Toon posts:

Tokenring koppelen aan ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een pc die verbonden is met een tokenring netwerk. Nu heb ik in deze pc een extra ethernetkaart gebouwd en deze weer verbonden aan een ethernet hub.
Op deze hub zitten ook nog 2 andere ethernetpc's.

Nu wil ik dat gebruikers van een ethernetpc kunnen inloggen met novell via de tokenring pc. De pc met de tokenring kaart zit namelijk verbonden aan het echte netwerk met de servers enzo.

De instellingen die ik gebruik

PC1
Ethernet 10.0.0.1
Subnet 255.255.255.0
Gateway leeg

Token ring 192.168.0.X ip van het bedrijf
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.3

PC2
Ethernet 10.0.0.2
Subnet 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.1

PC3
Ethernet 10.0.0.3
Subnet 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.1

In eerste instantie dacht ik dat het zou kunnen zoals het vaak met (internet connection sharing) ook gaat. Maar dat werkt dus niet.
Zelf denk ik dat er misschien een extra stukje software nodig is om de tokenring controller met ethernet te verbinden.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Dan zul je een bridge moeten inrichten. Zo standaard gaat dat niet TR is een ander signaal en heeft een andere manier om met dat signaal om te gaan.
Misschien nog even zoeken met Google ofzo.

We have just one world, but we live in different ones...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het hangt van je Novell-versie (vermeld die dan) af hoe je dat kan/moet doen.

Recentere Novell-versies kunnen daadwerkelijk inloggen via TCP/IP i.p.v. IPX/SPX, en dan is het aanzetten van IP-forwarding op de dual-homed PC voldoende (afhankelijk van je OS, heb je ook al niet vermeld).

Als je alleen IPX/SPX logins op je Novell-server kunt hebben, dan moet je gaan bridgen, en dat kan ofwel met een hardware-bridge (zoals de IBM 8229), ofwel door bridging-software op de PC te installeren (ook weer afhankelijk van je OS of dat bestaat).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:07
Als je een oude pc over hebt met de twee bijpassende netwerkkaarten kun je ook gebruik maken van Freesco. Deze kun je volgens mij ook als bridge instellen.

Engineering

Verwijderd

mvdejong schreef op 08 juli 2003 @ 16:40:
Recentere Novell-versies kunnen daadwerkelijk inloggen via TCP/IP i.p.v. IPX/SPX, en dan is het aanzetten van IP-forwarding op de dual-homed PC voldoende
Aan de Novell kant moet jouw ethernetwerkje wel IP technisch bekend zijn.
Je zal dus iets als Addroute op novell servers moeten doen ,( of default gateway van het token ring netwerk laten re-directen)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mvdejong schreef op 08 July 2003 @ 16:40:
[...]Als je alleen IPX/SPX logins op je Novell-server kunt hebben, dan moet je gaan bridgen, en dat kan ofwel met een hardware-bridge (zoals de IBM 8229), ofwel door bridging-software op de PC te installeren (ook weer afhankelijk van je OS of dat bestaat).
Of je hangt een Ethernet kaart in je Netware(!) server en die kan dan ook nog voor je bridgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1