het geval zijn, excuses daarvoor

is het legaal om je subdomeinen door te verhuren? bijvoorbeeld je registreert jansen.com, alle andere extensies zijn bezet. autobedrijf jansen wil wel een website met een (sub)domein. is het legaal om dan autobedrijf.jansen.com door te verhuren?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Dat is legaal ja, het domein is tenslotte van jou, en wat je verder met de diverse subdomeinen doet moet je zelf weten...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Er zijn veel sites die dat doen. Ook internetproviders doen dat soms, waarbij je als lid een website kunt plaatsen en het adres kan dan zowel "http://www.provider.nl/~lidnaam" als "http://lidnaam.provider.nl" zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 08-07-2003 17:49 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

meer iets voor IT imho

W&G --> IT

Intentionally left blank

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:48
En we zijn weer een domeinkaper rijker :(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

michiel100 schreef op 08 juli 2003 @ 17:56:
Ik ruik ook business, maar geen zorgen: de meeste goede URL's zijn toch al bezet (al dan niet gekaapt).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

michiel100 schreef op 08 July 2003 @ 17:56:
Het "kapen" van domeinnamen is niet toegestaan. Hoe weet jij dat hier sprake is van domeinkaping?

Bloed, zweet & koffie

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
en dan is de volgende vraag: wat moet je er in gods naam voor vragen?? Voor vrienden => nix tot zeer weinig maar wat nu als een bedrijf je benaderd?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Ja dat mag maar de meeste mensen preferen toch liever een compleet eigen domein. En de kosten van een domein zijn al erg laag waardoor een subdomein gewoon niet snel meer interessant is.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 21:01
Vilenin schreef op 08 July 2003 @ 17:59:
[...]
Het "kapen" van domeinnamen is niet toegestaan. Hoe weet jij dat hier sprake is van domeinkaping?
Dat is volgens mij gewoon toegestaan, aangezien bedrijven in NL het nog steeds doen..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Triloxigen schreef op 08 July 2003 @ 22:35:
[...]

Dat is volgens mij gewoon toegestaan, aangezien bedrijven in NL het nog steeds doen..
Ik geloof dat het niet is toegestaan als je bedrijfsnaam door iemand anders is geregistreerd terwijl die andere totaal niks met die naam hebben.
In de rest van de gevallen wordt het heel moeilijk, zoeken naar een andere domainname is dan wat handiger. :+

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 08-07-2003 23:16 ]

🌞🍃

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ach ja wel leuk idee, maar ik verwacht niet dat je ook maar 1 zakelijke klant krijgt.. of het moet wel een hele gierige zijn. Want voor een tientje per maand oid heb je al een eigen domeinnaam incl hosting enzo, dus dat kan zelfs het armzaligste bedrijfje nog wel opbrengen. Een eigen domeinnaam staat ook stukken professioneler, desnoods neemt een bedrijf een iets andere domeinnaam omdat de gewilde al in bezet is. staat nog altijd beter dan een subdomein.

Verwijderd

ik zou er niet voor kiezen

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19

Zym0tiC

^_^

Ik heb dus een .nl domein naam.

Op een subdomein draait een forum voor een jongeren centrum waar ik vrijwilliger ben. Ook beheer ik het forum.

Als dank wordt alles voor me betaald. :D
Zelfs extra datatraffic

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Pagina: 1