Toon posts:

wireless lan verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej

Ik ben een wireless netwerk aan het aanleggen in de straat (SMC barricade g 24 GHz 54 Mbps Router). Maar het lukt al zelfs niet om mijn eigen computer in het huis (dus dicht bij de router) aan de praat te krijgen. Hij geeft namelijk wel een hele slechte verbinding weer, maar hij zegt iets van "kan certificaat niet verifieren". Iemand die weet wat dat betekend? En welke instellingen moet ik op netwerkkaarten gooien?

Alle tips zijn welkom want ik zit vast!......

Alvast bedankt

Verwijderd

Zo te horen staat hij ingesteld op 802.1x. Ik zou hem daar eens afhalen (of je moet het gaan gebruiken natuurlijk, dan zal je een radius server moeten opzetten enz)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat heb je zelf allemaal al gevonden en/of uitgeprobeerd :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de boel aan de praat, alleen ben ik tot de conclusie gekomen dat het signaal niet sterk genoeg is. Nu zag ik met search dat er een aantal opties zijn om dit te versterken. Wat is de beste? Of moet ik gewoon iets proberen?
De eventuele opties zijn:
sterkere router kopen (kan nog want alles kan nog terug!)
antenne van de pci kaartjes verleggen door coax kabel (bijvoorbeeld dichter bij het raam)
of een sterkere antenne voor de router aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er wel een wireless netwerk over 50 meter in een straat met een sterk signaal?

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
kan je niet beter eerst alles een beetjuh uitzoeken voordat je hieraan begint? :?

Verwijderd

Lees eerst de post van Koffie nog eens aandachtig door....

ga vervolgens naar Google en doe een search op de nederlandse pagina's op wireless.

Je vind daar een paar duizend links over stichtingen/clubs zoals wireless leiden, arnhem, almere etc.

Op die sites staan BERGEN info over goede wifi oplossingen.
Als je op technische problemen stuit die je ZELF niet kan oplossen (en niet kan vinden op GoT en/of Google) kom dan gerust terug en dan staat er een leger aan GoTTers voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Pagina: 1