Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70427

Topicstarter
Kwam deze van de week ineens tegen, geen seconde spijt van... heel erg handig in de auto, en in ieder geval goedkoper als een nieuwe mp3 autoradio, of wisselaar

www.mp3man.nl
http://www.mp3man.nl/product/2066/2204

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/image.php?id=2215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35476

Geeft ie superheldere ontvangst via je autoradio?
Het geeft dus geen problemen dat dat ding in je auto zit en de auto-antenne er buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet eerlijk bekennen ik was ook nogal twijfelachtig over dat ding, ik dacht dat moet toch storen!!???

Maar is echt lachen je stelt een frequentie in op dat ding, ik heb 089 mhz gekozen, en dat kies je dan op je autoradio. (je hebt keuze uit 8 frequenties)

ik heb nu me mp3 speler erop aan gesloten, en het signaal komt echt goed over, en met een goed vermogen.

Ik heb m zelf gekocht bij mp3man (www.mp3man.nl) en hun zeiden nou dan test je het toch even uit, je hebt 8 dagen om t terug te brengen, maar hun waren er al verzekerd van dat ik dat toch niet zou doen, en ze hebben gelijk! perfect dingetje, en dat voor 45€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53080

Wat me steeds opviel bij die FM zenders is de toch wel magere geluidskwaliteit. Je moet eens een test uitvoeren door je mp3 speler eerst rechtstreeks aan te sluiten op een woonkamer hifi keten via line-in, en dan eens via de FM zender & tuner van jezelfde hifi keten. Hoorbaar kwalitietsverlies! Of presteert deze beter!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:01
Wat nog goedkoper is: als je een autoradio met casettedeck hebt kun je zo'n bandje kopen waaraan een jack plugje zit. Dat plugje doe je dan in je md, mp3, cd-speler. Werkt als een trein.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ZeRoXcOoL schreef op 08 July 2003 @ 15:56:
Wat nog goedkoper is: als je een autoradio met casettedeck hebt kun je zo'n bandje kopen waaraan een jack plugje zit. Dat plugje doe je dan in je md, mp3, cd-speler. Werkt als een trein.
Denk dat veel mensen tegenwoordig een cdspeler in hun auto hebben en geen casette meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat dat bandje betreft, ja als je een cassette speler hebt is dat zeker een handige optie.. maar goed dan moet je dien nog wel hebben ;(

en aangezien sony :( :( :( :( zo verdomd GIERIG is om die line-in al gratis te activeren, blijven er weinig goedkope mogelijkheden over.

en meestal zijn die transmitters minder van kwaliteit, maar ik was duidelijk te spreken over deze, meestal altijd veel ruis en dergelijke, maar in dit geval totaal niet? eigelijk weinig comment erop, ja het enige dat het uitgangs signaal vrij luid is, ik bedoel je hoeft het volume niet zover open te schroeven dat je autoradio vanzelf ruis gaat produceren, en dat gebeurde me bij een oude transmitter die ik had wel. bij deze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
blender schreef op 08 July 2003 @ 16:01:
[...]

Denk dat veel mensen tegenwoordig een cdspeler in hun auto hebben en geen casette meer...
Klopt, maar deze oplossing was voor ons thuis 'vroeger' geweldig. MD-speler erbij leggen, discman erbij leggen. Eitje. Wij hebben inmiddels ook een CD-speler in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De rede dat ik zelf op zoek ben gegaan, is omdat ik toen LETTERLIjk genaaid ben door Sony, dikke vette letters 2 line-in ingangen... ja heel leuk als je 2 wisselaars koopt van sony ofzo, maar anders werken die line-in ingangen niet.

Of je moet een kassie kopen om ze alsnog te activeren van ja zonder dollen 98€, is net zotiets als, hier heb je de auto, maar je moet nog 500€ betalen anders krijg je de stoelen niet.

en een hack op dat systeem van hun heb ik dus niiet kunnen ontdekken, als uberhaupt het iemand al gelukt is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 21:09
en een hack op dat systeem van hun heb ik dus niiet kunnen ontdekken, als uberhaupt het iemand al gelukt is????
Die hack is er wel, en heet gnunilink (gnunilink.sourceforge.net). De enige vereiste is dat je een beetje handig moet zijn en een PIC moet kunnen programmeren. Verder wat externe hardware aansluiten en gaan met die banaan.

Serieus, het werkt echt als een tierelier. Het voordeel is dat je zo prima kunt maken met je laptop bijvoorbeeld (via RS232). Selecteren van een nummer op je laptop via de knoppen op je radio, en het weergeven van de MP3 info op het display van de radio.

Ik heb het zelf gebouwd en echt moeilijk is het niet. Kan wel wat plaatjes posten als er iemand geintereseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Ik las hier iemand het over zo'n bandje hebben, hoe kom ik aan die dingen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schakelingen inelkaar zetten is niet het probleem, het programmeren ervan wel

maar ik ben al verbaasd dat het dus wel gelukt is, heb jij er zelf 1 gebouwd dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh wacht eff ik zie het al, je hebt er al een gebouwd.

Waar ik dan eigenlijk naar op zoek ben, en eigenlijk is dat mijn enige vereiste, is dat ik die aux actief krijg, heb al 6 tulp aansluitingen achter op me radio zitten, en het enige wat ik wil, is dattie de mogelijkheid biedt om die aux ingangen te gebruiken.

dus commu met laptops is leuke bijkomstigheid, maar als de schakeling simpeler kan, dan dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35699

Kent iemand zo'n apparaat met ingebouwde mp3 speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
dus commu met laptops is leuke bijkomstigheid, maar als de schakeling simpeler kan, dan dat liever.
Het eenvoudigste is gewoon een simpele PIC zonder U(S)ART voor seriele communicatie. Dan heb je niet meer nodig dan het eenvoudigste PICje (12C509) en wat weerstanden en draadjes. Al met al kom je dan rond de 1 Euro uit (!!). Het lastigste is de connector naar de UNILINK bus van sony, waarvoor je een oplossing voor zou moeten verzinnen.

Het mooie van deze dongle is dat je gewoon een extra apparaat (MD player) in je lijst erbij krijgt en dat je geen zender hoeft op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
richardt schreef op 08 July 2003 @ 17:48:
[...]

Het eenvoudigste is gewoon een simpele PIC zonder U(S)ART voor seriele communicatie. Dan heb je niet meer nodig dan het eenvoudigste PICje (12C509) en wat weerstanden en draadjes. Al met al kom je dan rond de 1 Euro uit (!!). Het lastigste is de connector naar de UNILINK bus van sony, waarvoor je een oplossing voor zou moeten verzinnen.

Het mooie van deze dongle is dat je gewoon een extra apparaat (MD player) in je lijst erbij krijgt en dat je geen zender hoeft op te offeren.
maar wat voor mij dan nog niet helemaal duidelijk is, moet er nu wel? of geen ic geprogrammeerd worden, want dat is me niet helemaal duidelijk, en zo ja?? waarmee dan, want ik heb geen PIC programmer (sjijn een beetje duur namelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:20
Anoniem: 35699 schreef op 08 July 2003 @ 17:37:
Kent iemand zo'n apparaat met ingebouwde mp3 speler?
ik dacht de amerikaanse ipod, maar ik kan het ook fout hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 12:44
Ik ken wel mp3 speler met fm transmit, was de gruvstick ofzo (not sure). Hij stond is een keer op de frontpage.

gevonden:
nieuws: Gruvstick MP3-speler met FM-zender

[ Voor 19% gewijzigd door Ganja-Cape op 08-07-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35699

Op zich een heel mooi ding, maar voor mijn vakantie ritje naar Hongarije heb ik t liefst een apparaat waar ook cd's in kunnen... Die heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:09
Ik heb ook zo'n linex, werkt perfect.
De bedoeling was dat ik hem izm mijn portable ging gebruiken toen we naar Spanje reden.
Maar we waren nog geen uur weg en ik had de zekering van de aansteker doen springen => geen portable EN geen radio meer! :X

K*t-renault!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Hoever rijkt dit "zendertje" ?
50 meter ? 100 meter ? 40 km :X :7

[ Voor 17% gewijzigd door Skeleton353 op 09-07-2003 10:38 ]

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Skeleton schreef op 09 July 2003 @ 10:38:
Hoever rijkt dit "zendertje" ?
50 meter ? 100 meter ? 40 km :X :7
Hm, denk dat je met 10m al ver genoeg bent.

't is niet de bedoeling om vanop een boot illegaal uit te zenden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ook handig zijn met feestjes in ons huis: Linex aansluiten op een mp3computer en vervolgens alle huisgenoten hun stereo laten afstemmen op die frequentie en met 6 stereo's blazen!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35476 op 09-07-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 53080 schreef op 08 juli 2003 @ 15:55:
Wat me steeds opviel bij die FM zenders is de toch wel magere geluidskwaliteit. Je moet eens een test uitvoeren door je mp3 speler eerst rechtstreeks aan te sluiten op een woonkamer hifi keten via line-in, en dan eens via de FM zender & tuner van jezelfde hifi keten. Hoorbaar kwalitietsverlies! Of presteert deze beter!?
Een groot verschil zul je altijd hebben tussen FM zenders en rechtstreeks line-in...
Het is ook geen vergelijking.
Om te beginnen hebben FM zenders altijd een freq. bereik tot max. 15kHz.
Da's je eerste beperking.
De 2e is de ingebouwde pre-emphasis en bijbehorende peaklimiter (als het er al inzit). Een signaal nivo zoals Radio 538, 3FM of Sky heeft zal je niet bereiken.
Het signaal is dus zacht, waardoor je in verhouding nog een berg ruis erbij krijgt.

En ze zijn illegaal dacht ik...
edit:
Heb 't even opgezocht: ja, ze zijn illegaal. Maar ja, dat wil niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 09-07-2003 11:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remco_k schreef op 09 July 2003 @ 11:28:
[...]
ze zijn illegaal dacht ik...
edit:
Heb 't even opgezocht: ja, ze zijn illegaal. Maar ja, dat wil niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken... ;)
Volgens mij zijn dit soort zenders (dus tot een bepaald vermogen) wel legaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Simon schreef op 08 July 2003 @ 16:29:
Ik las hier iemand het over zo'n bandje hebben, hoe kom ik aan die dingen?
Hier bij de electronica boer in de buurt hadden ze 20 van die dingen, vandaag lag er eigenlijk helemaal geen :'(.

Thank you cestmoi ;):
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=112

[ Voor 14% gewijzigd door zeroxcool op 10-07-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die bandjes hebben ze ook bij www.mp3man.nl, en ook bij www.mp3cdspeler.nl

moet je kijken bij acessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Een groot verschil zul je altijd hebben tussen FM zenders en rechtstreeks line-in...
De 2e is de ingebouwde pre-emphasis en bijbehorende peaklimiter (als het er al inzit). Een signaal nivo zoals Radio 538, 3FM of Sky heeft zal je niet bereiken.
Het signaal is dus zacht, waardoor je in verhouding nog een berg ruis erbij krijgt.

En ze zijn illegaal dacht ik...
edit:
Okay nu baal ik al van dat ding, ik hou niet van beperkingen in mijn audio signaal.

Ik :r op autoradio fabrikanten, op SONY, PIONEER en wat voor merk dan ook, ik bedoel als ik een radio koop met een line-in wil ik die gewoon kunnen gebruiken, heb nog is zitten kijken naar die kassies om het alsnog te activeren, zodat de line-in werkt gewoon $100 tot $120 tis toch nie normaal joh! :(

En ik heb ook al naar unilink site gekeken, maar meestal gaat het dan over connecten via seriele poorten en dergelijke met de pc, ja heel leuke projecten, dat misschien wel... maar een handige manier om alleen maar de optie te activeren voor je aux kan ik nergens vinden.

Ik verbaas me er trouwens ook heel erg over, dat er niet ergens B bedijfjes zijn die zulke producten maken, zelfs bij elektuur is er nooit is z'on project geweest... nu zeg ik je, ik ben toch niet de enige die zich daarover irriteerd?

Ik bedoel ik heb echt geen zin om een goede cdspeler te vervangen voor een nieuwe cd speler, omdat ik dan mp3 heb, ik wil gewoon me huidige mp3cdspeler aan kunnen sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hmmm... toch zijn het een hoop aannames. Hopelijk koopt iemand hem, die vervolgens hier zijn gebruikservaringen kwijt wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoals ik dus al zei, ik heb hem, ben er ook tevreden over, maar zoals remco_k schrijft, als je iets wil ontvangen via fm, moet je je ook aan de beperkingen van fm verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hij geeft dus redelijk veel ruis?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35476 op 09-07-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even veel als een gewoon radiostation.

Persoonlijk vind ik dat het heeel goed meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Anoniem: 70427 schreef op 09 July 2003 @ 14:19:
[...]

En ik heb ook al naar unilink site gekeken, maar meestal gaat het dan over connecten via seriele poorten en dergelijke met de pc, ja heel leuke projecten, dat misschien wel... maar een handige manier om alleen maar de optie te activeren voor je aux kan ik nergens vinden.
Als je goed op de site van GNUnilink (gnunilink.sourceforget.net) kijkt dan is er ook een versie zonder al dat extra gedoe. Het enige lastige van de SONY autoradio is dat z'n line-in pas wordt geactiveerd door een extra device. In het geval van GNUnilink is dat een geprogrameerde PIC. Voor de geinteresseerden zal ik mijn bevindingen openen in een topic bij CME.

edit:
want ik heb het gevoel dat er twee onderwerpen door elkaar lopen...

[ Voor 6% gewijzigd door richardt op 09-07-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
richardt schreef op 09 July 2003 @ 14:52:
[...]

Als je goed op de site van GNUnilink (gnunilink.sourceforget.net) kijkt dan is er ook een versie zonder al dat extra gedoe. Het enige lastige van de SONY autoradio is dat z'n line-in pas wordt geactiveerd door een extra device. In het geval van GNUnilink is dat een geprogrameerde PIC. Voor de geinteresseerden zal ik mijn bevindingen openen in een topic bij CME.

edit:
want ik heb het gevoel dat er twee onderwerpen door elkaar lopen...
Ja, lijkt me wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Op dit topic staat beschreven wat je moet om de line-in van je SONY autoradio te openen voor andere apparaten. Ik zal vanavond even een foto maken van de radio als er een mp3 wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 35476 schreef op 09 July 2003 @ 11:39:
[...]
Volgens mij zijn dit soort zenders (dus tot een bepaald vermogen) wel legaal hoor.
"Vroeger" was dit toegestaan, daarna oogluikend en tegenwoordig strafbaar.
Voor alles in de 3-meter band heb je een vergunning nodig om legaal uit te zenden.

Hier vind je een PDF van agentschap telecom (AT) waarin alle vrijgestelde toepassingen staan.
Kijk maar in tabel Tabel 9 (Laagvermogen draadloze audioverbindingen)
en in Tabel 12 (Draadloze audio-overdracht)...
Dat zijn de vrijgestelde freq's met bijbehorende beperkingen zoals het gebruikte vermogen enzo.
Hier staat die 3-meter band niet tussen... (88-108 Mhz).

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remco_k schreef op 10 juli 2003 @ 14:34:
[...]
"Vroeger" was dit toegestaan, daarna oogluikend en tegenwoordig strafbaar.
Voor alles in de 3-meter band heb je een vergunning nodig om legaal uit te zenden.
Heb em besteld, krijg em als het goed is maandag. Hmmm... wel spannend om straks illegaal aan het zenden te zijn! 8)
Kan ik straks mooi m'n IHP-100 hdd-speler (die er woensdag ongeveer moet zijn) luisteren in de auto die ik nog niet heb! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Linex is al binnen! Net even getest in de auto van een huisgenoot: prima ontvangst!
Ook op m'n kamer pakten m'n beide mini-sets (zonder aangesloten antenne) het signaal prima op! Nu nog een auto! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102345

Ik kick deze even omdat ik net een ander apparaatje heb gekocht.

De Soundfeeder SF121. Ook een fm-zendertje. Maar nu vraag ik me dus af of die Linex nu beter is of niet. Weet iemand dat?

Meer info: http://www.mobileplaza.nl...&DivisionID=2&CompanyID=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 16:39
Ik heb zelf linex en ik ben erg tevreden mee. Maar verder rest is het eigenlijk illegaal Bron: http://spitsnet.nl/anp.php?id=315217
Pagina: 1