Toon posts:

E-Tech router Vuurmuur voldoende???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:

Ik heb ADSL planet basic en ben van plan een e-tech routertje aan mijn alcatel ethernet modem te gaan hangen. Deze router heeft volgens de specs: Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp

Bied dit nu voldoende bescherming voor indringers van buitenaf :?

Heb al wat searches gedaan maar zonder het gewenste resultaat. :(

P.S. Pc's die ik er aan wil hangen zijn niet 24/7 online.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van buitenaf kan er in principe niets door je firewall naar binnen. Of je PC's ook echt beschermd zijn hangt in grote mate af van de PC's zelf. Als die allerlei dingetjes open zetten of servers draaien met vulnerabilities erin helpt die firewall niets.

Waarschijnlijk heeft die eTech uPnP wat ervoor zorgt dat applicaties die hier mee overweg kunnen gewoon poortjes kunnen laten forwarden vanaf je router naar de PC's in je netwerk.'

Mwah, my 2 cents

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Als dit routertje met NAT werkt, dan zou ik me niet te druk maken. Het is niet te verwachten dat een hacker bij jou binnen gaat dringen, je hebt geen staatsgeheimen op je pc staan neem ik aan. Je kunt hoogstens nog een product als zo'n gratis firewall op je pc zetten om te kijken welke programma's allemaal zelf het internet op willen zonder jou medeweten. Van buitenaf binnenkomen op jou pc is met NAT voldoende beveiligd lijkt me.

Edho

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11
idd, door NAT zijn de computers sowieso al niet direkt aan het internet aangesloten en dmv portmapping heb je toch al invloed op wat er door kan en niet. Firewall staat bij mij dus gewoon uit op de router.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
ThX voor de reacties _/-\o_

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Een gratis vuurmuurtje op je PC is inderdaad ook wel aan te raden. Mocht je nog een keer tijd hebben om leuke securaty verhalen te lezen over vuurmuren en poortjes....kijk dan eens op www.grc.com.

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1