Toon posts:

HD 40gig (7200) op celeron 300 not detected

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb ff zojuist een 40 gig schijf (WD 7200 UDMA100)gekocht om bij een pc erbij te plaatsen (celeron 300, mainboard:PC100 BXCEL).

Nu heb ik alles geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, alleen op primairy master, samen met een andere HD en dan slave, alleen op de secendairy... maar dit mocht allemaal niet baten. Hij kan ehm niet vinden :(

Dus hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen (verouderde kabels, ondersteuning voor grote schijven?)??

Thanx..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
wel de jumpers op de HD goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
jep hep alles gebrobeerd, CS, maser, slave enz...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
al gecheckt of je mobo het wel ondersteunt?
(indien niet zou ie em toch gewoon moeten zien als een kleinere HD?)
al andere kabels geprobeerd?

Verwijderd

Een oudere bios herkent geen schijven groter dan 20 Gig (of zoiets). Het enige dat help is een bios update. :)

Maar let goed op welk bordje het precies is, want zoeken op jouw info levert mobo's van o.a. Ali en PCChips ( http://www.pcchips.com.tw/M729.html ) en je moet wel de juiste bios gebruiken, want anders kan je het hele systeem bij de vuilnisbak zetten. 8)7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Move PMG -> OM & I/O. En kijk ook ff in de OM FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Celeron 300 is Slot 1 nog, je mobo is dan te oud om ondersteuning te hebben voor HD's groter dan... eh.. 20GB was het dacht ik..

Mijn zusje had ook nog Celeron 333 met Slot 1, HD van 40GB erin pakt ie niet, detecteerd zelfs niet in de bios... eentje van 20 doet ie wel

Verwijderd

The Conman schreef op 08 July 2003 @ 20:13:
Celeron 300 is Slot 1 nog, je mobo is dan te oud om ondersteuning te hebben voor HD's groter dan... eh.. 20GB was het dacht ik..

Mijn zusje had ook nog Celeron 333 met Slot 1, HD van 40GB erin pakt ie niet, detecteerd zelfs niet in de bios... eentje van 20 doet ie wel
Sommige Mobo makers hebben nog wel ondersteuning voor oude mobo's. Ik heb vorige maand nog een Asus P2B (ook slot 1 - origineel P2 400 MHZ) dankzij een bios update met een 1400 Mhz Celeron + 80 Gb HD kunnen opleuken. :*)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

De limiet van die bios is toch op 32 GB, mij is tenminste niets bekend over een limiet met 20 GB.

Het moederbord is een die een fsb van 100 MHz aan kan en een Intel BX (voor zover ik uit de startpost van topicstarter kan opmaken).
Naar mijn weten zou een BX mobo (tenminste die van ASUS) een 40 GB aan moeten kunnen.

Op de WD schijfjes heb je ook verschillende instellingen namelijk: Master, Master with slave present, Slave en Cable Select (zo uit het hoofd). Als je de schijf LOS op de Primary kanaal zet als Master, word deze dan wel herkent? Bij het gebruik icm andere schijven had je toen ook Master with Slave present geprobeerd?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Limieten.... ehmz... 2 Gb... 8 Gb... 32 Gb.... :+

Verwijderd

Kleintje81 schreef op 08 July 2003 @ 23:57:
De limiet van die bios is toch op 32 GB, mij is tenminste niets bekend over een limiet met 20 GB.

Het moederbord is een die een fsb van 100 MHz aan kan en een Intel BX (voor zover ik uit de startpost van topicstarter kan opmaken).
Naar mijn weten zou een BX mobo (tenminste die van ASUS) een 40 GB aan moeten kunnen.
Bij het maken van moederbordjes wordt inderdaad al rekening gehouden met toekomstige hardware ontwikkelingen. Het probleem zit dus ook bij de bios, die het moederbord niet kan vertellen hoe hij met een 40 GB schijf moet omgaan, omdat op de release datum die schijven nog niet op de markt waren.
Vandaar dat er steeds nieuwe biosversie verschijnen. :*)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 15:04
Omdat die HD niet je boot HD is, kun je hem gewoon uitzetten in het bios. Dus hang hem aan je pri master, zet pri master in het bios op none en gaan met die banaan :). In windows zelf zal het HD wel gedetecteerd worden.

tvw

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik heb even in google gezocht en vond dit bordje van PC Chips. TS komt dit je bekend voor? :)

Er zit wel een ATA33 controller op dat iig probleemloos zou moeten werken met 32 GB, met wat geluk vind je op de HD een beschrijving hoe je hem op de 4092 cylinder limit zou kunnen zetten.

BF2 stats Systemen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit staat toch echt allemaal in de OM-faq..

Bios limiet is inderdaad 32GB. Kan je bordje niet met grotere schijven overweg, dan zul je of een nieuwe bios moeten vinden.

Voor biossen, kijk even hier: http://www.wimsbios.com/ en http://www.wimsbios.com/phpBB2/index.php

Speciaal voor pcchips moederborden is deze site nog wel interessant: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.