Nou, ik zal even beter proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Mijn host heeft Cpanel, en in Cpanel kan je naast Localhost in MySql ook andere hosts aanmaken.
Dit is denk ik om vanaf een andere server te connecten naar een database op mijn host.
Dus nu heb ik naast de al bestaande localhost, dus om vanaf mijn server naar een database op mijn server ook een host genaamt "test" aangemaakt.
Nu heb ik dus localhost en test.
Nu wil ik vanaf een andere server verbinding leggen met "test" om zo een database op mijn host aan te roepen.
Dus als dit de config is die op de andere server staat:
<?
$host = "test";
$user = "test";
$pass = "test";
$db = "polyphon_test";
mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($db);
?>
uiteraard zijn dat niet de echte inloggegevens.
Maar als ik TEST invoer bij $host dan connect ie natuurlijk niet automatisch naar mijn server maar dan zoekt ie op de server waar de config opstaat en dat wil ik niet.
Dus wat moet ik invullen bij host om vanaf server1 op server2 een database te gebruiken?
Mijn host heeft Cpanel, en in Cpanel kan je naast Localhost in MySql ook andere hosts aanmaken.
Dit is denk ik om vanaf een andere server te connecten naar een database op mijn host.
Dus nu heb ik naast de al bestaande localhost, dus om vanaf mijn server naar een database op mijn server ook een host genaamt "test" aangemaakt.
Nu heb ik dus localhost en test.
Nu wil ik vanaf een andere server verbinding leggen met "test" om zo een database op mijn host aan te roepen.
Dus als dit de config is die op de andere server staat:
<?
$host = "test";
$user = "test";
$pass = "test";
$db = "polyphon_test";
mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($db);
?>
uiteraard zijn dat niet de echte inloggegevens.
Maar als ik TEST invoer bij $host dan connect ie natuurlijk niet automatisch naar mijn server maar dan zoekt ie op de server waar de config opstaat en dat wil ik niet.
Dus wat moet ik invullen bij host om vanaf server1 op server2 een database te gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 15:22 . Reden: foutje ]