ifmonitor geeft geen grafiek weer

Pagina: 1
Acties:

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:55

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
Hallo iedereen...

ik heb dus een vraag }:O. Ik wou een mooie webanalyser installeren en koos daarbij voor ifmonitor.
Na gedaan te hebben wat er in de INSTALL file stond, begon het programma inderdaad te doen wat het moest doen. Het enige probleem dat echter optrad, is dat de figuren niet worden weergeven, ze worden niet gevonden. De figuren worden gegenereerd door een php-script. Na de FAQ te hebben uitgepluist,kwam ik tot de conclusie dat ook daar geen oplossing voor mijn probleem stond. :(
Weet er iemand van jullie wat het probleem zou kunnen zijn?

mvg, Ibex
(de website waar mijn grafieken zouden moeten op verschijnen is http://ibex.sytes.net:8080/web/ :|)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Doen andere php-scripts het wel ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
yepz, die doen het perfect :) je moet maar eens die web wegdoen, dan kom je ook op een php-pagina :)

Verwijderd

De grafieken van ifmonitor worden on-the-fly gegenereerd. Hiervoor heb je dus PHP met de GD library nodig. Ik heb een zeer donkerbruin vermoeden dat je PHP maar eens opnieuw moet gaan compileren en GD erin moet bakken.
http://www.boutell.com/gd/

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Topicstarter
bedankt in ieder geval rhand0z, ik begon net zelf te vermoeden dat het aan de gd.so lag. php-gd was welliswaar geinstalleerd, maar toch bleek hij de files niet te tekenen, dus ging ik eventjes op zoek naar waar hij die gd.so had geplaatst, en dit bleek dus niet op de juiste plaats te zijn. eventjes manueel verplaatsten en php.ini aanpassen en het was gefixt.
Toch bedankt voor de hulp :)

mvg, Ibex