Ik probeer op dit moment het volgende:
Een oplossing zou dus zijn om het volgende te gebruiken:
Maar ik weet dus niet hoe ik dat object als array kan aanroepen. Ik weet uberhaubt niet of het wel kan. Het lukt iig niet op de volgende manieren:
Iemand nog suggesties?
HTML:
Nu wil ik graag deze constructie als een array in JavaScript kunnen doorlopen. Zoals je ziet zijn de nummers niet opvolgend, dus een constructie als:1
2
3
4
| <tr id="velden[10]"><td>...</td></tr> <tr id="velden[24]"><td>...</td></tr> <tr id="velden[9]"><td>...</td></tr> <tr id="velden[30]"><td>...</td></tr> |
JavaScript:
werkt niet.1
2
| for( i=0; i<10; i++ ) object = document.getElementById('velden['+i+']'); |
Een oplossing zou dus zijn om het volgende te gebruiken:
JavaScript:
1
2
| for( ID in velden ) .... |
Maar ik weet dus niet hoe ik dat object als array kan aanroepen. Ik weet uberhaubt niet of het wel kan. Het lukt iig niet op de volgende manieren:
JavaScript:
1
2
3
4
| var velden = document.forms['mijnform'].elements['velden']; var velden = document.forms['mijnform'].elements['velden[]']; var velden = document.getElementById('velden'); var velden = document.getElementById('velden[]'); |
Iemand nog suggesties?
offtopic:
wat is het toch verschrikkelijk onoverzichtelijk hoe die extra regels om de tags werken. De ene keer krijg je gapende gaten van 2 regels en de andere keer lukt het niet om normaal een extra witregel tussen te voegen...
wat is het toch verschrikkelijk onoverzichtelijk hoe die extra regels om de tags werken. De ene keer krijg je gapende gaten van 2 regels en de andere keer lukt het niet om normaal een extra witregel tussen te voegen...
[ Voor 138% gewijzigd door eborn op 08-07-2003 16:39 ]