Dag luitjes,
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te kopen. Een vette game PC. Ik wil graag van jullie horen wat jullie van de volgende onderdelen vinden!? Dus geen X vs. Y.. maar gewoon je eigen mening! Om het niet TE uigebreid te maken, vraag ik alleen info over de volgende onderdelen: CPU, HD, mobo, videokaart, geheugen en geluidskaart.
Ik zit er over te denken om het volgende te nemen, gaan jullie persoonlijke mening of aanvullende informatie:
Processoer
Pentium 4 2,2 Ghz (of hoger..)
- Hoger gaan, of het verschil tussen een 2,2 en 2,4 niet zo te merken?
Geheugen
1024 MB (of 512..)
- 1024 of toch 512, of is 1024 meer voor videobewerking?
- Wat is een goed merk, of maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit?
- Wat zijn de verschillen tussen de snelheden, zoals PC2100, PC2700 etc..?
Hardeschijf
80 Gig (of hoger..)
- Wat is een goed merk? Ik heb nu Maxtor, bevalt super, bij Maxtor houden?
- IDE of SCSI? Ik denk dat SCSI iets te overdreven is.. niet?
Moederbord
- Ik heb nu een Asus, bevalt perfect. Heb gehoord dat Gigabyte super is? Klopt dat?
Geluidskaart
- Creative?
Videokaart
- Heb nu een GeForce 2, bevalt goed! GeForce houden of toch overstappen op Ati Radeon? Wat zijn de preciese verschillen tussen de merken?
Verder op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Ik denk dat het een Dell wordt..
Tnx,
V.
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te kopen. Een vette game PC. Ik wil graag van jullie horen wat jullie van de volgende onderdelen vinden!? Dus geen X vs. Y.. maar gewoon je eigen mening! Om het niet TE uigebreid te maken, vraag ik alleen info over de volgende onderdelen: CPU, HD, mobo, videokaart, geheugen en geluidskaart.
Ik zit er over te denken om het volgende te nemen, gaan jullie persoonlijke mening of aanvullende informatie:
Processoer
Pentium 4 2,2 Ghz (of hoger..)
- Hoger gaan, of het verschil tussen een 2,2 en 2,4 niet zo te merken?
Geheugen
1024 MB (of 512..)
- 1024 of toch 512, of is 1024 meer voor videobewerking?
- Wat is een goed merk, of maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit?
- Wat zijn de verschillen tussen de snelheden, zoals PC2100, PC2700 etc..?
Hardeschijf
80 Gig (of hoger..)
- Wat is een goed merk? Ik heb nu Maxtor, bevalt super, bij Maxtor houden?
- IDE of SCSI? Ik denk dat SCSI iets te overdreven is.. niet?
Moederbord
- Ik heb nu een Asus, bevalt perfect. Heb gehoord dat Gigabyte super is? Klopt dat?
Geluidskaart
- Creative?
Videokaart
- Heb nu een GeForce 2, bevalt goed! GeForce houden of toch overstappen op Ati Radeon? Wat zijn de preciese verschillen tussen de merken?
Verder op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Ik denk dat het een Dell wordt..
Tnx,
V.