Toon posts:

Geen OpenGl in Unreal met GeForce2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

Duron 700
256MB PC-133
Abit KT7
Windows 2000
Via 4in14.25a drivers
DirectX8
Detonator 3 drivers
Asus V7100 Pure

Quake3 (OpenGL) loopt als een trein, maar als ik Unreal (226F patch) op OpenGL zet dan vliegt ie er meteen weer uit. D3D doet ie wel (maar ziet er niet uit en is langzaam, wil gewoon OpenGL).

Oh ja, en Tomb Raider 2 wil alleen maar via software-rendering spelen, hij herkent helemaal geen hardware accel. kaart.

Iemand een idee. Heb de GeForce gekocht juist om Unreal goed te kunnen spelen. BTW, met mijn vorige TNT2 deed Unreal het prima met OpenGl?

TNX alvast.

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

zijn je drivers goed geinstalleerd ?
probeer eens q3 of een ander proggie te starten waarvan je zeker weet dat het OpenGL gebruikt ?
als dit ook niet werkt, moet je ff van www.glsetup glsetup downen, dan draait je OpenGL meteen een stukkie sneller

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

shit.
ik moet toch eens beter lezen.
je kan q3 gewoon draaien :(

uhm. was de OpenGL in ut niet zwaar experimenteel ?
zover ik me kan herinneren doet ut ook d3d.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Hmm onze nicks lijken veel op elkaar :)

Verwijderd

Ik heb ook GF2mx met OpenGL bij UT
heb DX 8 en detonators 6.34 voor Prophet ik heb de OpenGL-dll uit detonators 7.17 gepakt, omdat die een stuk beter is dan de 6.34 versie.

Download ook ff NVmax om je openGL beter af te stellen..

Verwijderd

o ja!
haal ff een nieuwe UT patch op!

Verwijderd

Ahem Unreal bedoelt ie!

Nou vergeet Unreal en OpenGL maar!
das buggy als hel, probeer anders Direct3D en tweak wat van deze page
Project Unreal Direct3D moet je hebben :7
Written by yours truely

Haalde na deze en meer tweaks 215 FPS * highest *

http://aprazeth.cjb.net

en DONDER DIE DIRECTX 8 ERAF!

Meuk

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op maandag 27 november 2000 21:07 schreef toraq het volgende:
zijn je drivers goed geinstalleerd ?
probeer eens q3 of een ander proggie te starten waarvan je zeker weet dat het OpenGL gebruikt ?
als dit ook niet werkt, moet je ff van www.glsetup glsetup downen, dan draait je OpenGL meteen een stukkie sneller
Belangrijk!!!!
-heeft het nut om het bovenstaande progje te downen als je een hercules MX hebt?
-Wordt je OpenGL dan beter/sneller? Of is het dan nvt?

THANX!! *D

" Play the violent strings of my symphony "

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
volgens mij heeft het niet zoveel zin om glsetup te gebruiken met een Geforce omdat nVidia al vaak updates brengt van de Detonator-drivers en dus ook de OpenGL-drivers.
glsetup gebruikt toch gewoon de OpenGL-driver van nVidia? Dit laatste weet ik niet zeker.
Je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk! Er kan eigenlijk niets fout gaan, en als er iets fout gaat, installeer je gewoon de oude drivers weer.

Verwijderd

Hoe kun je DX8 uninstallen??

Verwijderd

met een dx-unstaller...ff in search zoeken voor "direct".

Enne, heb je wel versie 226f van Unreal? Bij mij deed die het perfect...weet alleen niet meer of dat in DX was of OpenGL..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem met Unreal (dus niet UT) is nog steeds niet opgelost. Ik krijg DX8 er met geen mogelijkheid af en ik heb geen zin mijn hele systeem opnieuw te moeten installeren.

Ik heb al een paar rare dingen gehoord over Unreal en OpenGl. Dat het bagger zou zijn, dat het er helemaal niet zou zijn etc. Ik heb totdat ik die GeForce2 MX had altijd Unreal in OpenGL gespeeld op mijn TNT2. Nu gaat dat dus niet meer.

Als ik um instel op Direct3D dan ziet het hele beeld er totaal klote uit. Volgens mij namelijk precies hetzelfde als met software rendering. Van die lelijke textures waar je de 4kantjes in ziet zitten. Zoiets als Quake 1. Ik krijg dus gewoon in Unreal in ieder geval ook geen Direct3D aan de praat. Hij crasht niet, maar doet het ook niet. EN bij OpenGl crasht ie dus ook nog.

Soldier of Fortune, Quake2, Quake3, lopen allemaal perfect! Snap er niks meer van.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
je moet unreal ook niet in opengl spelen, glide is het beste en directx schijnt ook wel te werken (do that VOODOO that u do!)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1