Icewind dale crash

Pagina: 1
Acties:

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 16:00
Ik heb het spel al een bijna 2 jaar liggen en ben er 2 maand geleden mee begonnen :P
Na de eerste sucky chapters begon het me werkelijk te boeien en nu wil ik het spel absoluut uitspelen (ik heb HOW ook, gratis bij BG2 dvd versie).
Echter heb ik steeds een crash als ik een grotje in wil, volgens mij heet het Lower Dorn's Deep, het is iig de plaats waar je naartoe moet als je Wyrm's Tooth Glacier voorbij bent.
Eerst wordt er een autosave gedaan, maar tijdens het loaden klapt het spel eruit halfweg het balkje, ik heb dan alleen nog een zwart beeld en de task manager zegt not responding.
Setup;
WinXP
Axp -palomino-
Via kt133A
GF4Ti4400
SBLive Value

Niets oc'ed, 2 laatste biossen geprobeerd.

Heb ik al geprobeerd zonder succes;
*Herinstallatie v h spel met de laatste patch er terug op;
*nieuwe drivers voor al mijn meuk;
*software renderer geprobeerd;
*compatibiliteitsmodussen van WinXP;
*windowed mode, dan blijft het spel op het loadingscherm hangen (50% progress)
*helemaal herbegonnen met als hoop dat de savegame corrupt was, ik zit er nu weer en heb terug die crash :(

Ik wil het spel absoluut uit hebben dus suggesties zijn welkom.

Verwijderd

waarschijnlijk is er iets stuk, heb je al geprobeert het op een andere computer te doen? dus savegame gewoon even copieren? ken je misschien iemand die hem ook heeft, probeer hem eens van die te installeren...
heb je bij de herinstall al een andere directory geprobeert? misschien wat mis met je register... kan je een andere partitie proberen, misschien HDD sectors aan het fucken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 16:28 ]

• peke
Ik heb momenteel 0 probs met andere spellen en ook dit spel draait perfect, alleen in dat grotje gaan levert een crash op.
Deze week nog heb ik een nforce2 met corsair mem, dan gooi ik er wel een nieuwe WinXP installatie over en zien we wel.
Ik had meer gehoopt op reacties van mensen die het spel hebben, en of zij hier ook last van hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
corpseflayer schreef op 08 juli 2003 @ 16:43:
Ik had meer gehoopt op reacties van mensen die het spel hebben, en of zij hier ook last van hebben.
Is de oplossing voor jouw probleem ook goed? :P

Door [google=crash Lower Dorn's Deep] kwam ik op Sorcerers.net en dan om precies te zijn hier. En wat zag ik daar?
Some of the customers have reported problems entering Lower Dorn's Deep using the UK version of Icewind Dale. Black Isle have discovered that a later batch of CD 2's had a duplication error that caused the area data for the entrance to Lower Dorn's to be corrupt, causing Icewind Dale to crash. This patch has been made available for customers who are having this problem.
Het is dus een bekend probleem die ook is opgelost met een patch. Deze patch is hier te downloaden en heet de Official Icewind Dale (UK version) Patch. En hij is 6.1 MB groot dus dat valt ook wel mee.

Er staat ook een note bij over de US versie, maar ik neem aan dat je de UK versie hebt, aangezien die ook hier in de Benelux wordt verkocht :)

The devil is in the details.

• peke
Sorry, ik had de search gebruikt en met google naar "lower dorn's deep bug", dat laatste leverde idd die link op als 2e, heb er echter overgekeken 8)7
Blij dat het al opgelost is, bedankt :)