[autodesk Revit] Wie gebruikt het? en wat zijn de ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:29
Wij willen op ons bedrijf (bouwbedrijf) waarschijnlijk gebruik gaan maken van
het 3d-pakket Revit (naast autocad voor 2d)
Ik heb vandaag mn eerste cursusdag gehad (bestaat uit 4 dagen) en moet zeggen
dat ik best wel tevreden ben over het gemak en de preciesie waarmee je in
3d kunt tekenen. En omdat het 'toch' van Autodesk is vewacht ik ook dat het een blijvertje is itt verschillende 3d-programma's van Davilex ofzo.

Ik ben er dus best wel enthousiast over en mijn vraag is dus, wie werkt hier al vaker mee en zijn er ook al bedrijven die hier operatief mee zijn. (vooral in de bouw/architectuur-wereld?)

Voor degene die het niet kennen wat info van de autodesksite:

Overzicht

Modelleren van bouwkundige informatie
Autodesk® Revit® is onderdeel van Autodesk’s familie van bouwkundige ontwerp applicaties. Met Autodesk Revit worden gebouwdatabases gemaakt die iteratieve wijzigingen in het ontwerp, de constructie en de functionering van een gebouw ondersteunen.
Deze parametrische en relationele ontwerp applicatie legt alle informatie over het bouwkundig ontwerp vast terwijl u werkt. Wanneer u bijvoorbeeld uw ontwerp in plattegrond schetst, legt Autodesk Revit de informatie vast voor presentatie in gevels, schema's en alle andere representaties van het project. Ontwerp en documentatie worden gelijktijdig uitgevoerd wat tot verhoogde productiviteit, aanzienlijke tijdwinst en beter gecoördineerde constructiedocumenten leidt.

Krachtig wijzigingsbeheer voor meer ontwerpcontrole
Terwijl u aan een constructiedocument werkt, ziet u bijvoorbeeld dat een verandering een project nog verder zou verbeteren. Met Autodesk Revit hoeft u zich geen zorgen te maken over de tijd en inspanning die coördinatie van herzieningen laat in het proces vergt, omdat de software het werk voor u opknapt. Autodesk Revit geeft u de vrijheid wijzigingen aan te brengen waar en wanneer u maar wilt, zodat u meer controle over de kwaliteit van uw projecten heeft.

Ontwerpinformatie delen en visualiseren
Compatibiliteit is cruciaal in een industrie die op projectsamenwerking gebaseerd is. Autodesk Revit ondersteunt DWG-, DXF™- en DGN®-bestanden, zodat u ontwerpinformatie met alle leden van uw team kunt delen. Het programma is bovendien uitwisselbaar met AutoCAD®-software, wat betekent dat u beide oplossingen tegelijk kunt gebruiken om productiewerk te versnellen. Autodesk Revit biedt ook geïntegreerde rendering voor ogenblikkelijke en accurate visualisatie van ontwerpinformatie.

Onmiddellijke productiviteit

Intuïtieve, gebruiksvriendelijke interface die op Microsoft® Windows®-conventies gebaseerd is. Nederlandstalige versie beschikbaar.
Werken met werkelijke bouwkundige componenten, zodat u uw kennis van gebouwen en tekeningen kunt gebruiken.
Aanpasbare ontwerpbalk met tools voor terreinontwerp, structurele opzet, constructieplanning en hoeveelheden.
Dimensies die altijd de werkelijke gebouwgeometrie reflecteren; verander een maat, en de geometrie wordt dienovereenkomstig gewijzigd.
Automatische en zelf aan te brengen associatieve relaties tussen gebouwdelen zorgen voor de gewenste reactie van het totale gebouw op wijzigingen.
Projectbrowser om alle projectgegevens in één keer te overzien: tekeningen en schema's, componenten en groepen, details, rapporten, renderings en de tekeningenset zelf. Alle zichten, zowel grafisch als alfanumeriek, worden real time gevoed door één en dezelfde gebouwdatabase.
Volledig geïntegreerd projectmodel

Eén compact databasebestand voor het project vereenvoudigt projectbeheer.
Bidirectionele associativiteit garandeert dat alle gegevens en graphics, details, schema's, tekeningen, en vellen in de tekeningenset actueel en gecoördineerd zijn.
Met de krachtige tools voor 2D-schetsen en parametrische detaillering kunt u detailtekeningen direct in het model maken.
Projectfasering automatiseert renovatie- en planningsdocumenten.
Werksets stellen meerdere teamleden in staat aan hetzelfde model te werken, terwijl hun werk volledig gecoördineerd wordt.
De wijzigingsgeschiedenis van de werkset laat zien welk teamlid wat heeft veranderd en wanneer.
Ontwerp- en beheercontrole

Zeer vrije geometrische ontwerpen mogelijk, gelijktijdig in meerdere views
Gedetailleerde grafische controle en aanzicht-specifieke graphics, zodat tekeningen er precies zo uitzien als u wilt.
Volledig configureerbaar volgens bureaustandaarden voor grafische weergave, gegevens- en lagenexport, en andere teken- en CAD-standaarden.
Visualisatie

AccuRender®-raytracing en -radiositeit is geïntegreerd voor onmiddellijke visualisaties binnen het CAD pakket zelf.
Op foto's gebaseerde rendering van ArchVision™ RPC™ voor ongeëvenaard realisme.
PANTONE®-kleurenwaaier met duizenden kleurselecties die voor reproductie gecoördineerd zijn.
Presentatie van vlekkenplannen, of ruimtegebruik (programma van eisen).

Gegevensuitwisseling

Uitvoer naar DWG-, DXF- of MicroStation® DGN-bestandsformaten voor naadloze coördinatie tussen teamleden.
Ingebouwde ondersteuning voor plaatselijke lagenstandaarden, inclusief VS-standaarden, BS1192 (UK), ISO13567 (Europa) en CP83 (Azië) en CAS (Nederland).
Direct plotten naar PDF voor digitale samenwerking en documentuitwisseling.
Uitvoer naar elk ODBC-compatibel databaseproduct legt de basis voor koppelingen met bestekken en begroten.

Bouwcomponentmateriaal

Bibliotheek van bouwelementen wordt bijgeleverd
Webgebaseerde bibliotheek direct via het systeem beschikbaar.
Grafische parametrische componenteditor waarmee componenten eenvoudigweg door tekenen gemaakt worden.
Duizenden materialen, texturen en patronen die gerenderd kunnen worden, of maak deze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Niemand?? (*schopperdeschop*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
nog een klein schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

misschien kan je het beter hier hier vragen.. en anders had je het sowieso binne GoT beter in Webscripting&Graphics kunnen vragen lijkt mij....

Niet dat je niet welkom bent in SA, (alsof ik daar wat over te zeggen heb.) maar de kans op een antwoord gaat wat omhoog denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Voor degene die daartoe bevoegd zijn zou ik zeggen, verplaats me maar als dat dan mag helpen. :)