Acer 1304XC wil niet gamen?

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik ben sinds 2 dagen mijn eerste laptop: een Acer Aspire 1304XC
Deze heeft:
-AMD Athlon 1800+ Mobile op 1,53 Ghz
-256mb geheugen waarvan 32 mb voor de shared videokaart.
Nu probeerde ik NFS Hot Persuit 2 te spelen, alleen ging dit spel ENORM traag...
Enuh ja, ik heb de resolutie dan op 640*480 en details ook laag...
Ik snap niet waarom aangezien mij de specificaties snel genoeg lijken.
Iemand enig idee hoe dit komt?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Wat is de onboard video kaart ?

• wdekreij
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

en heb je wel de correcte en tevens de nieuwste drivers geïnstalleerd? Probeer, als je de standaard drivers van windows hebt geïnstalleerd, de originele drivers eens, uitgegeven door de fabrikant.

[ Voor 48% gewijzigd door wdekreij op 08-07-2003 17:51 ]

• ygma!l
Er zit een "S3 Savage4 AGP 4x integr. in chipset with 16MB shared memory (max 32MB)" onboard kaart in.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd(dat denk ik wel, want ik heb even de nieuwste vga drivers van de acer site gehaald).

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Een S3 Savage4 is nu niet echt een game kaart te noemen, ik vrees dat heftige 3d games dan ook niet vlot gaan lopen op deze laptop.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Grijns schreef op 08 July 2003 @ 18:02:
Een S3 Savage4 is nu niet echt een game kaart te noemen, ik vrees dat heftige 3d games dan ook niet vlot gaan lopen op deze laptop.
Inderdaad, met zon oude video kaart kan je echt niet gamen, hoog uit rollercoaster tycoon of need for speed 3 hot presuit.

( Wie koopt er nou een budget laptop en gaat dan gamen ? )

edit:
Unreal tournament loopt trouwens wel soepel op S3 kaarten door de speciale drivers

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 08-07-2003 19:08 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

ygma!l schreef op 08 July 2003 @ 17:27:
Ik ben sinds 2 dagen mijn eerste laptop: een Acer Aspire 1304XC
Deze heeft:
-AMD Athlon 1800+ Mobile op 1,53 Ghz
-256mb geheugen waarvan 32 mb voor de shared videokaart.
Nu probeerde ik NFS Hot Persuit 2 te spelen, alleen ging dit spel ENORM traag...
Enuh ja, ik heb de resolutie dan op 640*480 en details ook laag...
Ik snap niet waarom aangezien mij de specificaties snel genoeg lijken.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Als je een Ferrari koopt met brede banden maar je zet er een motor uit een Suzuki Alto in, denk je dan dat je op de snelweg 300km/u kan rijden? En ja je hebt een ferrari en dikke banden zou je dan denken.

Je videokaart is de grootstge bottleneck, die kan dat geweld allemaal niet aan, tis een simpel videokaartje leuk voor office en simpele toepassingen maar niet voor games zoals hierboven al genoemd is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:41
RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 19:08:
[...]

Inderdaad, met zon oude video kaart kan je echt niet gamen, hoog uit rollercoaster tycoon of need for speed 3 hot presuit.

( Wie koopt er nou een budget laptop en gaat dan gamen ? )

edit:
Unreal tournament loopt trouwens wel soepel op S3 kaarten door de speciale drivers
Oude videokaart is overdreven hoor! Het gaat er nou net juist om dat hij onboard is en dus lekker van je fysieke geheugen afsnoept. Daar ligt het probleem, en niet het feit dat het een "oude" videokaart is!!!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Je had jezelf misschien beter kunnen laten voorlichten voor de aanschaf van deze laptop.
S3 in die acer en nieuwere spellen = een no-go!
Khoop dat je het ding net gekocht hebt.... je kan hem altijd omruilen binnen 8 dagen!
(of nog meer geloof ik)

Als je echt wilt gamen, raad ik je aan jezelf goed voor te laten lichten...

Kaartjes om mee te gamen:

mobility radeon 7500 Erg goed te doen. (4000 punten in 3dmark 2001)
mobilty radeon 9000 Redelijk snel ( 7500 punten)
mobility radeon 9600 Erg snel (9000 punten ofzo... weet niet precies)
Geforce 4 Go-series (minimaal 32MB! 16 mb wilt niet alle resoluties trekken)
Geforce FX go-series

Dat zijn ze volgens mij zo een beetje...

[ Voor 37% gewijzigd door Gehaktbal op 08-07-2003 19:18 ]

• ygma!l
Ok, het is mij duidelijk dat het niet lukt wat games betreft.
Het mag dan wel een budget laptop zijn, maar ik had ook niet veel geld te besteden.
Ik wou hem hoofdzakelijk ook gebruiken om te programmeren, waarvoor hij prima is.
Als ik wil gamen heb ik altijd mijn PC nog :D
Het leek me alleen wel leuk als de spelletjes wel konden, maar helaas...(als ik dit zo lees).

• Roberto
Griffin2k schreef op 08 July 2003 @ 19:12:
[...]

Oude videokaart is overdreven hoor! Het gaat er nou net juist om dat hij onboard is en dus lekker van je fysieke geheugen afsnoept. Daar ligt het probleem, en niet het feit dat het een "oude" videokaart is!!!
LOL :D :o

Dus je wou zeggen dat er ook vid kaarten in laptop zijn die niet onboard zijn? :D _/-\o_ ( Nee kom niet aan met dell, want die zitten via een removable connecter op het mobo vast )

En je wou dus zeggen dat een Radeon mobile 7500 ook traag is omdat hij werkgeheugen snoept??? ... tsk ... :X
ygma!l schreef op 08 juli 2003 @ 19:16:
Ok, het is mij duidelijk dat het niet lukt wat games betreft.
Het mag dan wel een budget laptop zijn, maar ik had ook niet veel geld te besteden.
Ik wou hem hoofdzakelijk ook gebruiken om te programmeren, waarvoor hij prima is.
Als ik wil gamen heb ik altijd mijn PC nog :D
Het leek me alleen wel leuk als de spelletjes wel konden, maar helaas...(als ik dit zo lees).
Maw, the Sims of unreal tournament ( vooral dat spel door de S3mental drivers ) en paar andere game's zullen het gewoon goed doen. ( ik ken iemand met de zelfde laptop )
Maar verwacht niet dat je UT 2003 kan doen of Half-life 2 ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Roberto op 08-07-2003 19:24 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Griffin2k schreef op 08 July 2003 @ 19:12:
[...]

De Savage4 is nou eenmaal geen gamers videokaart, en zowat elke laptop videokaart gebruikt wel het fysieke geheugen. Bijvoorbeeld een leuke Radeon, die toch wel snel werkt. Oh, zie ook RS_003 trouwens, ik moet voortaan op F5 drukken voordat ik reageer. :P

OnT:
De Savage4 is geen nieuwe kaart nee, maar dat maakt de laptop nog niet een stuk slechter oid. De Savage4 zit nog in laptops omdat veel mensen die niet van plan veel grafische applicaties te draaien, of een spelletje te doen, dan goedkoop een laptop op de kop kunnen tikken. Dit is een laptop die dus meer past bij een webdeveloper dan bij een gamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Laurent op 08-07-2003 19:34 ]

Verwijderd

RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 19:20:
[...]

LOL :D :o

Dus je wou zeggen dat er ook vid kaarten in laptop zijn die niet onboard zijn? :D _/-\o_ ( Nee kom niet aan met dell, want die zitten via een removable connecter op het mobo vast )

En je wou dus zeggen dat een Radeon mobile 7500 ook traag is omdat hij werkgeheugen snoept??? ... tsk ... :X
Jah dat wil ik zeggen, een ATi M7 shared memory is echt niet zo snel als een ATi M7 dedicated. Gaat er om dat je al veel beter prestaties hebt als je een gpu in je laptop hebt die dedicated geheugen heeft, anders moet ie van de werkgeheugen eten, das langzaam, dus niet geschikt om te gamen. :Y)

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:35:
[...]

Jah dat wil ik zeggen, een ATi M7 shared memory is echt niet zo snel als een ATi M7 dedicated. Gaat er om dat je al veel beter prestaties hebt als je een gpu in je laptop hebt die dedicated geheugen heeft, anders moet ie van de werkgeheugen eten, das langzaam, dus niet geschikt om te gamen. :Y)
Mhzz toch vaag dat ik dan batlefield 1942 kan spelen op een radeon 7500 met shared ram, en helemaal geen low fps....

Al zou die S3 eigen ram hebben zou het nog een trage bager kaart zijn voor games Punt.

Verwijderd

RS_003 schreef op 09 July 2003 @ 11:19:
[...]

Mhzz toch vaag dat ik dan batlefield 1942 kan spelen op een radeon 7500 met shared ram, en helemaal geen low fps....

Al zou die S3 eigen ram hebben zou het nog een trage bager kaart zijn voor games Punt.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is; wat voor resolutie gebruik je? hoe heb je je details staan? welke kleurendiepte? Heb je em al es ge 3Dmarked?, geeft een beter beeld dan te zeggen dat Battlefield er op loopt, dat is zo een ruim begrip.

S3 is geen bagger kaart, zoals jij dat zo subtiel weet te definieren, eerder kaart (video kaart in een laptop 8)7 ) die uit een ouder DirectX tijdperk stamt. Het is gewoon een leuk kaartje om mee te 'officen', maar games willen tegenwoordig meer dan DirectX 3 ofzow :+ Ik denk dat je met deze kaart (ondanks et shared geheugen) best wel spelletjes kan spelen van ongeveer 3 jaar oud.

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:57:
[...]

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is; wat voor resolutie gebruik je? hoe heb je je details staan? welke kleurendiepte? Heb je em al es ge 3Dmarked?, geeft een beter beeld dan te zeggen dat Battlefield er op loopt, dat is zo een ruim begrip.

S3 is geen bagger kaart, zoals jij dat zo subtiel weet te definieren, eerder kaart (video kaart in een laptop 8)7 ) die uit een ouder DirectX tijdperk stamt. Het is gewoon een leuk kaartje om mee te 'officen', maar games willen tegenwoordig meer dan DirectX 3 ofzow :+ Ik denk dat je met deze kaart (ondanks et shared geheugen) best wel spelletjes kan spelen van ongeveer 3 jaar oud.
Mag ik me zelf quoten?
Maw, the Sims of unreal tournament ( vooral dat spel door de S3mental drivers ) en paar andere game's zullen het gewoon goed doen. ( ik ken iemand met de zelfde laptop )
Maar verwacht niet dat je UT 2003 kan doen of Half-life 2 ;)
En hier mee is mijn laatste woord gezegd want op dit topic komt toch zo een slotje.
Pagina: 1