Toon posts:

Sony P-92, Bewegende beelden fotograveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Probleempje.
Ik heb dus een Sony P-92 waar ik erg tevreden mee ben.
Mooie scherpe beelden met goede kleurdieptes e.d.
Het enige waar ik nog mee kamp is het maken van foto;s van bewegende objecten.

Ik weet dat dit te maken heeft met het instellen van de shutterspeed. Maar dat kan met deze camera niet handmatig.
Het enige wat daar in de buurt komt is het handmatig instellen van de EV value.
Maar die zet dan gelijk een paar settings tegelijk naar boven of beneden (waaronder ook shutterspeed).

Heeft iemand ideeen/tips/hints over het maken van scherpe foto's van bewegende beelden met deze camera? (of anderen zonder handmatige shutterspeed settings?)

Dank

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Het lijkt me stug dat EV-instelling de sluitertijd beinvloed.
Normaal gesproken wordt met EV alleen het beeld versterkt; een soort 'gain' dus.

Verwijderd

Topicstarter
In a true photographic sense, Exposure Value (EV) is a single number which refers to the amount of light for a given exposure, this value is then used to calculate the correct combination of aperture and shutter speed (at a given sensitivity), the table below represents the relationship between shutter speed, aperture and EV at ISO 100.
Shutter speed dus :)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

als je bv auto's wilt fotograferen kun je meebewegen met je cam. Krijg je zo'n vage achtergrond (als je een lage shutterspeed hebt). Maar die shutterspeed hang heel veel af van de hoeveelheid licht. De shutterspeed is bij mij meestal gewoon gelijk en en ik heb een sony P7. Om het zeker te weten maak je 2 foto's van hetzelfde object en daarna eigenschappen van de foto oproepen staat vaak de shutterspeed ook wel bij.

hier een link misschien dat je er iets mee kan.
http://www.joeberkphotography.com/conveying_motion.htm

Verwijderd

Topicstarter
Thnx...
Ben nog aan het uitvinden....
Echt jammer dat je het niet handmatig in kan stellen....
misschien een software/flash update ofzo later??

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zit er geen programma op voor sportfotografie? De meeste camaera's die ik gezien heb hadden of een shutter priority mode (handmatig sluitertijd vastleggen), of een programma voor korte belichtingstijden (vaak "Sport" oid genoemd).
Firmware update oid kun je wel vergeten, er zit niet voor niets prijsverschil tussen verschillende cams ;)

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Nee...geen sport mode en ook geen spoilers of sideskirts :D

Verwijderd

Ik heb een dcp-P51 en hetzelfde probleem, je moet je er gewoon bij neerleggen dat er veel licht moet zijn om een foto te trekken van een snelbewegend object. de iso waarde op hoogste (400) te zette helpt ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu wat vooruitgang geboekt door inderdaad gewoon mee te bewegen met het object.
Maar dan nog staat de shutterspeed meestal niet hoger dan 1/125.

1x had ik zelfs een foto van een stationair object en die kreeg opeens een shutterspeed mee van 1/800!!!

Ben ik nou achterlijk of.... :)

Verwijderd

Richt je camera maar eens op een gloeilamp, dan krijgt hij ook zo'n waarden...
Pagina: 1