remco_k schreef op 09 July 2003 @ 11:28:
[...]
Een groot verschil zul je altijd hebben tussen FM zenders en rechtstreeks line-in...
Het is ook geen vergelijking.
Om te beginnen hebben FM zenders altijd een freq. bereik tot max. 15kHz.
Da's je eerste beperking.
De 2e is de ingebouwde pre-emphasis en bijbehorende peaklimiter (als het er al inzit). Een signaal nivo zoals Radio 538, 3FM of Sky heeft zal je niet bereiken.
Het signaal is dus zacht, waardoor je in verhouding nog een berg ruis erbij krijgt.
En ze zijn illegaal dacht ik...
edit:
Heb 't even opgezocht: ja, ze zijn illegaal. Maar ja, dat wil niet zeggen dat je ze niet kan gebruiken...

Okay nu baal ik al van dat ding, ik hou niet van beperkingen in mijn audio signaal.
Ik

op autoradio fabrikanten, op SONY, PIONEER en wat voor merk dan ook, ik bedoel als ik een radio koop met een line-in wil ik die gewoon kunnen gebruiken, heb nog is zitten kijken naar die kassies om het alsnog te activeren, zodat de line-in werkt gewoon $100 tot $120 tis toch nie normaal joh!
En ik heb ook al naar unilink site gekeken, maar meestal gaat het dan over connecten via seriele poorten en dergelijke met de pc, ja heel leuke projecten, dat misschien wel... maar een handige manier om alleen maar de optie te activeren voor je aux kan ik nergens vinden.
Ik verbaas me er trouwens ook heel erg over, dat er niet ergens B bedijfjes zijn die zulke producten maken, zelfs bij elektuur is er nooit is z'on project geweest... nu zeg ik je, ik ben toch niet de enige die zich daarover irriteerd?
Ik bedoel ik heb echt geen zin om een goede cdspeler te vervangen voor een nieuwe cd speler, omdat ik dan mp3 heb, ik wil gewoon me huidige mp3cdspeler aan kunnen sluiten!