P4C800 Geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 08:54
Ik heb een vraag mbt geheugen voor op dit moederboard.

ik heb kontakt gehad met verschillende leveranciers en ze zeggen allemaal wat anders.
alternate zegt je moet of CMX512-3500C2 (corsairs) of CMX512-3200C2 (corsair) of KHX3500 (kingston HyperX) hebben.
mcdos zegt je moet juist geen HyperX pakken maar gewoon DDR400 geheugen van kingston hebben, over corsair doen ze geen uitspraak want dit leveren ze niet.
Toms hardware guide zegt ook dat je het beste die corsair of hyperx modules kan gebruiken.
asus zegt helemaal niets over kingston hyperX geheugen maar wel over de 3500 variant van corsair en KVR400X64C25 van kingston.

dus het is mij weer eens niet helemaal duidelijk vooral gezien het feit dat dit moederboard best kieskeurig schijnt te zijn.

dus nu vraag ik het de tweakers maar eens.
wie van jullie heeft een van bovenstaande modules of kan mij een goed advies geven.

heb search gedaan maar leverde niet een voor mij goed antwoord op.

het gaat me dus vooral om het feit of corsair (beide modellen) of kingston (hyperx of KVR400X64C25), en welke hier nou het beste is en of dat hyperx uberhaupt wel goed is/werkt op dit moederboard.
en moet dit geheugen nou per 1 of per 2 op het moederboard.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenlung op 08-07-2003 15:50 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik had dezelfde vraag aan eynstein gesteld; dat asus bord icm hun Dane-elec 3200 geheugen.

zij hadden er iig nog geen problemen mee gehad.

Ik weet niet of je hier wel iets aan hebt, maar goed, ik denk ik zeg t even ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 08:38

Jopster

trotse papa x4

THC-HiDeOuT schreef op 08 July 2003 @ 15:43:
het gaat me dus vooral om het feit of corsair (beide modellen) of kingston (hyperx of KVR400X64C25), en welke hier nou het beste is en of dat hyperx uberhaupt wel goed is/werkt op dit moederboard.
en moet dit geheugen nou per 1 of per 2 op het moederboard.
Het moet niet per 2, maar het is wel aan te raden vanwege de enorme snelheidswinst waar het bord voor gemaakt is (Dual Channel).

Als ik jou was zou ik wachten met HyperX geheugen totdat de A02 revisie op de markt is. Eerdere revisies van dit geheugen zijn niet geheel compatible met de 865 en 875 chipsets.

Beide modellen Corsair geheugen gaan prima werken op de P4C800. Zorg alleen dat je het laatste BIOS gebruikt (1008), aangezien deze geen (voor zover ik persoonlijk kan zien) problemen meer heeft met de geheugentimings. Mocht het desondanks toch niet helemaal stabiel werken, dan kan je er nog voor kiezen om het DDR voltage wat op te krikken, maar het zou standaard niet nodig moeten zijn.

Corsair geheugen is op dit moment 1 van de beste die je kunt krijgen. Als je de keuze moet maken tussen HyperX en Corsair, zou ik absoluut voor de laatste gaan.

GoT-Papa clublid

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 08:38

Jopster

trotse papa x4

Hier ging wat fout. Excuses.

[ Voor 81% gewijzigd door Jopster op 08-07-2003 16:32 ]

GoT-Papa clublid

Verwijderd

Ik had juist een boel problemen met corsair. Heb dus uiteindelijk voor TwinMOS geruild. Perfecte keuze! en voordelig!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Kies voor Twinx line van Corsair, werkt gegarandeerd!

• BloodInBloodOut
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

BloodInBloodOut

Life is a BITCH

Het enige geheugen wat goed werkt als je in dual-channel mode wil draaien is PC3700.

PC3200 werkt, maar veel blue schreens dit is het zelfde met de 3500 als je pc3200 op pc 2700 laat draaien gaat het wel weer goed.

Het probleem is dat Corsair/kingston/dane-elec met geheugen van derden werkt. Als je geluk heb krijg je 2 van dezelfde fabrikant en werkt het redelijk.

Kingston komt binnen kort met een vorm van TWINX maar dit zijn modules getest voor de Canterwood chipset.

Dus tspawn alleen het twinx PC3700 en PC2700(niet geheel zeker) werken.

TwinMos gebruikt inderdaad eigen modules en daar gaat het wel weer goed bij.
Ik heb nu vakantie en werk op de RMA van een Computerbedrijf en dit is echt één heel veel voorkomend probleem.

AMD 1700+ @ 2000, 512 MB DDR(2700), 2 x 80 GIG

• ukie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:23
Heb hier de combinatie asus p4c800 deluxe met kingston hyper x pc 3500 cl2 en draait heel goed.
Nog geen probleeme gehad.
Heb wel andere bios erin gezet .
Draaide die sneller op.

noctua d15 g2 be quiet 850 dark power 14 voeding asus 5080 astral motu ultra lite mk5 audio kaart seagate 530r 1tb m2 ssd samsung sm863 960 gb ssd

Verwijderd

BloodInBloodOut schreef op 08 July 2003 @ 18:18:
Het probleem is dat Corsair/kingston/dane-elec met geheugen van derden werkt. Als je geluk heb krijg je 2 van dezelfde fabrikant en werkt het redelijk.
Dit snap ik dus echt niet... Bijvoorbeeld Corsair TWINX1024-3200LL schrijft op hun website het volgende: the TWINXTM memory kits are composed of two low latency memory modules that have been tested as a pair in an Asus A7N8X dual channel motherboard. The matched pair of modules are then physically packaged together, guaranteeing that the customer receives a product that has been verified in the dual channel environment.

Goed, gestest dus in een A7N8X, maar "geluk hebben dat je 2 van dezelfde fabrikant krijgt en het redelijk werkt" lijkt mij een beetje overtrokken :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zoals je kunt zien heeft een ieder weer z'n eigen ervaringen, die soms die van een ander weer tegenspreken. Het beste wat je IMO kunt doen is de P4C800 DDR400 Memory Qualified Vendor List hanteren die je hier onderaan de pagina vindt :) We kunnen hier nu op basis van één of twee persoonlijke ervaringen wel van alles gaan beweren maar laten we eerlijk zijn, dat snijdt geen hout.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1