Toon posts:

Oracle 8i DB op Citrix Metaframe Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een oracle 8i DB op een Citrix Metaframe Server te installeren ?

Ik heb via google, citrix, oracle gezocht maar ik vond alleen wat documentjes dat het uiteindelijk (technisch gezien) wel mogelijk is maar dat het ten zeerste werd af geraden. hierbij werd geen goede reden opgegeven !

Zo nee, wat zijn de bezwaren ?

De bedoeling is een server uitsparen ( de database server dus ) en alles op 1 citrix server ( windows2000, cirix metaframe, oracle 8i DB en de oracle client )

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:12
Lijkt me niet handig:
open computer, delete rollback segments, delete *.ora hieha weg database
Files op een fileserver, citrix op een ..... en oracle op UN*X (het liefste) en anders een eigen bak.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NOFI , maar als je niet snapt waarom je geen DB Server op een Terminal Server moet installeren dan heb je het niet helemaal goed begrepen :X

"Jo helpdesk .. die nieuwe citrix doos is wel bijzonder traag hoor!!"
Valt wel mee mevrouwtje, maar de productie DB draait er ook op.

Een Terminal/Citrix server is er voor de WinClients .. en niets meer dan dat.
Daar moet je geen extra services opdraaien .. en al helemaal geen Oracle database.

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 15:44:
Is het mogelijk om een oracle 8i DB op een Citrix Metaframe Server te installeren ?
Waarschijnlijk is het tecnisch wel mogelijk.
Ik heb via google, citrix, oracle gezocht maar ik vond alleen wat documentjes dat het uiteindelijk (technisch gezien) wel mogelijk is maar dat het ten zeerste werd af geraden. hierbij werd geen goede reden opgegeven !

Zo nee, wat zijn de bezwaren ?
Een database server pushed de hardware altijd tegen het maximum aan - anders heb je ergens anders een bottleneck.

Een Citrix server - pushed de hardware altijd tegen het maximum aan - users willen snelle response tijden en een beschikbaar systeem. Ga je dit combineren ga je bij beide aan snelheid inboeten.

Verwijderd

Ah, dit wordt een leuke :)

Wat zijn je huidige serverspecs en concurrent userload van de citrix server?

(offtopic; laptop kapot gegaan elevator?....nieuwe signature)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Koffie schreef op 08 July 2003 @ 16:17:
NOFI , maar als je niet snapt waarom je geen DB Server op een Terminal Server moet installeren dan heb je het niet helemaal goed begrepen :X

"Jo helpdesk .. die nieuwe citrix doos is wel bijzonder traag hoor!!"
Valt wel mee mevrouwtje, maar de productie DB draait er ook op.

Een Terminal/Citrix server is er voor de WinClients .. en niets meer dan dat.
Daar moet je geen extra services opdraaien .. en al helemaal geen Oracle database.
AMEN ! _/-\o_

Beheer zelf ook al een aantal jaren Citrix omgevingen, en het feit dat je er geen data e.d. op moet zetten is toch een van de gronbeginselen..........

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je kunt ook overwegen om de database server naar een goedkoper platform te brengen.
Met een upgrade naar Oracle 9i kun je zelfs een RAC maken op een cluster van gewone PC's.

Who is John Galt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:04:
(offtopic; laptop kapot gegaan elevator?....nieuwe signature)[/quote]
Nee hoor - gewoon structureel slechte ervaringen met hun servers eigenlijk, maar daar kan ik 30 minuten over praten ;(

Gefeliciteerd met het halen van je master op het Citrix Forum, btw _/-\o_

Nog even als reactie op justmental. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn DB server of mijn Citrix server op een goedkoop platform, kies ik toch altijd voor een Citrix server op een goedkoop platform.

[ Voor 21% gewijzigd door elevator op 09-07-2003 11:23 ]

Pagina: 1