Zip 100 in een zip 250-drive

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Ik ben het onderwerp al tegengekomen, maar er werd niet uitgebreid op ingegaan:

Ik heb (uit oogpunt van uitwisselbaarheid) in mijn nieuwe PC een jaar geleden een 250MB atapi zipdrive gekocht, nieuwer is immers beter, dacht ik. :/

Man, wat een deceptie. 100mb zips (ik heb er -tig) gaan er dus inderdaad beretraag in. Zowel lezen als schrijven/formatteren. Hoe komt zo'n betrouwbare fabrikant (ik werk al zowat 7 jaar met dezelfde zips - probleemloos) ineens op het idee om zo'n apparaat niet 100% compatible te maken? Pas na doorvragen (achteraf!) kon een verkoper mij melden dat er sprake was van een vertraging met 100mb-schijven.

Iemand een manier om hem sneller te maken? Hij hangt als "slave" aan mijn IDE-1, op mijn A7V333 MB. Een tweak? Een truc?

Thanx,

Ramzzz |:(

BTW, ik heb ook begrepen dat de zip-750 niet backwards compatible is met de zip-100 en -250... stelletje hufters. Het lijkt Epson wel... Maar goed ze zijn wel degelijk die zips!

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 08-07-2003 14:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Nope, en als je dat wel zou lukken heb je weer meer kans op ClickOfDeath vanwege de leeserrors imo...